2019-09-08, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Enkelt!

Som framgår av dokumenten är det en okynnesanmälan från SH:s sida, där han har noll utsikt att utverka ett kontaktförbud, vilket KL skulle/har talat om för honom.

Syftet med att driva målet är därför sannolikt att trakassera HOL med JN som proxy för att komma åt honom.

Därför pekar SH ut sin partners f.d. mans nya partners dotter som skyldig.

Vi tar rättens utlåtande en gång till:
[JN] är inte skäligen misstänkt i den förundersökning som pågår avseende meddelandena och åklagaren har i det överklagade beslutet funnit att utredningen talar mot att hon har skickat dessa.
Sluta nu förstöra tråden med din desinformation!

Till er andra: Ignorerar trollet Efternamn08, som vill få diskussionen att handla om något annat och försöker lägga skulden för dådet på HOL och JN!

Samtidigt kan man säga att syftet var att trakassera KL med Stefan som proxy för att komma åt mammans särbos rosenrasande ex som JN kanske upplever har förstört mycket för paret genom att inte ge upp i godo. Annars skulle väl även hon (och mamman) ha kunnat bo på Norr Mälarstrand och njuta av livet.. Nu har de varit tvungna att förbli ”särbos” för att lägga dimridåer.
Citera
2019-09-08, 13:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Sorry, men det är nog du som har svårt att läsa. Jag pratade inte om att HON skulle ha empati, utan vi utomstående läsare som tar det av hennes trasiga liv. Jag tar inte henne i försvar på något sätt utan noterar hur mycket tuffa händelser hon gått igenom som fått henne fylld av hat och hämnd.

Jag tycker vi ska ha empati först och främst för BO Henrik här inte för MGM.

De som går igenom många tuffa händelser får väl i värsta fall begå självmord. Inte ta en annan parts liv.

Det här handlar snarare om personligt hat och hämndbegär mot Henrik.
Citera
2019-09-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Vad hade älskarinnans dotter och KL:s pojkvän för konflikt?

Enligt inlägg i tråden
att SH påstår att JN (älskarinnan dtr) har skickat trakasserande mail till honom. Inga bevis fanns och SH begäran om kontaktförbud avvisades. Väldigt udda beteende av högutbildade människor i den här historien måste jag säga!
Citera
2019-09-08, 13:41
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Samtidigt kan man säga att syftet var att trakassera KL med Stefan som proxy för att komma åt mammans särbos rosenrasande ex som JN kanske upplever har förstört mycket för paret genom att inte ge upp i godo. Annars skulle väl även hon (och mamman) ha kunnat bo på Norr Mälarstrand och njuta av livet.. Nu har de varit tvungna att förbli ”särbos” för att lägga dimridåer.
Inte "syftet" eftersom hon – enligt rätten – troligen inte har skickat mejlen och några trakasserier sannolikt aldrig riktats mot SH.

Vad du troligen menar, och som jag håller med om, är att det kan ha funnits ett motiv för JN att bete sig illa mot SH, eftersom hon sannolikt upplevde frustration över att deras liv förpestades av KL:s agerande mot HOL – hennes mors nya partner.

Men det innebär förstås inte att hon trakasserat SH och således kan man inte tala om något syfte.

Jag vill samtidigt påminna om att det inte är bekräftat att SH är KL:s nya vän. Det är bara Efternamn08 som påstått det, och han har ägnat sig åt desinformation i en rad inlägg i tråden.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2019-09-08 kl. 13:49.
Citera
2019-09-08, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Bra skrivet 👏. Det blir allt tydligare att kvinnan var ordentligt skruvad och försöker på alla sätt straffa BO. En sjuk människas sätt att hantera en separation

Nog ser det ut som trakasserier alltid. Från KLs sida. Hur troligt är det att en 20-årig kvinna skulle trakassera en 63-årig man så att ett kontaktförbud behövs? Nä, det här var nog ett försök att ge nya flickvännen en smäll där det gör ondast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Enligt inlägg i tråden
att SH påstår att JN (älskarinnan dtr) har skickat trakasserande mail till honom. Inga bevis fanns och SH begäran om kontaktförbud avvisades. Väldigt udda beteende av högutbildade människor i den här historien måste jag säga!
Det kan ju varit KL som skickat sms:en för att kompromettera HOLs älskarinna? Och för att få sympatier från nye pojkvännen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det framgår av rättens dokumentation att TOR har använts vid mejlandet. SH har tagit in en expert för att försöka tränga igenom TOR-nätverket och denne har kommit fram till att några av mejlen sannolikt har skickats från USA.

TOR nätet består av pipelinad eller stackad vpn i princip. Du får en secure vpn till en entrynod och sedan kopplas det upp en ny till en intermediate node innan det går vidare till en exitnode.
Att tränga igenom nätverket och få en sannolikhet om avsändaren är fullständigt omöjligt. Amerikanska försvaret använder själv TOR för sina trupper utomlands för att ingen ska kunna spåra var trupperna befinner sig bl.a. Expert eller inte, denne experten är en förbannad lögnare..
Citera
2019-09-08, 13:44
Medlem
Tjenixen...
Jag har inte orkat att kolla igenom hela tråden... ...men såg detta i en av länkarna...

"Henrik är för närvarande expert i utredningen om effektivare regler för utlänningsärenden med säkerhetsaspekter (Ju 2018:08)."

Men som alla känner till nu så är det KL som är MGM... ...inga immigranter således...
Citera
2019-09-08, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Sorry, men det är nog du som har svårt att läsa. Jag pratade inte om att HON skulle ha empati, utan vi utomstående läsare som tar det av hennes trasiga liv. Jag tar inte henne i försvar på något sätt utan noterar hur mycket tuffa händelser hon gått igenom som fått henne fylld av hat och hämnd.

Väldigt många män har suttit i hennes sits och där har sympatierna inte haglat precis.
Citera
2019-09-08, 13:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Mycket troligt.
Citera
2019-09-08, 13:46
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-snabb
TOR nätet består av pipelinad eller stackad vpn i princip. Du får en secure vpn till en entrynod och sedan kopplas det upp en ny till en intermediate node innan det går vidare till en exitnode.
Att tränga igenom nätverket och få en sannolikhet om avsändaren är fullständigt omöjligt. Amerikanska försvaret använder själv TOR för sina trupper utomlands för att ingen ska kunna spåra var trupperna befinner sig bl.a. Expert eller inte, denne experten är en förbannad lögnare..
Ja, jag tyckte det var lite märkligt, både det han sade och att han alls ställde upp i rättegången utan ersättning, vilket fick mig att misstänka att han var jävig.
Sannolikt är han vän med SH eller betald av honom (med KL:s pengar) och sade det han sade mer eller mindre på uppdrag och skarvade en del.

Återigen: Det här ärendet har med största sannolikhet ingenting alls med dådet att göra, utan det är bara Efternamn08 som dragit in det i diskussionen för att avleda uppmärksamheten från det centrala.
Citera
2019-09-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuntingScank
Vad pratar du om? Man kan överleva ytterst allvarliga skottskador - Även i huvudet - Så är det - Punkt.

Visst, men inte 6 skott in i skallen som går igenom skallbenet.
Det är inte vapnet eller kulans fel att skytten är en jävla sopa. Fattar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in