2019-09-08, 11:32
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, med "ofarlig" ammunition verkar det som. I alla fall är skotten satta på "ofarliga" ställen för HOL.
En spännande teori som några torgfört är ju att HOL ligger bakom detta. Han har en hel del motiv
1. Få KL inlåst i rätt många år, 2. Få KLs del av BR på Norr Mälarstrand (50% av, låt säga 12-14 miljoner)

Nåväl, bara spekulationer. Kan ju mkt väl vara KL som ligger bakom detta. Torpeden är dock en av de kassaste som skådats, om avrättning var huvudsyftet Kan ju också vara ngn som inte har med KL att göra. Ngn som vill åt HOL p g a att denne inte gjort sitt advokatjobb på ett bra sätt enligt vederbörande.

Om det visar sig vara en kirurg som satt skotten med millineterprecision möjligen. Tror det är svårt samtidigt som de enligt vittnen brottades. Låg sannolikhet på denna teori.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Denne Stefan skall vara läkare i Stockholm, och enligt Ratsit skriven på Lidingö..

Jag fattar INTE vad detta har med saken att göra, skulle han vara KLs nya förhållande, dessutom är domen meddelad över en vecka innan själva händelsen

Skulle verkligen en händelse där dottern till tidigare makens eventuella nya sällskap, inte får besöks eller kontaktförbud, mot en person som i tråden påstås vara KLs nya förhållande, utlösa det faktum att man skjuter någon

I mina ögon väldigt magstarkt

Jag tror Karin kan ha fått psykbryt av att Henrik lade sig i och lät sin byrå försvara dottern till älskarinnan. den som trakasserade hennes nya vän.
Citera
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Johanna Möller är ett exempel

Ja självklara fall givetvis. Men även i Johanna Möllers fall lyckades hon mörda sin far och kom undan med det. Hade hon nöjt sig med det så hade hon klarat sig. Men det finns många många som inte är mördare men kanske bara urusla mammor som kommer undan.
Citera
Medlem
GW, på fyran nyss, betraktar fallet som uppklarat. Sannolikt häktning av KL imorgon.

Tyvärr för trådens alla dimridåläggare.
Citera
2019-09-08, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, med "ofarlig" ammunition verkar det som. I alla fall är skotten satta på "ofarliga" ställen för HOL.
En spännande teori som några torgfört är ju att HOL ligger bakom detta. Han har en hel del motiv
1. Få KL inlåst i rätt många år, 2. Få KLs del av BR på Norr Mälarstrand (50% av, låt säga 12-14 miljoner)

Nåväl, bara spekulationer. Kan ju mkt väl vara KL som ligger bakom detta. Torpeden är dock en av de kassaste som skådats, om avrättning var huvudsyftet Kan ju också vara ngn som inte har med KL att göra. Ngn som vill åt HOL p g a att denne inte gjort sitt advokatjobb på ett bra sätt enligt vederbörande.

På vilket sätt skulle skjutandet hjälpa till i detta? Skadeståndssummorna är rätt så låga i Sverige.
Citera
2019-09-08, 11:35
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Karins mamma dog i januari 2012 och pappa i juli 2012. Själv drabbades hon av en hjärnblödning - och maken ville skiljas.. Och även om självaste ansökan om skilsmässa ägde rum året efter har det säkert inte varit bra mellan makarna innan dess. Så att hitta stöd hos Henrik under det svåra året 2012 var nog inte att tala om.

Om gubben dessutom visade sig vara bi (en otrogen sådan)- då var det väl sista droppen.

Jag tänker på barnen som uppenbarligen har levt lite WT-liv trots yttre omständigheter som skulle ha kunnat erbjuda något helt annat.

Socialen kopplas väl automatiskt in om någon av föräldrarna döms för våldsbrott - eller?

Hon måste ha insett att det var kört för henne att få ungarna efter det. Särskilt om de ändå föredrog pappan.

Pappan dog också det året?? Det var mer än jag visste.

Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Kan inte du göra en kort sammanställning på KL och be mod lägga denna i starten av tråden då tråden skenar åt alla håll nu..?

Jag får intycket av att KL:s hjärnblödning är av ärftlig art, och de som har erfarenhet av åldringsvård i Sth kan nog skriva på att den är för jävlig, så KL måste ha mått skit redan innan hennes båda päron gick bort och i samma veva drar hennes karl iväg + hennes hjärnblödning, snacka om tipping point.

Sen dyker det upp nyreggade i tråden som verkar lägga ut rökridåer i detta ärende, vilket pekar på att det kan finnas fler inblandade i denna soppa, t.ex en Jo*anna N*sell med advokatmorsa som också utför div trakasserier, som avhandlas bakom stängda dörrar med full sekretess med bäring till HOL.

Polisen ställde upp en buss i förhoppning om att vittnen skulle komma förbi, då 11414 inte funkar, t.om DN hade en artikel igår om 37 min väntetid. Men dom sket fullständigt i att kolla runt Lindhagen där det hände grejor, och dom vittnena går knappast någon km för att leta efter en polisbuss. Och allt detta några kvarter från norra Europas största polisstation.....

Jag vet på tok för lite om henne och Henrik för att ge mig på att skriva något sådant, tyvärr. Att rökridåer ens förekommer i en sådan här händelse, vittnar dock om att det finns bekräftelse i att något inte står rätt till mellan dom inblandade...
Jag är övertygad om att tips om Karins person inte kommer inkomma till vare sig telefon eller bussen på plats, däremot kan man nog få ihop en del angående själva händelsen på morgonen där.
Citera
2019-09-08, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniara20
ROTESEU

VAR DET EN MAN SOM HENRIK VAR MED när K.Lilja kom på dom?
Eller skrev du fel?

Enligt en närstående som skrev här var det hans pappa o K. Lilja överdrev. Så fördtog jag
Citera
2019-09-08, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Denne Stefan skall vara läkare i Stockholm, och enligt Ratsit skriven på Lidingö..

Jag fattar INTE vad detta har med saken att göra, skulle han vara KLs nya förhållande, dessutom är domen meddelad över en vecka innan själva händelsen

Skulle verkligen en händelse där dottern till tidigare makens eventuella nya sällskap, inte får besöks eller kontaktförbud, mot en person som i tråden påstås vara KLs nya förhållande, utlösa det faktum att man skjuter någon

I mina ögon väldigt magstarkt

Så denne Stef*n har känt sig trakasserad och hotad av Joh*nn* till den milda grad att han ansökt om kontaktförbud. Hur kände de ens varandra? Varför denne kontakt mellan de två? Vet vi att någonting i anmälan är sant? Bisarrt.
Citera
2019-09-08, 11:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
Tror ni Henrik var ett svin? Ser ut som en typisk svensk medelåldersman i kostym, dom har ofta narcissistiska/psykopatiska personlighetsdrag. Man blir ju dessutom sällan skjuten utan anledning...

Konstigt att barnen verkar ha valt svinet av båda föräldrarna då. Dottern skriver tydligen hela tiden om sin pappa i bloggen medan mamman aldrig omnämns.

Det går inte att dölja sitt riktiga jag inför sina allra närmaste.
Citera
2019-09-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Om det visar sig vara en kirurg som satt skotten med millineterprecision möjligen. Tror det är svårt samtidigt som de enligt vittnen brottades. Låg sannolikhet på denna teori.

Den var bra :-)

Snarare måste det vara en person som har ngt privat gentemot honom. Inte bara en lejd mördare.
OM det inte var så som redan har skrivits att ngt hände med pistolen och därmed blev det brottningsmatch istället. Henrik var ju på sin vakt av olika skäl.
Citera
2019-09-08, 11:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
Tror ni Henrik var ett svin? Ser ut som en typisk svensk medelåldersman i kostym, dom har ofta narcissistiska/psykopatiska personlighetsdrag. Man blir ju dessutom sällan skjuten utan anledning...
Hahaha, kostym som indikator för psykopati. 🤡
Citera
2019-09-08, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Konstigt att barnen verkar ha valt svinet av båda föräldrarna då. Dottern skriver tydligen hela tiden om sin pappa i bloggen medan mamman aldrig omnämns.

Det går inte att dölja sitt riktiga jag inför sina allra närmaste.

Han kan ju vara den friskare än de två även om han också skulle vara knepig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in