2019-09-08, 15:46
Medlem
Och det är ironiskt hur då Oliver säger "Ni vet inte hur jag mår bäst av" Igenom att sitta uppe hela nätter. INGEN mår bättre för det vad är det så speciellt med Oliver? Oliver mår ju självklart inte bättre för det. Som min familje medlem gjorde för mig dra ut internet kabeln man blir ireterande men man går ju till sängs
Citera
2019-09-08, 16:06
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegardig
Och det är ironiskt hur då Oliver säger "Ni vet inte hur jag mår bäst av" Igenom att sitta uppe hela nätter. INGEN mår bättre för det vad är det så speciellt med Oliver? Oliver mår ju självklart inte bättre för det. Som min familje medlem gjorde för mig dra ut internet kabeln man blir ireterande men man går ju till sängs

Exakt, det är inte svårt för en förälder att styra upp rutinerna. Men jewels har ju gett upp allt som kan göra att issy får chansen till ett normalt liv.

Dra ur internetkabeln och se om issy fortfarande tycker att det är kul att vara uppe halva nätterna.
Så gör väl alla vettiga föräldrar?

Men inte ens det är människan kapabel till.

Och till pappan..
HEY ISSYS DAD, what did you see in jewels when you met her? Really, i want to know.
Citera
2019-09-08, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Exakt, det är inte svårt för en förälder att styra upp rutinerna. Men jewels har ju gett upp allt som kan göra att issy får chansen till ett normalt liv.

Dra ur internetkabeln och se om issy fortfarande tycker att det är kul att vara uppe halva nätterna.
Så gör väl alla vettiga föräldrar?

Men inte ens det är människan kapabel till.

Om det är ångest då som håller grabben uppe och vaken om kvällarna, och inte att människan tycker det är kul, är det en lika bra idé då att bara dra ur sladden från nätet??
Citera
2019-09-08, 18:08
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om det är ångest då som håller grabben uppe och vaken om kvällarna, och inte att människan tycker det är kul, är det en lika bra idé då att bara dra ur sladden från nätet??

Ja det är det. Du menar alltså att internet är lösningen till issys problem och ångest?

I det här fallet är det ju till och med internet som får henne att må dåligt.

lösningen är rutiner, något de aldrig testat.

Ångest försvinner inte genom att sitta på nätet hela nätterna bara för att man inte kan sova.
Det är även svårt att sova när man sitter vid datorn.

Men du är ju en av de som försvarar dom med näbbar och klor, så dig är det ganska värdelöst att skriva med. Du verkar vara likadan typ, sitter på nätet på dygnets alla timmar för att döva din ångest.
Citera
2019-09-08, 18:17
Medlem
11433.08s avatar
Citat:

Och ja, hon skulle nog må bättre av att få längta efter lite till internet som hon tycker är så kul, genom att inte ha tillgång till internet mellan 22-10.

Hon borde även röra mycket mer på sig mot ångesten.

Men morsan gör ju ingenting. Hon är fortfarande ett barn säger hon, så allt är morsans ansvar.

Vad har GJORTS av dessa två för att må bättre, berätta det?

Lätt för vem som helst att må dåligt om man bara låser in sig och aldrig går ut.. "men hon oooorkar ju inte, hon kan inte". Nej för hon har aldrig haft några krav på sig! Det förväntas ingenting av henne och då blir man en förvirrad tonåring som bara sitter vid datorn.

Medicineras som ens? Mot någonting öht? De har tusen diagnoser men kollar inte upp det.

Dom är SÅ ALLERGISKA mot konstiga saker, som industrier. Ingen astma inte, men någon påhittad allergi som bara dom har, som lägligt dyker upp varje gång de flyttat och inte är nöjda med sitt nya hem.

Har de gått till doktorn för sina allergier? Har dom ens ringt vc? Tror inte det va.
Senast redigerad av 11433.08 2019-09-08 kl. 18:20.
Citera
2019-09-08, 18:27
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegardig

Vad försöker du säga med det här?
Oliver är fortfarande ett barn, resonerar som ett barn och kan inte tänka som en fullt utvecklad person i vuxen ålder.
Du ändrar ju namn hela tiden här på flashback, jag vet att du ofta hängt i deras lives på Youtube och du kommer alltid med osammanhängande inlägg här. Tänk igenom det du vill få sagt och skriv ner det några gånger och läs innan du skickar.
Citera
2019-09-08, 18:35
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
Vad försöker du säga med det här?
Oliver är fortfarande ett barn, resonerar som ett barn och kan inte tänka som en fullt utvecklad person i vuxen ålder.
Du ändrar ju namn hela tiden här på flashback, jag vet att du ofta hängt i deras lives på Youtube och du kommer alltid med osammanhängande inlägg här. Tänk igenom det du vill få sagt och skriv ner det några gånger och läs innan du skickar.

Frågan är väl vad du försöker säga med det där osammanhängande svamlet?
Citera
2019-09-08, 20:10
Medlem
Citat:
Och ja, hon skulle nog må bättre av att få längta efter lite till internet som hon tycker är så kul, genom att inte ha tillgång till internet mellan 22-10.

Hon borde även röra mycket mer på sig mot ångesten.

Medicineras som ens? Mot någonting öht? De har tusen diagnoser men kollar inte upp det.

Dom är SÅ ALLERGISKA mot konstiga saker, som industrier. Ingen astma inte, men någon påhittad allergi som bara dom har, som lägligt dyker upp varje gång de flyttat och inte är nöjda med sitt nya hem.

Har de gått till doktorn för sina allergier? Har dom ens ringt vc? Tror inte det va.

Att vara allergisk och känslig mot dålig luft är inte speciellt ovanligt, på Hornsgatan satte man dubbdäcksförbud med hänvisning till det problemet, i Iggesund drog man om E4an mycket av den orsaken. Problemet finns, och är väl dokumenterat i forskning. Om sedan denna familj lider av det eller inte, om de har gått till en läkare eller inte är för mig okänt, men låter ju rätt otroligt om de inte skulle ha kollat på det, då de inte verkar jätterädda för att ta kontakt med vården.

För övrigt, denna allergi, har den dykt upp så mycket tidigare? I deras pelletshus i Sorsele och nu, men när då förut??

Jewels vet jag inte, hon väntar väl på läkartider verkar det som. I/O har ju pågående kontakt med BUP, har sömnmedicin, så antagligen har det väl övervägts med medicin, dock är jag inte säker på det. Men oavsett så är inte medicin en bra lösning som kan pågå länge. Det är en dålig lösning som kan hantera ett problem snabbt, men löser det gör inte en medicin. Så förhoppningsvis är det väl något det arbetas med på BUP.

Hur vet du hur mycket HAN rör sig?? Har du gjort en tidsstudie på saken?

Och nej, att vara sysslolös på natten, speciellt om man lider av ångest är inte speciellt bra, har i varje fall aldrig funkat för mig, eller någon annan jag talat med heller. Borde snarare förvärra problemet än minska det.
Citera
2019-09-08, 20:29
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Att vara allergisk och känslig mot dålig luft är inte speciellt ovanligt, på Hornsgatan satte man dubbdäcksförbud med hänvisning till det problemet, i Iggesund drog man om E4an mycket av den orsaken. Problemet finns, och är väl dokumenterat i forskning. Om sedan denna familj lider av det eller inte, om de har gått till en läkare eller inte är för mig okänt, men låter ju rätt otroligt om de inte skulle ha kollat på det, då de inte verkar jätterädda för att ta kontakt med vården.

t.

Fast nu är det ju inte direkt HORNSGATANställen dom bor på eller bott i, så du svamlar ju bara.

Hur jag vet hur lite HON rör sig på, jadu, hon har pratat mycket om hur folkskygg hon är, det ser du ju i nån av de nya vloggarna. Och hon går väl fortfarande inte till skolan av bla den anledningen.
Så nej, den flickan är inte ute och rör på sig ofta, och det leder till mer ångest och isolering.
Citera
2019-09-08, 20:32
Medlem
11433.08s avatar
Citat:

Och nej, att vara sysslolös på natten, speciellt om man lider av ångest är inte speciellt bra, har i varje fall aldrig funkat för mig, eller någon annan jag talat med heller. Borde snarare förvärra problemet än minska det.

Att inte ha tillgång till internet är inte lika med att vara sysslolös.

Märker ju att jag argumenterar med en idiot.
Citera
2019-09-08, 20:38
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

För övrigt, denna allergi, har den dykt upp så mycket tidigare? I deras pelletshus i Sorsele och nu, men när då förut??

Jewels vet jag inte, hon väntar väl på läkartider verkar det som. I/O har ju pågående kontakt med BUP, har sömnmedicin, så antagligen har det väl övervägts med medicin, dock är jag inte säker på det. Men oavsett så är inte medicin en bra lösning som kan pågå länge. Det är en dålig lösning som kan hantera ett problem snabbt, men löser det gör inte en medicin. Så förhoppningsvis är det väl något det arbetas med på BUP.

När det gäller Jewels medicin så äter hon ingen då hon inte har råd att hämta ut den sa hon i ngn live.
Fler i Norrköping borde reagerat om nu inte ens luftrenare funkar.
Om Oliver går upp tidigt på morgonen och håller sig aktiverad och sysselsatt med tex skola och studier så kan jag lova att han blir trött på kvällen. Men om man sover dagtid och aldrig gör något på dagarna så blir det svårt att sova. Många i liven frågar ofta vad Oliver gjort under dagen och svaret är alltid detsamma.
Ingenting.
Citera
2019-09-08, 20:48
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Fast nu är det ju inte direkt HORNSGATANställen dom bor på eller bott i, så du svamlar ju bara.

Hur jag vet hur lite HON rör sig på, jadu, hon har pratat mycket om hur folkskygg hon är, det ser du ju i nån av de nya vloggarna. Och hon går väl fortfarande inte till skolan av bla den anledningen.
Så nej, den flickan är inte ute och rör på sig ofta, och det leder till mer ångest och isolering.

Oliver rör på sig. Dom går på promenader så på så sätt rör han på sig.
Men inte någon konstruktiv sysselsättning i form av skola, praktik eller fritidssysselsättning.
Vilket faktist är viktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in