2019-09-08, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Precis!

Att Efternamn08 skriver att hon är "den enda som fanns där", när 327 miljoner fanns där, innebär att Efternamn08 känner till något om mejlen – som språket eller detaljer i innehållet – som gör att bara ett fåtal av de 327 miljonerna kan vara möjliga avsändare. Denna kunskap om mejlen låtsas han vara okunnig om.

Det är därför jag skriver att inlägget är avslöjande. Det avslöjar nämligen att Efternamn08 spelar falskt och ägnar sig åt en påverkansoperation och sprider desinformation.

Om hon inte var den enda som var där, varför namnger inte SH någon annan? Han namnger bara en person. KL och HL namnges inte, inte heller MN.
Citera
2019-09-08, 13:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Precis!

Att Efternamn08 skriver att hon är "den enda som fanns där", när 327 miljoner fanns där, innebär att Efternamn08 känner till något om mejlen – som språket eller detaljer i innehållet – som gör att bara ett fåtal av de 327 miljonerna kan vara möjliga avsändare. Denna kunskap om mejlen låtsas han vara okunnig om.

Det är därför jag skriver att inlägget är avslöjande. Det avslöjar nämligen att Efternamn08 spelar falskt och ägnar sig åt en påverkansoperation och sprider desinformation.
Ursäkta att jag ramlar in & kommenterar utan att ha läst allt om detta sidospår.

Men det här med "mailen kom från USA", kan det helt enkelt inte vara så att någon använt VPN?
Eller finns det mer info som jag missat?
Citera
2019-09-08, 13:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det enda jag försöker föra fram är att Henrik borde hållit sig borta från ärendet. Det kan ha triggat igång Karin. Han tar aktivt beslutet att låta byrån försvara JN. Henrik påstår att han är rädd för Karin och det är känt enligt GW att hon letat torpeder i 10 års tid och det har funnit kontaktförbud och ändå tar Henrik det ärendet.

Man kan inte leva i rädsla och låta sig kontrolleras av en galning för resten av sitt liv. Då vinner galningen eftersom hen genom hot och våld lyckas kontrollera dig.

Henrik fick väl nog till slut, som så många offer i nära relationer får, och bestämde sig för att sluta dansa efter hennes pipa.
Citera
2019-09-08, 13:18
Medlem
Citat:
Känner henne via gemensamma intressen, känner alltså inte familjen. Karin har alltid fört sig oklanderligt. Hon är smart och rolig. Hon är trevlig att diskutera med. Hon är stolt över sina barn och visar upp bilder på dom. Hon ger inte intrycket av att vara psykopat eller mördare.

Att verka smart och rolig ligger i en psykopats natur. En duktig psykopat är den som du tycker är roligast och trevligast på t ex en fest. De är omöjliga att identifiera eftersom de är charmiga och vet precis hur de ska bete sig för att få sin vilja igenom.
Citera
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Om hon inte var den enda som var där, varför namnger inte SH någon annan? Han namnger bara en person. KL och HL namnges inte, inte heller MN.
Enkelt!

Som framgår av dokumenten är det en okynnesanmälan från SH:s sida, där han har noll utsikt att utverka ett kontaktförbud, vilket KL skulle/har talat om för honom.

Syftet med att driva målet är därför sannolikt att trakassera HOL med JN som proxy för att komma åt honom.

Därför pekar SH ut sin partners f.d. mans nya partners dotter som skyldig.

Vi tar rättens utlåtande en gång till:
[JN] är inte skäligen misstänkt i den förundersökning som pågår avseende meddelandena och åklagaren har i det överklagade beslutet funnit att utredningen talar mot att hon har skickat dessa.
Sluta nu förstöra tråden med din desinformation!

Till er andra: Ignorerar trollet Efternamn08, som vill få diskussionen att handla om något annat och försöker lägga skulden för dådet på HOL och JN!
Citera
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, det det är ju märkligt att en 20-åring vars morsa har egen advokatbyrå samt en massa advokatvänner får advokat betalad av skattemedel/rättshjälp. Det var väl ett brottsmål, men då brukar ju tingsrätten utse en advokat, "vanligt folk" brukar inte få välja och det brukar vara synnerligen svårt att få tillstånd att byta.

Jämför med ett 3-årigt medellöst och föräldralöst barn som inte fick rättshjälp för advokat för att få tillstånd umgänge med sin 10-årige bror som tvångsplacerats på fosterhem. Och som i framtiden är de enda biosläkt de har.

"Likhet inför lagen", MY ASS!!!
Vanligt folk misstänka för brott får visst välja. De tillfrågas om de vill ha en advokat och i så fall vem. Om den advokaten har tid eller lust att åta sig försvaret är en annan sak. Har den misstänkte inga särskilda önskemål, utses eventuellt ombud av tingsrätten.
Citera
2019-09-08, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Man kan inte leva i rädsla och låta sig kontrolleras av en galning för resten av sitt liv. Då vinner galningen eftersom hen genom hot och våld lyckas kontrollera dig.

Henrik fick väl nog till slut, som så många offer i nära relationer får, och bestämde sig för att sluta dansa efter hennes pipa.

Nu ligger han med 3 skotthål i kroppen .
Citera
2019-09-08, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De flesta av oss går igenom sorger och bedrövelser. Många av oss har gått igenom skilsmässor. Kanske t o m medan vi kämpar mot en svår cancersjukdom. Det finns massor av otur man kan ha i livet. Men det innebär inte att vi försöker döda nån - genom ombud. Om hon fått en stroke tidigare så kan detta ha förstört en del av hennes kognitiva funktion - och DET kan jag tänka i så fall är en förklaring. Men i övrigt ser åtminstone inte jag något förmildrande i något alls.
För att bättre förstå, åtminstone delvis, varför hela denna sorgliga tvist mellan KL och HOL hållit på och fortsätter, kan det vara av intresse att också ta med i beräkningen att båda har gjort äkta klassresor, i synnerhet KL. KL:s mor, EL, en gång ordförande i Fredrika Bremerförbundet, föddes av ensamstående mor i Kiruna 1936. KL:s far kom från ett arbetarhem likaså i Kiruna. KL:s föräldrar, inte minst mamman EL, har naturligtvis på alla sätt sporrat sin begåvade dotter att göra karriär och KL lyckas med – tills hon får en stroke. HOL kommer likaså från enkla omständigheter och har likaså lyckats göra karriär. KL:s stroke verkar vara den kritiska händelse som vänder på utvecklingen.
Citera
2019-09-08, 13:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nu ligger han med 3 skotthål i kroppen .

Hellre det än låta en galning styra ens liv tills man dör. Alla offer får nog till slut och säger ifrån. Ska de få skotthål?
Citera
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ursäkta att jag ramlar in & kommenterar utan att ha läst allt om detta sidospår.

Men det här med "mailen kom från USA", kan det helt enkelt inte vara så att någon använt VPN?
Eller finns det mer info som jag missat?
Det framgår av rättens dokumentation att TOR har använts vid mejlandet. SH har tagit in en expert för att försöka tränga igenom TOR-nätverket och denne har kommit fram till att några av mejlen sannolikt har skickats från USA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
om han inte gör som hon säger så ska han kalkylera med skott i kroppen.

Självklart tar hans byrå ärendet, det hade jag också gjort.

Nej inte så. Utan snarare så att ifall han nu har känt sig hotad av henne under en längre period och dessutom anger att hon även tidigare har lejt en torped för att mörda honom, då låter det i mina öron ologiskt att vilja exponera sig för denna person i onödan, när någon annan skulle ha kunnat göra det likaväl.

Ungefär samma sak som kvinnor som säger sig vara "livrädda" för sina ex ändå väljer på olika sätt att ha kontakt med vederbörande.
Citera
Medlem
Citat:
Enkelt!

Som framgår av dokumenten är det en okynnesanmälan från SH:s sida, där han har noll utsikt att utverka ett kontaktförbud, vilket KL skulle/har talat om för honom.

Syftet med att driva målet är därför sannolikt att trakassera HOL med JN som proxy för att komma åt honom.

Därför pekar SH ut sin partners f.d. mans nya partners dotter som skyldig.

Vi tar rättens utlåtande en gång till:
[JN] är inte skäligen misstänkt i den förundersökning som pågår avseende meddelandena och åklagaren har i det överklagade beslutet funnit att utredningen talar mot att hon har skickat dessa.
Sluta nu förstöra tråden med din desinformation!

Till er andra: Ignorerar trollet Efternamn08, som vill få diskussionen att handla om något annat och försöker lägga skulden för dådet på HOL och JN!

Vad vinner SH på att trakassera HOL med JN by proxy? Förlåt att jag inte hänger med.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-08 kl. 13:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in