2019-09-09, 06:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Dom måste ju varit påtända som hus, hur är det annars möjligt att klanta sig såhär? Påtända och/eller väldigt unga solbrända smala män, kanske? Fullkomligt sinnes om vi så sakteliga ska vänja oss vid lite automateld om söndagskvällarna...
Citera
2019-09-09, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Dom måste ju varit påtända som hus, hur är det annars möjligt att klanta sig såhär? Påtända och/eller väldigt unga solbrända smala män, kanske? Fullkomligt sinnes om vi så sakteliga ska vänja oss vid lite automateld om söndagskvällarna...
Eller väldigt oerfarna skyttar. Det är möjligt att en AK47 eller liknande använts, och den har inte bara en sjuhelvetes rekyl, utan även en omställare som lägger automateld i första läget, patronvis i andra. Jag vet inte hur mycket gangsters tränar med sina vapen men när jag sköt akm i försvaret för femton år sedan blev jag tagen på sängen av hur mycket vapnet stegrade. Ponera att skytten tror att första läget är patronvis eld och bara pressar in avtryckaren, så målar han hela väggen bakom istället..
Citera
2019-09-09, 07:27
Medlem
Koppling till skjutningen i Vällingby så jag hade rätt i min gissning, det är säkert Gambianer som skjutit och de verkar inte ha kunskaper i hur man skjuter.
Citera
2019-09-09, 07:29
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Koppling till skjutningen i Vällingby så jag hade rätt i min gissning, det är säkert Gambianer som skjutit och de verkar inte ha kunskaper i hur man skjuter.

Nytt försök eller hämnd för 18-åringen som sköts ihjäl?
Citera
2019-09-09, 07:31
Medlem
Fortfarande vid 22:30-tiden var det helt tyst om detta, från såväl Tv4 samt SVT. Åtminstone vad jag kunde se.. eller så har jag missat. (Expressen och Aftonbladet var däremot snabba på bollen) När händelsen sedan och väl rapporterades på TV4 så fick inslaget max 1 minut.
Citera
2019-09-09, 07:32
Medlem
Bra fråga men det är gambianer på båda sidorna om jag förstått det hela rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nytt försök eller hämnd för 18-åringen som sköts ihjäl?
Citera
2019-09-09, 07:33
Medlem
Flufffens avatar
De 4 som satt anhållna under natten är nu släppta.
Blir det mer restriktioner mot jägare och lagliga vapenägare nu?
Citera
2019-09-09, 07:34
Medlem
Ken Drydens avatar
Vid första skottillfället var det tre lägenheter som träffades och en helt ovidkommande person blev skottskadad på en balkong uppe på femte våningen.

Det låter som om någon ovan eller nervös person hållit i ett automatvapen. När jag första gången sköt med en AK4 på automat så reste sig pipan av kraften. Man fick lära sig att parera för det där. Jag har hört att "stegringstendensen" är ännu mer markant på "Kalashnikovs". Kan det vara så?
Citera
2019-09-09, 07:34
Medlem
Eftersom de tre måltavlorna i taxin satt inne i förhör några timmar så vet polisen i alla fall vilka de är. Något polisen garanterat inte skulle mäktat med annars. Och det kan ju vara bra eftersom dessa tre måltavlor garanterat gjort sig skyldiga till mord/mordförsök med automatvapen/handgranater/etc i tidigare skjutningar. Bara att sätta igång med att leta bevis.
Citera
2019-09-09, 07:36
Medlem
Soterns avatar
Inte mycket i media om den här händelsen. Rena krigshandlingen att skjuta på flera lägenheter, och det blir knappt uppmärksammat.
Citera
2019-09-09, 07:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slalompjäxor
Eller väldigt oerfarna skyttar. Det är möjligt att en AK47 eller liknande använts, och den har inte bara en sjuhelvetes rekyl, utan även en omställare som lägger automateld i första läget, patronvis i andra. Jag vet inte hur mycket gangsters tränar med sina vapen men när jag sköt akm i försvaret för femton år sedan blev jag tagen på sängen av hur mycket vapnet stegrade. Ponera att skytten tror att första läget är patronvis eld och bara pressar in avtryckaren, så målar han hela väggen bakom istället..
Jo, antagligen är det så - ovana i kombination med stresspåslag och annat...
Citera
2019-09-09, 07:44
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Inte mycket i media om den här händelsen. Rena krigshandlingen att skjuta på flera lägenheter, och det blir knappt uppmärksammat.

Troligtvis var det män som blev skjutna så då är det normalt. Skulle det ha varit en kvinna igen så hade det blivit livat.

Fortfarande inga politiker som sätter utvisning och återtagande av PUT. Det är helt otroligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in