2019-09-08, 13:40
Bannlyst
Ringer polisen! Annars ger dom sej aldrig
Citera
2019-09-08, 13:42
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldgrisen
Diatansköplagen..ångerrätt gäller inte då privat affär väl...samt de har undersökmingsplikt, samt mörka inte felen om det finns sådana...

man får hacka i sig att delar som ex skivor, bromsar, koppling, batteri...osv är förbruknings vara..och kan behöva bytas om snar framtid...bilfan är ju begagnad....ja du fattar....samt ev ny service etc.....

Ha tillfälligt kontantkort för bilaffären.

De kan inte göra ett skit . Såld o ägarbytet....

En bil är ett svart hål i kostnader så är det.

Äh....kräng skiten

jo distansköpslagen gäller visst om köparen kan påvisa att felet fanns innan han köpte bilen.
men det är mycket svårare än mot företag
Citera
2019-09-08, 14:08
Medlem
godboys avatar
Den enklaste och mest bekymmersfria löningen är: Gör inte större affärer med MENA. Det enda jag kan tänka mig att köpa av sådana är ett kilo frukt.

Visst finns det svenska idioter med, vilket redan påpekats i tråden, men risken för bekymmer med dessa är betydligt lägre än med babbar. Vidare så finns det ju olika babbar, araber och somalier är ju de värsta, medan jag sällan upplever bekymmer med iranier.
Citera
2019-09-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Bara så du vet, man är inte rasse bara för att man använder sitt sunda förnuft när man ska göra affärer.
Man ska undvika labila, giriga och opålitliga personer när man gör affärer, 90% av alla manliga MENAs ingår i dessa grupper.
Detta är fakta, inte rasism.

Rasse? Det har du läst in själv i texten. Inget jag anklagade TS för.

Du däremot verkar bära det epitet med stolthet, men det skiter jag i för det var inte topic.
Citera
2019-09-08, 14:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Eller så får du se till att se ut som en sån man inte tjafsar med.

Detta! Ha ett gäng storvuxna buttra polare med hotfull uppsyn på plats när araben gör upp affären!
Citera
2019-09-08, 14:37
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoElseButMe1
Utländska har mer kunskap om fordon är vanliga svenskar, därför bör du lyssna och lita på invandraren oavsett vad alla tycker. De har oftast rätt när det kommer till fordon. De flesta skulle aldrig få för sig att blåsa någon som inte har kunskap angående bilförsäljningar.. Ta dig i kragen förhelvete. Oavsett så händer sånt inte ofta i Sverige

Visst de finns de kan de som kan nåt om bilar men långt ifrån alla . Men när man tex skriver att bilen är i bruksskick med +20k mil utgår man ifrån att de inräknar skavanker

När bilen ifråga är nybesiktigad utan anmärkning och vips dyker en utlänning upp som klagar på att hela bilen är slut trots nybes utan anmärkning för den ska kunna få den billigare o tjäna nåt på de

Ja som svensk prutar ALDRIG över telefon utan endast när man sett bilen ifråga och de visa sig vara mer fel på bilen än vad säljarn sagt

Men att komma 4-5 pers och alla letar fel och gnälla på repor , stenskott m m är bara dumt
Citera
2019-09-08, 14:42
Medlem
Kosmos.s avatar
Skriv i annonsen att den säljs i befintligt skick bara och att den är besiktigad. Eventuella fel som uppkommer efter det är inte ditt problem. Börjar de tjafsa efter det så tar du det vidare till polisen. Enkelt.
Citera
2019-09-08, 14:43
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Detta! Ha ett gäng storvuxna buttra polare med hotfull uppsyn på plats när araben gör upp affären!

Japp . Delar med mig av en anekdot från 2010 när jag skulle iväg o köpa bil i norrköping på stockholmsvägen väl på plats var de i HA lokaler och riktigt trevliga grabbar där som var ärliga om felen på bilen utom en sak och de var att den hade ett litet hål i avgaset och dom skulle ha 35000 kr . erbjöjd 33500 och de sa ingen fara hade du sagt 30 hade varit lugnt ändå för killen som ägde bilen sa är så less på alla som kommer o ska pruta innan de ens sett bilen så du får den för 30000 rakt av och bjöd på kaffe

Är svensk med och hade inga polare med mig heller :P
Citera
2019-09-08, 14:50
Medlem
adddicts avatar
Fattade redan innan att folk skulle tycka att man är en jävla fjolla som oroar mig för detta . Men allvarligt, detta är ju fan ett verkligt problem i dagens Sverige. Givetvis är inte alla invandrare våldsamma men historierna man har hört är ju inte direkt något man vill utsätta mig själv för. Tror att det blir så att jag skiter i att sälja till MENA snubben och väljer den näst bäst betalande svensk istället.
Senast redigerad av adddict 2019-09-08 kl. 14:53.
Citera
2019-09-08, 14:52
Medlem
godboys avatar
Förutom att undvika MENA vid alla typer av lite större affärer, så skulle jag, om jag skulle sälja en begagnad bil, nämna alla kända fel i annonsen. Vidare skulle jag skriva att OBS bilen är inte fabriksny utan begagnad och är alltså använd.
Citera
2019-09-08, 15:02
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Förutom att undvika MENA vid alla typer av lite större affärer, så skulle jag, om jag skulle sälja en begagnad bil, nämna alla kända fel i annonsen. Vidare skulle jag skriva att OBS bilen är inte fabriksny utan begagnad och är alltså använd.
Har skrivit ned diverse defekter och skavanker som finns på bilen i själva annonsen. "Inga problem mannen" fick man som svar.
Citera
2019-09-08, 15:14
Medlem
Sålde en Volvo 245 för tio år sedan och fick uppleva ett tjugotal INDOTER ringades i ett par dagar.

En av dom kom faktiskt och tittade men den var lillebrors till den som ville ha den och han hade inget körkort och kunde inget om bil.

tog mig tid, visade saker och berättade lite vad man ska kolla när man köper bil... : å du är så snäll svensk, alla svenskar är så dumma sa han.

Sen så hörde jag intet mer än att hanns brosha sa att han ville ge ett par tusenlappar mindre för bilen trotts att det var högre bud på bilen. la ner nån timme på den killa i lugn och ro samt ett par telefonsamtal.

Efter det gav jag upp och brydde mig bara om dom som var svenskar.

lika dant gör jag i dag, utlänningar lägger jag på eller blockar rakt av. Det är bara en massa jävla tid och problem både om man vill köpa eller sälja. Ska man köpa så är allt så fint fint jättefin... nytt nytt nytt och bytt. Ska man sälja men å den här är så dålig, det är olja här, vinterdäcken är dåliga jag vill pruta tio tusen. ö brochan snälla... Eller vad sägs om en som kommer och tittar på en Volvo och säger: Det är egentligen inte en Volvo jag vill ha

Nej tack. Mena har visat sitt sätt och det räcker för mig tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in