2019-09-03, 23:37
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hnko
Är det inte olagligt att åka med falska skyltar ? Då har de ju faktiskt begått ett riktigt brott redan. Men det kanske räknades som inhägnat område det där när de "spanade".

De kanske fått tillstånd av Spanien ? (t.ex av Spanska ambassaden eller nåt)
Citera
2019-09-04, 20:53
Medlem
Schnyggves avatar
Kul program! kommer följa med spänning! Fikon alltså, vilken stjärna! och frisörerna som gömmer cashen på salongen...
Citera
2019-09-05, 15:50
Medlem
StanWitzs avatar
Efter att ha sett första avsnittet så tycker jag att det var rätt underhållande. Att det skulle inspirera nya o riktiga tjuvar tror jag inte på. Då skulle man inte kunnna visa Beck eller nått annat som innehåller kriminalitet över huvudtaget. Modigt av SVT att visa nått nytt.
Men däremot undrar jag om pengarna är riktiga och i så fall vem.har lånat ut dom?
Citera
2019-09-05, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StanWitz
Då skulle man inte kunnna visa Beck eller nått annat som innehåller kriminalitet över huvudtaget

Men dessa kriminalserier är ju lika verkliga som Sagan om ringen. Detta programmet är ju på riktigt och brottslingarna kan studera hur polisen tänker. Jag hade kollat på det och noterat om jag var kriminell.
Citera
2019-09-06, 12:47
Medlem
JanTalibans avatar
Sketans trivsamt program! Trots att jag har massor av anmärkningar på saker som kunde ha framställts häftigare:

1. De kunde beskriva en insider (istället för en träig programledare) som tillhandahåller nyckel, uppställt fönster, info, etc.
2. Snyggare (fejk-)presentation av klockslag och platser.
3. Bättre live-känsla på polisens sambandscentral.
4. Dramatisera tydligare vad som överraskar tjuvarna. (Jag gissar tex att svåråtkomlig bil INTE ingick i planen, vilket i så fall framgick bedrövligt otydligt).

Och, som sagt, för spänningens skull hade de egentligen behövt ha flera kupper parallellt (så att det blir spännande vilken liga som klarar sig längst, och vilka som torskar på stört).
Citera
2019-09-07, 13:52
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hnko
Är det inte olagligt att åka med falska skyltar ? Då har de ju faktiskt begått ett riktigt brott redan. Men det kanske räknades som inhägnat område det där när de "spanade".

jag tror hon fått tillstånd genom SVT.

annars om hon fått det själva så kommer hon ju åka fast för sånt går ju att spåra. känns föresten att många ha krånglat till det som fan och kommer åka fast så sätt.
Citera
2019-09-07, 23:42
Medlem
såg misstag direkt, när dom bytte skyltarna dom lämnade den lilla reklam spoten som sitter på hållaren så den är svensk :P
Citera
2019-09-07, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StanWitz
Efter att ha sett första avsnittet så tycker jag att det var rätt underhållande. Att det skulle inspirera nya o riktiga tjuvar tror jag inte på. Då skulle man inte kunnna visa Beck eller nått annat som innehåller kriminalitet över huvudtaget. Modigt av SVT att visa nått nytt.
Men däremot undrar jag om pengarna är riktiga och i så fall vem.har lånat ut dom?
pengarna är våra skattepengar, nu efter licensen dras på skatten så har dom fått en fin boost vet du.
Citera
2019-09-08, 00:05
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
såg misstag direkt, när dom bytte skyltarna dom lämnade den lilla reklam spoten som sitter på hållaren så den är svensk :P

Reagerade för det också, en enkel sökning på "Svens Beg.bilar.se" och se hur många svarta Passat 5d de sålt de senaste 4 åren.
Case closed
Citera
2019-09-08, 10:45
Medlem
Isnatts avatar
Tyckte det var ett kul avsnitt. Roligt att dom slängde sändarna i sjön, det var väl liksom redan för sent då men. Roligt när han blev förbannad när det slarvades med mynten, haha!
Citera
2019-09-08, 17:01
Moderator
Dr Kings avatar
Liksom många andra i denna tråd tycker jag detta program var en frisk fläkt och en av de bästa nya programidéerna på senare år där en så stor del av programmen bara är olika varianter på ett antal gamla format.

Givetvis fattar man att en del är fejk och tillrättalagt men det känns ändå hyfsat äkta. Det skall bli intressant att se hur det fortsätter. Antagligen kommer väl produktionen att ge brottslingarna ”uppdrag” i lite lagom takt så att de gradvis avslöjar sig. De vill ju inte att alla skall åka fast i avsnitt 2 men heller inte att ingen av brottslingarna skall åka fast innan programserien är slut.
Citera
2019-09-08, 20:08
Moderator
Dr Kings avatar
HA-Chrilles idé med att de skulle gnugga sedelbuntarna med jord för att få bort fingeravtrycken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in