2019-09-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det handlar väl huruvida personen kan skilja mellan rätt och fel? Man kan vara sjuk och skadad men ändå vara fullt på det klara med att det är fel att döda.

Rättspsyk.vård. får bara de som är så allvarligt sjuka att de omöjligt kunde förstått att deras gärning var fel.

Hur sjuk är Karin? Kan hon skilja mellan rätt och fel? Jag tror hon kan det.

Jag träffade henne nyligen och då var hon som vanligt. Pratade om båtar och verkade helt normal.
Citera
2019-09-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkasso
Hej
kommer inte ange källor eller dylikt men något som jag med största sannolikhet vet är att Fru L*lja under en längre tid har blivit fysiskt misshandlad så in i bomben av sin advokatmake. Ingen ursäkt till anstiftan till mordförsök men detta är den enda egentliga anledningen.

Tror dig inte. Då hade hon polisanmält, inte hyrt en torped. Bombsäkert.
Citera
2019-09-08, 18:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag gissar att det är K själv som namngivit torpeden. Tror inte att K är speciellt hårdnackad där hon sitter nu.

Jag tror att hon, precis som många med missbruk, pratar mycket. Att hon inte fixar att hålls tyst utan säger för mycket.
Citera
2019-09-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkasso
Hej
kommer inte ange källor eller dylikt men något som jag med största sannolikhet vet är att Fru L*lja under en längre tid har blivit fysiskt misshandlad så in i bomben av sin advokatmake. Ingen ursäkt till anstiftan till mordförsök men detta är den enda egentliga anledningen.

Har också hört att hon blivit misshandlad men bara hört och inget jag vet.
Citera
2019-09-08, 18:44
Medlem
Någon som har lust att skvallra lite om KL nätverkande med nätverket Hilda?

https://www.advokatsamfundet.se/hilda/om-hilda/Hildas-medlemmar/

Som kompetensutvecklare inom Domstolsakademin är det ingen vågad gissning att KL har nätverkat med översta skiktet jurister.

http://www.gotahovratt.se/upload/Utbildning/Domstolsakademin/da_ht_2011_20110414_webb.pdf

Ingår anlitande av torpeder i det kvinnliga nätverkets metoder för kontrollera pappor som vill ha kontakt med sina barn? Hur många sådana här galna kvinnor finns det inom rättsväsendet?
Citera
2019-09-08, 18:48
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag träffade henne nyligen och då var hon som vanligt. Pratade om båtar och verkade helt normal.

Så hon nämnde inte att hon planerade att leja en torped för att mörda sin ex-man? Konstigt
Citera
2019-09-08, 18:49
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Henrik är inte i hennes släkt. Hon är älskarinnans dotter. Man blir inte släkt på det sättet.

Däremot har du rätt: hon har minst en släkting som är en advokat. Dvs hennes egen mamma. Mamman har egen advokatbyrå. Varför inte anlita hennes byrå istället?

Vad heter älskarinnan?
Citera
2019-09-08, 18:49
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja det kan man undra. Nu för tiden är det många som sitter i fängelse med fulla straff trots att de är mer eller mindre "sjuka". Mattias Flink har en liten hjärnskada men fick ändå ett långt fängelsestraff. Svårt att veta hur "sjuk" K är.
Flera jurister menar att just Flink blev feldömd då han vid brottstillfället var uppenbart i ett psykotiskt tillstånd. Problemet är att vid tiden för rättegången var han frisk igen vilket gjorde att han i princip skulle ha släppts fri.
Flink avrättade sju oskyldiga tjejer med militärt vapen. Ett av Sveriges värsta brott genom tiderna. Han kunde helt enkelt inte släppas fri då svenssons hade gått bananas och dömdes således till ett långt fängelsestraff.
Citera
2019-09-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tror dig inte. Då hade hon polisanmält, inte hyrt en torped. Bombsäkert.

Det är helt och hållet sant. Att du skriver orden "tror dig inte" är i sammanhanget betydelselöst. Jag har i princip aldrig ventilerat något i detta forum - tro mig, det stämmer.
Citera
2019-09-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Vad heter älskarinnan?

Ingen älskarinna. Ny flickvän efter skilsmässan.
Citera
2019-09-08, 18:52
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Om det nu var livsviktigt för den sjuka damen att få åtminstone ha lägenheten kvar när allt annat togs ifrån henne så förstår inte jag varför en pappa inte hade kunnat unna henne detta. Barnen hade kunnat besöka henne i denna fina lägenhet och bo 100m därifrån.

Vad är problemet?

Jag tror inte det i första hand handlar om att hon vill ha lägenheten utan att hon vill vinna över HOL.
Citera
2019-09-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazyBlue
Enligt uppgifter är torpeden nu namngiven och KL kommer officiellt häktas i morgon. Polisen har en god bild av dådet och vet betydligt mer än det som förekommer i media så här långt. Just wait until tomorrow

Om torpeden är namngiven, varför är han inte gripen? Media skulle direkt ha skrivit det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in