2019-09-08, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Läste du inte vad jag skrev? Jag behöver en viss summa pengar. Hittills är det bara en MENA-blatte som har erbjudit dom pengarna.

Och du menar att det inte betyder att han kommer hitta fel och börja pruta som ett as när han är hemma hos dig och ska genomföra affären? Okej....
Citera
2019-09-08, 00:40
Medlem
adddicts avatar
Jag sa prutat och klart, vilket han gick med pa. Kommer han förbi och ska pruta så kan ha ju såklart dra åt helvete
Citera
2019-09-08, 00:47
Medlem
Har köpt å sålt massor av bilar. Aldrig nåt problem med sotrör..
Var ärlig , och säg alla väsentliga fel å brister. Saker som borde vart åtgärdat osv
Skriv ett köpekontrakt, där det står att bilen säljes i prövat å godkänt skick. Med runt hörnet garanti. Nämn även väsentliga fel.
Citera
2019-09-08, 00:51
Medlem
Citat:
Jag sa prutat och klart, vilket han gick med pa. Kommer han förbi och ska pruta så kan ha ju såklart dra åt helvete

Förutspår att han kommer hitta fel, pruta som en idiot, du blir förbannad och säger nej, han åker därifrån men ringer tio minuter senare och försöker pruta igen eller säger att han tar den (bara för att börja pruta när han kommer tillbaka) och vips saknar du svenskarna som åtminstone hade vett att pruta på telefon innan de kom hem till dig. Berätta gärna sedan om jag hade rätt
Senast redigerad av jourlistan 2019-09-08 kl. 00:55.
Citera
2019-09-08, 00:59
Medlem
Kul med en 103:e tråd om blattars bilaffärer. Det behövs verkligen.

Citat:
Som alla vet så är det det ett helvete att göra bilaffärer i dagens Sverige.
Jag måste pga. ekonomiska problem sälja min bil och det verkar bli så att det är en ghetto-arab som ska köpa den. Alla svenskar som har varit intresserade har prutat järnet och velat på hit och dit så jag orkar inte med det längre. Måste få bilen sålt fort till ett vettigt pris.

Bilen är i bra skick men jag är ändå lite orolig att något ska gå sönder inom en snar framtid och att blatten vill häva köpet(har nämligen hört om skräckhistorier) Ett hävande av köpet kommer jag såklart vägra att gå med på men händer nått så kan jag ju förvänta mig att han och hans bruschor kommer förbi och för att hämnas med vapen eller nått.

Behöver tips på hur man skyddar sig mot detta? Har funderat på att dumpa mitt mobilnummer och göra affären långt ifrån min hemadress. Vad mer kan man göra?

Detta är en seriös fråga.

Du kan ju börja med att ändra attityd för hade inte blattarna funnits hade alternativet uppenbarligen varit att köra den till skroten eftersom ingen svensk ville köpa den.

Sen om du inte klarar av att göra bilaffärer kan du göra som man gör med allt annat man inte klarar själv, finns hur många företag som helst som jobbar med att förmedla bilar.

Annars om du vill testa själv är det bara att

1. Beskriva bilen ärligt i det skick den är i.
2. Sätta ett lägsta pris som du bestämmer att du inte går under.
3. Vara benhård på just detta pris, oavsett skäl.

4. Bestäm träff på en bensinmack där finns det kameror sen säger du att det räcker om bara du och den som ska köpa bilen provkör.
5. Kolla körkort. Ev kan du köra ut bilen ur stan och lämna över till köparen på nån stor p-plats eller liknande
6 skriv ett kvitto där det ni kommit överens om framgår.
7 gör ägarbyte via appen
Citera
2019-09-08, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
Ja, sen när du kommer dit med bilen så bjuder dom halva av det som dom skrev på hemsidan för dom hittar diverse hittepåfel.

Har faktiskt aldrig testat själv, men om det är så pass jävligt så är det bästa att låta en bilfirma sälja bilen åt en.
Citera
2019-09-08, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboy666
Har köpt å sålt massor av bilar. Aldrig nåt problem med sotrör..
Var ärlig , och säg alla väsentliga fel å brister. Saker som borde vart åtgärdat osv
Skriv ett köpekontrakt, där det står att bilen säljes i prövat å godkänt skick. Med runt hörnet garanti. Nämn även väsentliga fel.

Just så! I dom flesta fall lika enkelt eller tom enklare än att göra affärer med svenskar.

Det är bara smygnassar och folk som inte ska hålla på med affärer överhuvudtaget som lusat ner dom här ständigt återkommande trådarna.
Citera
2019-09-08, 01:07
Medlem
orvarens avatar
Skriv i annonsen "prutar du på telefon,så höjer jag priset!"
🙂👍
Citera
2019-09-08, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Skriv i annonsen "prutar du på telefon,så höjer jag priset!"
🙂👍

Är det inte bättre att direkt kunna säga nej till en skambudare på telefon än att behöva göra det på sin egna parkering?
Citera
2019-09-08, 01:25
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Har en bekant som skulle försöka sälja en bil privat som visade sig vara något av en blattemagnet. Bara en massa babbar som hörde av sig och ville betala kontant med pengar ur en plastpåse. Vederbörande bet istället i det sura äpplet och sålde bil till en handlare.* Men du kanske inte är villig/kan svälja det prisavdrag det medför.

*Han såg strax efteråt sin gamla bil på en parkeringsplats i stan, och hur en babbe höll på att demonstrera den för sin babbepolare.
Citera
2019-09-08, 01:32
Medlem
WayneJohns avatar
Undvik till varje pris affärer med icke-svenskar, det blir alltid strul. Talar av egen erfarenhet.
Citera
2019-09-08, 01:39
Medlem
Citat:
Som alla vet så är det det ett helvete att göra bilaffärer i dagens Sverige.
Jag måste pga. ekonomiska problem sälja min bil och det verkar bli så att det är en ghetto-arab som ska köpa den. Alla svenskar som har varit intresserade har prutat järnet och velat på hit och dit så jag orkar inte med det längre. Måste få bilen sålt fort till ett vettigt pris.

Bilen är i bra skick men jag är ändå lite orolig att något ska gå sönder inom en snar framtid och att blatten vill häva köpet(har nämligen hört om skräckhistorier) Ett hävande av köpet kommer jag såklart vägra att gå med på men händer nått så kan jag ju förvänta mig att han och hans bruschor kommer förbi och för att hämnas med vapen eller nått.

Behöver tips på hur man skyddar sig mot detta? Har funderat på att dumpa mitt mobilnummer och göra affären långt ifrån min hemadress. Vad mer kan man göra?

Detta är en seriös fråga.

Sälj bilen till någon av de där hårdprutanade och velande svenskarna du istället.
Jag har dessutom läst här på flashback att det bara är blattar som kommer med ockerbud, velar och prutar en massa, så de prutar nog inte egentligen svenskarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in