2019-09-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Hittade en artikel från den 13:e mars i år som har en koppling till BO’s bröder (den ovanligt lönsamma ”telefonförsäljningen”) som är ganska intressant.

Källa: https://omni.se/malmoskjutningar-kopplas-till-bedragerier-mot-aldre/a/QldEE4

Det bevisar att det både finns många intressenter på marknaden och att grupperna har våldskapital.

Dom jobbar inte med det. Det är en stor skillnad på att sälja mobilabonnemang eller ringa till gamlingar och påstå sig vara från banken och rensar deras konto, tycker du inte det? Eller du vill bara kasta skit på folk? Om du har koll på vad som har hänt, dom flesta ligorna har torskat och snuten har tagit dom. Skulle bröderna vara involverade så skulle även dom torska, men det har dom inte gjort. Håll dig till fakta istället för fantisera vilt.
Senast redigerad av Cryptoking 2019-09-08 kl. 14:19.
Citera
2019-09-08, 14:21
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Dom jobbar inte med det. Stor skillnad på att sälja abonnemang eller ringa till gamlingar och påstå att man är från banken och rensar deras konto, tycker du inte det? Eller du vill bara kasta skit på folk?

Lugn och fin nu, varför är det så känsligt. Det är en artikel om omfattningen av bedrägerierna i malmö. Det har fluktuerat en mängd uppgifter om bröderna, som tjänar 1 mille per år inom telemarketing = något skumt på G. Att sedan flera andra personer i nätverket runt huvudpersonerna har sysslat med bedrägerier per telefon gör väl inte möjligheten mindre att bröderna kan vara i samma bransch/jobba för dessa?

Du anklagar mig hela tiden för att kasta skit på allt och alla när jag bara försöker delta i diskussionen med min input. Man kan nog hävda att du i hela tråden försökt höja familjen till skyarna (hederliga, framgångsrika, fin släkt osv) men det saknas all fakta som styrker det du säger. Tvärtom visar alla fakta på motsatsen..

Min tes är att det inte drabbar vem som helst om man blir avrättad på öppen gata. Det måste finnas starka känslor bakom det som hände BO, då är det väl naturligt att försöka hitta avsändaren till hatet? Hur ska man kunna det om man inte granskar de personer BO och hennes make rörde sig runt?

Du vill naturligtvis att man ska ta ditt ord för sanning, men det kan ivf inte jag göra då du skildrat familjen i en uppenbart onyanserat och överdrivet positivt ordalag.
Citera
2019-09-08, 14:25
Medlem
Citat:
Lugn och fin nu, varför är det så känsligt. Det är en artikel om omfattningen av bedrägerierna i malmö. Det har fluktuerat en mängd uppgifter om bröderna, som tjänar 1 mille per år inom telemarketing = något skumt på G. Att sedan flera andra personer i nätverket runt huvudpersonerna har sysslat med bedrägerier per telefon gör väl inte möjligheten mindre att bröderna kan vara i samma bransch/jobba för dessa?

Du anklagar mig hela tiden för att kasta skit på allt och alla när jag bara försöker delta i diskussionen med min input. Man kan nog hävda att du i hela tråden försökt höja familjen till skyarna (hederliga, framgångsrika, fin släkt osv) men det saknas all fakta som styrker det du säger. Tvärtom visar alla fakta på motsatsen..

Min tes är att det inte drabbar vem som helst om man blir avrättad på öppen gata. Det måste finnas starka känslor bakom det som hände BO, då är det väl naturligt att försöka hitta avsändaren till hatet? Hur ska man kunna det om man inte granskar de personer BO och hennes make rörde sig runt?

Du vill naturligtvis att man ska ta ditt ord för sanning, men det kan ivf inte jag göra då du skildrat familjen i en uppenbart onyanserat och överdrivet positivt ordalag.

Jag skyddar inte dom alls, jag har ingen relation med dom överhuvudtaget. Men jag har insyn. Anledningen varför jag reagerar är för jag är allergisk mot skit snack, ser jag fel info så rättar jag det. Tycker du inte att det borde vara uppskattat.
Citera
2019-09-08, 14:29
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Jag skyddar inte dom alls, jag har ingen relation med dom överhuvudtaget. Men jag har insyn. Anledningen varför jag reagerar är för jag är allergisk mot skit snack, ser jag fel info så rättar jag det. Tycker du inte att det borde vara uppskattat.

Klart fakta uppskattas, men man måste utvärdera trovärdigheten på källan, när du skriver saker som (en av många påståenden i tråden)

Citat:
Nej det tror jag inte, väldigt långsökt. Dessa iranier är väldigt smarta. Framförallt när man är en duktig säljare och fakturerar 500k varje månad finns det ingen anledning att fiffla. Jag till exempel hade en årsinkomst på ca 700 k och fakturera väldigt mycket. Jag var girig och fiffla med momsen och fick kuk av skatteverket.

Känns du inte objektiv i din beskrivning vilket sänker trovärdigheten på resten du skriver. Det måste du väl förstå?

Om jag påstår att jag har full insyn, tar du tillbaka alla påhopp då?
Citera
2019-09-08, 14:34
Medlem
Citat:
Klart fakta uppskattas, men man måste utvärdera trovärdigheten på källan, när du skriver saker som (en av många påståenden i tråden)

Känns du inte objektiv i din beskrivning vilket sänker trovärdigheten på resten du skriver. Det måste du väl förstå?

Om jag påstår att jag har full insyn, tar du tillbaka alla påhopp då?

Om jag ska vara helt ärlig så får du tänka vad du vill, jag orkar inte diskutera det mer. Jag har andra saker för mig. Men fortsätt du med ditt detektivarbete så får vi se vart du hamnar
Citera
2019-09-08, 14:43
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Om jag ska vara helt ärlig så får du tänka vad du vill, jag orkar inte diskutera det mer. Jag har andra saker för mig. Men fortsätt du med ditt detektivarbete så får vi se vart du hamnar

Wow, schysst kompis. Det uppskattas att du ger mig denna frihet.

Det gör du rätt i, då är vi äntligen överens att du ska sluta med larvigt offtopic när jag tillför ontopic. Det blir bäst för alla så!

Tyvärr lär det inte hända så mycket mer i detta fall, det ligger redan ad acta i en hängmapp i en skrubb någonstans i källaren. Nya friska tag!
Citera
2019-09-08, 15:00
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ingen fara , jag är din general och därmed så gör jag dig till min menig! Grattis soldat!

Men lille vän, fokusera nu.

”Jag har andra saker för mig” sa blatten och var tyst i två minuter..

OnT
NA har gått under jorden, men hur ligger det till med övriga runt huvudpersonerna (både familj och vänner)?
Citera
2019-09-08, 15:02
Medlem
Citat:
Men lille vän, fokusera nu.

”Jag har andra saker för mig” sa blatten och var tyst i två minuter..

OnT
NA har gått under jorden, men hur ligger det till med övriga runt huvudpersonerna (både familj och vänner)?

Nej jag är ingen blatte. Sätt fart med utredningen mening! Jag vill ha rapport senast på Tisdag morgon!
Givakt!
Citera
2019-09-08, 15:12
Medlem
Otursmannens avatar
Har de fångat bögen än?

Vilken ny information har det tillkommit?
Citera
2019-09-08, 15:21
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ingen fara , jag är din general och därmed så gör jag dig till min menig! Grattis soldat!

Låter mer som att du är en försvars advokat till de, med tanken på att du alltid gnäller så fort man kommer med lite out of the box teorier.

Citera
2019-09-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Låter mer som att du är en försvars advokat till de, med tanken på att du alltid gnäller så fort man kommer med lite out of the box teorier.

Det stämmer Generallöjtnant
Citera
2019-09-08, 15:28
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Nej jag är ingen blatte. Sätt fart med utredningen mening! Jag vill ha rapport senast på Tisdag morgon!
Givakt!

Upprepa ”Jag är ingen blatte” tio gånger så kanske någon tror på dig. Jag tror inte du åkt tunnelbana i Sverige, alltså inte svensk!

Vad hände med vår överenskommelse, alltså den innan du fick för dig att du är general? Du vet det där om att du inte bryr dig om vad jag skriver och att du har andra saker att göra?

Men en seriös fråga, vad heter/hette bolaget/en som bröderna använde när de fakturerade Mobilizera och Viggo provisionen för bedrägerierna?

Är det via något av Raymons aktuella bolagsengagemang (enligt hans Facebook):

- Project leader på Tele Team Sverige AB
- CEO & Founder på Hakim & Gullstrand Investment AB
- CEO & Founder på Futuristic Group AB

Finns det flera bolag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in