Citat:
Ursprungligen postat av
11433.08
Och ja, hon skulle nog må bättre av att få längta efter lite till internet som hon tycker är så kul, genom att inte ha tillgång till internet mellan 22-10.
Hon borde även röra mycket mer på sig mot ångesten.
Medicineras som ens? Mot någonting öht? De har tusen diagnoser men kollar inte upp det.
Dom är SÅ ALLERGISKA mot konstiga saker, som industrier. Ingen astma inte, men någon påhittad allergi som bara dom har, som lägligt dyker upp varje gång de flyttat och inte är nöjda med sitt nya hem.
Har de gått till doktorn för sina allergier? Har dom ens ringt vc? Tror inte det va.
Att vara allergisk och känslig mot dålig luft är inte speciellt ovanligt, på Hornsgatan satte man dubbdäcksförbud med hänvisning till det problemet, i Iggesund drog man om E4an mycket av den orsaken. Problemet finns, och är väl dokumenterat i forskning. Om sedan denna familj lider av det eller inte, om de har gått till en läkare eller inte är för mig okänt, men låter ju rätt otroligt om de inte skulle ha kollat på det, då de inte verkar jätterädda för att ta kontakt med vården.
För övrigt, denna allergi, har den dykt upp så mycket tidigare? I deras pelletshus i Sorsele och nu, men när då förut??
Jewels vet jag inte, hon väntar väl på läkartider verkar det som. I/O har ju pågående kontakt med BUP, har sömnmedicin, så antagligen har det väl övervägts med medicin, dock är jag inte säker på det. Men oavsett så är inte medicin en bra lösning som kan pågå länge. Det är en dålig lösning som kan hantera ett problem snabbt, men löser det gör inte en medicin. Så förhoppningsvis är det väl något det arbetas med på BUP.
Hur vet du hur mycket HAN rör sig?? Har du gjort en tidsstudie på saken?
Och nej, att vara sysslolös på natten, speciellt om man lider av ångest är inte speciellt bra, har i varje fall aldrig funkat för mig, eller någon annan jag talat med heller. Borde snarare förvärra problemet än minska det.