2019-09-08, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Nej hon vittnade inte!
Dom var inte ute efter kvinnan! Dom var ute efter Mannen och han har vetat detta ,för man vet när man har ett pris på sitt huvud därför han hade barnet i famnen när han gick ut,för att han skulle bli skonad ett tag till iaf man brukar ju inte skjuta när där är barn , (efter så här lång tid säger du?) såna här personer GLÖMMER ALDRIG så jo dom ville ta honom, sen att hans kvinna blanda in sig är bara tråkigt han sköt henne för hon såg hans ansikte inget annat!
Citera
2019-09-08, 16:53
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Nej jag minns inte att jag hört något alls om osämja.
De jag vet som var direkt inblandade yttrade aldrig ord om det hela till mig, jag var endast festkompis.
Allt jag hört är från andra runt omkring.

Men det måste ha gått duktigt med rykten, det var ju ett rekordrån som fick mycket uppmärksamhet i media. Mer sådant jag menar, förstår att de häll käften mot utomstående men med så många inblandade brukar fragment komma ut här och där.

Men tack för klargörandet.
Citera
2019-09-08, 16:55
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Frågan är ju varför inte båda skyttarna sprang efter pojkvännen om han nu var målet. Varför stannar den andre skytten kvar och siktar in sig på kvinnan?

Ett möjligt svar kan vara att hon kände igen dem. De var ju tydligen inte maskerade, inte alla iallafall. Kanske skytten helt enkelt tystade ett potentiellt vittne.
Citera
2019-09-08, 17:34
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Uppskattningen är att det dröjde 5-8 minuter tills första polispatrullen anslöt. De kommer alltid före ambulansen vid skottlossningar, för att garantera säkerheten.
– Poliserna backade direkt när de insåg att vi var där och arbetade, säger Patrik.
Hack i häl efter polisen kom ambulansvårdarna.
https://www.sydsvenskan.se/2019-09-08/jag-skrek-ratt-ut-vad-i-helvete-ar-det-for-javla-idioter-som

Då borde ju skyttarna varit halvvägs till Lorensborg.
Citera
2019-09-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Ett möjligt svar kan vara att hon kände igen dem. De var ju tydligen inte maskerade, inte alla iallafall. Kanske skytten helt enkelt tystade ett potentiellt vittne.
Jag har också tänkt på det och kommit fram till samma slutsats. Trodde dock de var maskerade, om inte- varför?
Citera
2019-09-08, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.sydsvenskan.se/2019-09-08/jag-skrek-ratt-ut-vad-i-helvete-ar-det-for-javla-idioter-som

Då borde ju skyttarna varit halvvägs till Lorensborg.
Frågan är hur många vittnen det finns ppv dit och där vid bilen? Borde vara en del.
Citera
2019-09-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Det var väl även en till som mystiskt drunknade? En sittandes i en bil och den andra med övriga rånare som vittnen?

Välgrundade rykten om du frågar mig.
Var det inte en som körde ner o kanalen, bara sådär för ca 2 år sen? Var inte det ett klart självmord?
Citera
2019-09-08, 17:54
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag har också tänkt på det och kommit fram till samma slutsats. Trodde dock de var maskerade, om inte- varför?

Jag läste i nån artikel, Expressen tror jag, att åtminstone 2 av de 3 var omaskerade.

Varför? Tja kanske för att de stod på gatan och väntade på BO och hennes man, vem som nu var det tilltänkta målet, och de inte direkt kunde stå på gatan maskerade utan att väcka onödig uppmärksamhet.

Jag tror BO:s man var målet, och en möjlig anledning att de sköt BO var att hon annars kunde identifierat dem. Plus de var säkert höga så spärrarna var i princip noll.
Citera
2019-09-08, 17:57
Medlem
Citat:
Jag läste i nån artikel, Expressen tror jag, att åtminstone 2 av de 3 var omaskerade.

Varför? Tja kanske för att de stod på gatan och väntade på BO och hennes man, vem som nu var det tilltänkta målet, och de inte direkt kunde stå på gatan maskerade utan att väcka onödig uppmärksamhet.

Jag tror BO:s man var målet, och en möjlig anledning att de sköt BO var att hon annars kunde identifierat dem. Plus de var säkert höga så spärrarna var i princip noll.
Ja, låter troligt. Fast om det är priset att låta en flicka växa upp utan sin mor borde man hinna dra upp en mask e.l
Citera
2019-09-08, 17:59
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja, låter troligt. Fast om det är priset att låta en flicka växa upp utan sin mor borde man hinna dra upp en mask e.l

Tror inte killarna som utför den typen av dåd direkt bryr sig om det.
Citera
2019-09-08, 18:04
Medlem
RiverStyxs avatar
Ärligt, om någon är beredd att begå mord till att börja med, varför skulle det vara så otänkbart att skjuta en kvinna istället för en man. Och är de väl i situationen så lär väl inte en bebis hindra dem.

Det är inte så att en påtänd mördare skulle resonera: "Oj, hon har en bebis i famnen som vi inte räknade med, då får vi avbryta hela vår mordplan för det vore ju hemskt annars".
Citera
2019-09-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ärligt, om någon är beredd att begå mord till att börja med, varför skulle det vara så otänkbart att skjuta en kvinna istället för en man. Och är de väl i situationen så lär väl inte en bebis hindra dem.

Det är inte så att en påtänd mördare skulle resonera: "Oj, hon har en bebis i famnen som vi inte räknade med, då får vi avbryta hela vår mordplan för det vore ju hemskt annars".
De som utför mordem är inte de samma som de som ”beordrar”. De borde ha den gränsen. I alla fall om man är över 20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in