2019-09-08, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Upprepa ”Jag är ingen blatte” tio gånger så kanske någon tror på dig. Jag tror inte du åkt tunnelbana i Sverige, alltså inte svensk!

Vad hände med vår överenskommelse, alltså den innan du fick för dig att du är general? Du vet det där om att du inte bryr dig om vad jag skriver och att du har andra saker att göra?

Men en seriös fråga, vad heter/hette bolaget/en som bröderna använde när de fakturerade Mobilizera och Viggo provisionen för bedrägerierna?

Är det via något av Raymons aktuella bolagsengagemang (enligt hans Facebook):

- Project leader på Tele Team Sverige AB
- CEO & Founder på Hakim & Gullstrand Investment AB
- CEO & Founder på Futuristic Group AB

Finns det flera bolag?

Nej nu vill jag inte föra en diskussion med dig längre. Nu börjar du bli rasistisk det gillar inte vi här på PK stugan. Tack för mig.
Citera
2019-09-08, 15:45
Medlem
Citat:
(...) Det är en artikel om omfattningen av bedrägerierna i malmö. Det har fluktuerat en mängd uppgifter om bröderna, som tjänar 1 mille per år inom telemarketing = något skumt på G. Att sedan flera andra personer i nätverket runt huvudpersonerna har sysslat med bedrägerier per telefon gör väl inte möjligheten mindre att bröderna kan vara i samma bransch/jobba för dessa? (...)

De bolag som olika bröder är involverade i är följande:
- RBH Consulting AB
- Futuristic Group AB
- Sectiq AB
- SEQRTY AB
Är det något av dessa bolag som är känt för skumraskeri?
Också angående de fluktuerande uppgifterna om inkomst - är det uppgifter som någon kollat hos SKV eller är det bara snack & spekulation?

Jag tycker att det låter som en longshot att det är dessa bröder som i flera år då skulle hålla på med kriminalitet men aldrig förekommit i något brottssammanhang som skulle vara orsaken till det hela, men du kanske vet något? Många av de här bedrägeriföretagen har ju ögonen på sig både från medier, polis och Konsumentverket, men jag kunde inte hitta något om företagen ovan när jag kikade runt lite snabbt.
Citera
2019-09-08, 15:46
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Nej nu vill jag inte föra en diskussion med dig längre. Nu börjar du bli rasistisk det gillar inte vi här på PK stugan. Tack för mig.

Haha, du och dina ”fakta” och ”insyn”..

Varför sa du inte att du var känslig för rasism direkt, då hade jag besparat oss båda en massa onödiga inlägg genom att bjuda på ett ”horunge”, ”kamelknullare” eller kanske ”inavlad arabfitta” om jag var på bra humör.

OnT
Bolagen som Raymon är aktiv i nu verkar finnas i en flexibel rumtid.

Tele Team Sverige AB
F-Skatt: Avregistrerad Läs mer
Moms: Avregistrerad i Momsregistret

Hakim & Gullstrand Investment AB
Bolaget finns inte.

Futuristic Group AB
Omsättning: 71.000kr
Res. e. fin: -235.000kr

Var får Raymon in pengar till sitt leverne från? Varför kommunicerar han att han är grundare och VD för bolag som inte finns eller är avregistrerade?

Hur ser det ut för övriga bröder? Har de också dåligt cashflow, kunde de inte göra rätt för sig i samarbetena med ”försäljningen av abonnemang”?
Citera
2019-09-08, 15:49
Medlem
Citat:
Haha, du och dina ”fakta” och ”insyn”..

Varför sa du inte att du var känslig för rasism direkt, då hade jag besparat oss båda en massa onödiga inlägg genom att bjuda på ett ”horunge”, ”kamelknullare” eller kanske ”inavlad arabfitta” om jag var på bra humör.

OnT
Bolagen som Raymon är aktiv i nu verkar finnas i en flexibel rumtid.

Tele Team Sverige AB

Hakim & Gullstrand Investment AB
Bolaget finns inte.

Futuristic Group AB
Omsättning: 71.000kr
Res. e. fin: -235.000kr

Var får Raymon in pengar till sitt leverne från? Varför kommunicerar han att han är grundare och VD för bolag som inte finns eller är avregistrerade?

Hur ser det ut för övriga bröder? Har de också dåligt cashflow, kunde de inte göra rätt för sig i samarbetena med ”försäljningen av abonnemang”?

Du har verkligen fakta och insyn. Du är så himla duktig. Du får en klapp på axeln.
Citera
2019-09-08, 15:56
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinguiden
De bolag som olika bröder är involverade i är följande:
- RBH Consulting AB
- Futuristic Group AB
- Sectiq AB
- SEQRTY AB
Är det något av dessa bolag som är känt för skumraskeri?
Också angående de fluktuerande uppgifterna om inkomst - är det uppgifter som någon kollat hos SKV eller är det bara snack & spekulation?

Jag tycker att det låter som en longshot att det är dessa bröder som i flera år då skulle hålla på med kriminalitet men aldrig förekommit i något brottssammanhang som skulle vara orsaken till det hela, men du kanske vet något? Många av de här bedrägeriföretagen har ju ögonen på sig både från medier, polis och Konsumentverket, men jag kunde inte hitta något om företagen ovan när jag kikade runt lite snabbt.

Bröderna har enligt en blatte med insyn jobbat med Mobilizera/Viggo som är så skandalbolag det kan bli, blåser gamlingar med snordyra abonnemang (googla så har du spaltkilometer).

Telefonbedrägerierna i Malmö omsätter 300 miljoner årligen, betydligt mer än rån och skit. Det kan inte uteslutas att tvist om fördelning kan vara ett motiv då alla kring BO har just telemarketing + skyhöga löner som gemensam faktor.

RBH Consulting AB
Omsättning: 1.774.000kr
Res. e. fin: 342.000kr

Verkar vara enda bolaget som är igång nu.

Robin Behnam Hakim (f. 1991) Suppleant

Rayan Behroz Hakim (f. 1993)
Ordinarie ledamot

——

Futuristic Group AB
Se tidigare inlägg

——

Sectiq AB
Omsättning: 7.000kr
Res. e. fin: -58.000kr

——

SEQRTY AB

Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Du har verkligen fakta och insyn. Du är så himla duktig. Du får en klapp på axeln.

Ge dig nu, var inte så arab’ig tack.
Senast redigerad av Donald.Trams 2019-09-08 kl. 15:59.
Citera
2019-09-08, 16:02
Medlem
mr-mystics avatar
Vad hade hon för etnicitet? Var hon muslim? I övrigt hade hon alltså gått genvägen till yrket via polsk utbildning och hade barn ihop med en invandrad (el dyl) kriminell gängmedlem?

Vill inte bagatellisera det hela men ändå en viss skillnad jämfört med om en total främling vart inblandad osv( tycker man kan ha det i åtanke innan man stirrar sig blind på att en kvinna råkar illa ut), med det skrivet beklagar jag ändå sorgen såklart.
Senast redigerad av mr-mystic 2019-09-08 kl. 16:05.
Citera
2019-09-08, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Är det någon som vet vilken av medlemmarna i Brönbyrånet det var som druttade i kanalen för lite mer än ett år sedan? Och var han bodde i Malmö? Han skulle visst bara gå ut och köpa cigaretter, som han sa till sin fru/sambo.

(FB) Man drunknade i Malmös kanal
Det går ju ett rykte i Malmö att han inte drunknade
Citera
2019-09-08, 16:18
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Vad hade hon för etnicitet? Var hon muslim? I övrigt hade hon alltså gått genvägen till yrket via polsk utbildning och hade barn ihop med en invandrad (el dyl) kriminell gängmedlem?

Vill inte bagatellisera det hela men ändå en viss skillnad jämfört med om en total främling vart inblandad osv( tycker man kan ha det i åtanke innan man stirrar sig blind på att en kvinna råkar illa ut), med det skrivet beklagar jag ändå sorgen såklart.

Hon var iranier och muslim.
Citera
2019-09-08, 16:20
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Det går ju ett rykte i Malmö att han inte drunknade

Det var väl även en till som mystiskt drunknade? En sittandes i en bil och den andra med övriga rånare som vittnen?

Välgrundade rykten om du frågar mig.
Citera
2019-09-08, 16:29
Medlem
Citat:
Det var väl även en till som mystiskt drunknade? En sittandes i en bil och den andra med övriga rånare som vittnen?

Välgrundade rykten om du frågar mig.
Ja nu bor jag inte kvar i Malmö men jag umgicks som ung i kretsar kring den person som hittades ”drunknad” senast.

Bekanta som bor i Malmö kvar säger att det fanns skador på den döde som inte uppstår genom drunkning, jag vet såklart inte om detta stämmer men ser ingen anledning att mina barndomsvänner skulle ljuga om en sådan sak.
Citera
2019-09-08, 16:32
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Ja nu bor jag inte kvar i Malmö men jag umgicks som ung i kretsar kring den person som hittades ”drunknad” senast.

Bekanta som bor i Malmö kvar säger att det fanns skador på den döde som inte uppstår genom drunkning, jag vet såklart inte om detta stämmer men ser ingen anledning att mina barndomsvänner skulle ljuga om en sådan sak.

Tack! Har du koll på hur snacket gick mellan dessa inblandade (de var många, ~20 st?), menar om det kom ut info om osämja om fördelning av rånpengar od?
Citera
2019-09-08, 16:48
Medlem
Citat:
Tack! Har du koll på hur snacket gick mellan dessa inblandade (de var många, ~20 st?), menar om det kom ut info om osämja om fördelning av rånpengar od?
Nej jag minns inte att jag hört något alls om osämja.
De jag vet som var direkt inblandade yttrade aldrig ord om det hela till mig, jag var endast festkompis.
Allt jag hört är från andra runt omkring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in