2019-09-08, 20:17
Medlem
En sak jag tänkte på..

Varför tog inte någon med sig två brandsläckare och som siste man tömde dom inne där "rånet/stöden" begicks?

Att leta spår i ett rum fyllt av pulver kan inte vara lätt....

Och samma sak mef spårsändarna. Någon borde ju ha ha satt sig i en bil och åkt iväg och lobbat ut dom genom fönstret på vägen.

Jag som 100% ickekriminell förstår ju hur en spårsändare funkar...det borde dom med.
Redan där känns det som att det sket sig för gruppen....

Men ubderhållande program och kul ide.
Citera
2019-09-08, 20:24
Medlem
Undrar om det är någon som kommer att klara. Känns som de flesta lämnat rätt bra spår efter sig.
Citera
2019-09-08, 20:41
Moderator
Dr Kings avatar
Brottslingarna blir ju dummare och dummare. Att logga in med sitt körkort på brottsplatsen
Man kan ju inte lämna så mycket tydligare spår efter sig än så
Citera
2019-09-08, 20:44
Medlem
Det här med påhittade alibin är ju bara dumt, antagligen har de fått de i uppdrag av produktionen. Men känns spontant som det är bättre att säga att man var hemma och kliade sig i naveln. Ökar bara riskerna om man drar in massa andra i påhittade alibin.
Och vad för familjemedlemmar tar emot besked om att ens syskon begått ett rån på 50 miljoner med ett leende på läpparna? Som systrar till minst två av personerna gjort. För uppenbart att konversationerna är fejk för att bli riktigt bra.
Citera
2019-09-08, 20:45
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
HA-Chrilles idé med att de skulle gnugga sedelbuntarna med jord för att få bort fingeravtrycken

lite övertänka de åker ju fast oavsett hur mycker finger avtryck det är på pengarna om de hittar pengarna.
Citera
2019-09-08, 20:48
Medlem
Roger är ju inte den smartaste av de alla. Ringer dottern när han märker att han är skuggad.
Citera
2019-09-08, 20:49
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Det här med påhittade alibin är ju bara dumt, antagligen har de fått de i uppdrag av produktionen. Men känns spontant som det är bättre att säga att man var hemma och kliade sig i naveln. Ökar bara riskerna om man drar in massa andra i påhittade alibin.
Och vad för familjemedlemmar tar emot besked om att ens syskon begått ett rån på 50 miljoner med ett leende på läpparna? Som systrar till minst två av personerna gjort. För uppenbart att konversationerna är fejk för att bli riktigt bra.

Roger ligger rissigt till nu. Han borde bara fotat bilarna och sökt upp det själv.

ja som en normalmänniska hade det varit bättre och säga man sov.

Chrille snackar för mycket och det kommer spriddas han är inblandad.
Citera
2019-09-08, 20:51
Medlem
duettens avatar
Jag gissar att slutet är uppgjort för hur skulle det se ut om alla tjuvar klarar sig? Då lär inte några ungdomar som ser programmet söka sig till polisutbildningen utan förmodligen satsa på den kriminella banan. Brott lönar sig ju tydligen!
Citera
2019-09-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Roger ligger rissigt till nu. Han borde bara fotat bilarna och sökt upp det själv.

ja som en normalmänniska hade det varit bättre och säga man sov.

Chrille snackar för mycket och det kommer spriddas han är inblandad.

Roger har varit körd sedan förra avsnittet då de redan då spårat hans och kompisens mobil.
Citera
2019-09-08, 20:57
Medlem
Hunden007s avatar
Frisösern är helt efterblivna.

totalt övertänkt och kommer åka fast nästa vecka.
Citera
2019-09-08, 21:02
Medlem
duettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
En sak jag tänkte på..

Varför tog inte någon med sig två brandsläckare och som siste man tömde dom inne där "rånet/stöden" begicks?

Att leta spår i ett rum fyllt av pulver kan inte vara lätt....

Och samma sak mef spårsändarna. Någon borde ju ha ha satt sig i en bil och åkt iväg och lobbat ut dom genom fönstret på vägen.

Själv hade jag även tuttat på scoutstugan men då hade väl produktionsbolaget fått spader... Men jag hade skyllt på att jag gått all in i rollen som kriminell.
Citera
2019-09-08, 21:18
Medlem
Amazon-mannens avatar
Frågan är väl om de "kriminella" har förhållningsregler att hålla sig till, så de inte går utanför lagen s.a.s.

*Sätt inte fyr på scoutstugan
*Sticka utomlands några mänader
*Misshandla vittnen/tjallare grovt
*e.t.c.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här