2019-09-08, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Ok. Jag vet knappt vad man ska skriva. Jag hoppas att du inser i efterhand hur tokigt det där som su skrev är. Det står inte skrivet i ansiktet.

Det jag menade är att folk skriver allt möjligt om henne här men det är inget man ser. Jag tycker inte mig har sett något tecken på hjärnblödning eller konstigt beteende. Väldigt svårt att tro att hon skulle bita någon, I domen frias hon för det . Mycket av den skit som kommit på henne kommer från Henrik och det var under den tiden de tvistade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du tror på allvar att han vill trigga igång någon som letat torpeder att mörda honom.

Och vad skulle enl dig vara förklaringen till att just HANS byrå måste företräda henne?

Varför inte mammans advokatfirma? Eller någon annan de känner?

Pengar finns det och de skulle säkert fått "bra pris"..
Citera
Avstängd
Karin - domare - höginkomsttagare - rik - arvegods - mannen advokat osv.

Får 100,000 kr i felaktig utbetalning (skulle teoretiskt ha haft advokatkontakt där p g a bodelning
eller arv) - MEN VÄGRAR BETALA TILLBAKA PENGARNA* - undrar vad HOL gjorde - jävla tattarbeteende.

*försöker dessutom glida vid diskussion med advokatbyrån - drar sedan på sig tredskodom.
Is hiding - inget ombud osv.

Vad hade karin för ombud i vårdnads/bostadstvisten?

Vem har yrkesmässigt förtroenden för advokat Henrik - som skall vara höjdaradvokat o Big Shot-o
som samtidigt INTE ENS KLARAR AV SIN EGEN FAMILJESITUATION - men allt detta har mörkats men
nu går det inte längre

Karin påminner lite om Stefan K (tidigare skattejurist skatteverket - numera biträdande jurist på independent lawyer) (k är tyskt efternamn
Citera
2019-09-08, 10:40
Medlem
Konstigt att Henrik blev skjuten i huvudet, magen och bröstet och nu enligt kollegorna har han sagt att han snart kommer tillbaka helt återställd.

Bara skottet i huvudet borde gett honom men för livet.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Känner henne via gemensamma intressen, känner alltså inte familjen. Karin har alltid fört sig oklanderligt. Hon är smart och rolig. Hon är trevlig att diskutera med. Hon är stolt över sina barn och visar upp bilder på dom. Hon ger inte intrycket av att vara psykopat eller mördare.

Utåt sett är psykopater exakt så som du beskriver Karin.
De är smarta, charmiga, roliga m.m. Det är därför som de är farliga 😉
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Ok. Jag vet knappt vad man ska skriva. Jag hoppas att du inser i efterhand hur tokigt det där som su skrev är. Det står inte skrivet i ansiktet.

Hen sade väl inte att intrycket baseras på ansiktet. Det finns en hel del bakgrundsuppgifter, uttalanden från kollegor etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulekick
Fast nu skedde ju inte så. Det verkar mest skjutits lite random. Och ingen seriös yrkesmördare skulle använda .22. Det vågar jag påstå.

Antingen världens sämsta torped eller så faller ”hitman-teorin”. Kan ju vara så enkelt att gruff uppstod, dåren kanske bara skulle skrämma honom eller så, han råkar ha en picka på sig och sköt sen vilt i panik när offret gjorde motstånd och de började brottas.
Det där bara trams. En .22 duger hur bra som helst. Har du någon gång skjutit med en 22:a? Det har jag, på skyttebanan i Trosa. https://youtu.be/-HI8pbXdbyA
Citera
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Känner henne via gemensamma intressen, känner alltså inte familjen. Karin har alltid fört sig oklanderligt. Hon är smart och rolig. Hon är trevlig att diskutera med. Hon är stolt över sina barn och visar upp bilder på dom. Hon ger inte intrycket av att vara psykopat eller mördare.

Dog KL:s syster i sjukdom relaterad till det som KL också drabbades av ?, minns att någon här skrev att syrran krökade ihjäl sig, skulle vara bra om vi får ordning på KL:s bakgrund.
Båda päronen dog 2012, när skiten sen brakade loss, sjukdom där och var det nu ett stort arv efter dessa 2 eller bara rykten.
Citera
2019-09-08, 10:42
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Konstigt att Henrik blev skjuten i huvudet, magen och bröstet och nu enligt kollegorna har han sagt att han snart kommer tillbaka helt återställd.

Han kan vara tillbaks till jobbet om några veckor också tydligen, snacka om änglavakt där.
Citera
2019-09-08, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och vad skulle enl dig vara förklaringen till att just HANS byrå måste företräda henne?

Varför inte mammans advokatfirma? Eller någon annan de känner?

Pengar finns det och de skulle säkert fått "bra pris"..

Det var rättshjälp dvs staten som betalade så de kunde ha valt vilken advokat som helst i Stockholm. Men Henrik tror jag såg sin chans att jäklas med Karin.
Citera
2019-09-08, 10:43
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du tror på allvar att han vill trigga igång någon som letat torpeder att mörda honom.

Otur när du tänker? Givetvis ville han trigga igång något annat. Han räknade nog inte med detta
Citera
2019-09-08, 10:45
Avstängd
Citat:

Undrar om man kunnat/kan operera bort alla kulorna - ibland vid huvudskott måste offren
leva med kulan kvar eftersom operation anses vara alldeles för riskfylld.

Bli helt återställd vet vi inte ett skit om idag - det kan tillkomma komplikationer mm - kanske aldrig
blir riktigt bra - man läser till o från att allt blivit så jävla bra, men ändå dör folk eller blir handikappade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in