2019-09-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Bevisa att kärlek finns, bevisa att vänskap finns. Hur gör man det?

Oj, den frågan får du nog lyfta i rätt tråd. Denna handlar om gud serru.
Citera
2019-09-07, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Och du kallar mig dum i huvudet när du helt ignorerar det enda alternativ som det faktiskt finns vetenskapliga belägg för?
Det enda faktiska vetenskapliga belägget är att universum har haft en början och har ett slut och det har inte ignorerats.
Citera
2019-09-07, 20:32
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Det enda faktiska vetenskapliga belägget är att universum har haft en början och har ett slut och det har inte ignorerats.

Jaså?

Big bang-teorin påstår ingalunda att det inte fanns något alls innan "big bang", utan den beskriver universums expansion från en extremt tät och varm ansamling av massa. Den beskriver inte universums början, utan det befintliga universums expansion.

Vidare gäller termodynamikens första huvudsats, eller kan du visa att den vid någon enda tidpunkt inte gäller?
Citera
2019-09-07, 20:36
Medlem
Citat:
Jaså?

Big bang-teorin påstår ingalunda att det inte fanns något alls innan "big bang", utan den beskriver universums expansion från en extremt tät och varm ansamling av massa. Det beskriver inte universums början, utan det befintliga universums expansion.

Vidare gäller termodynamikens första huvudsats, eller kan du visa att den vid någon enda tidpunkt inte gäller?

Läser du vad som skrivs, åldring? Jag skrev inte att vetenskapen förklarar vad som fanns innan universums början. Jag skrev att universum har haft en början. För dina hjärncellers skull, läs sakta och inse skillnaden.
Citera
2019-09-07, 20:57
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Läser du vad som skrivs, åldring? Jag skrev inte att vetenskapen förklarar vad som fanns innan universums början. Jag skrev att universum har haft en början. För dina hjärncellers skull, läs sakta och inse skillnaden.

Just det, men var står det i vetenskapen att universum haft en början?
Det är totalt emot alla fysiska lagar.
Citera
2019-09-08, 00:06
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Fast även religiösa och troende människor får ju cancer, så ditt påstående har ingen bäring. Som vanligt.

Dom behandlar väl inte andra som dom skulle vilja bli behandlade av andra heller lixom.. så att folk är religiösa spelar oftast ingen roll då det finns två "grupper" av heliga, heliga religiösa och oheliga religiösa. Dom som studerat och tolkat biblar, och dom som låtit nån annan tolka den åt dom och införa kyrkskatt och griskött.

Det finns ingen som fått cancer när dom lever som gudarna skapade människan dvs genom att äta enbart råa grödor genom smoothies eller genom destillerat vatten med rå pressad citron.. och undviker flourtandkrämer, deosprayflaskor, parfymer, schampos, duschcremer och alla andra kemikalier som folk badar i varje dag trots att det finns bra naturliga alternativ till kemikalier å ämnen på/i kroppen.

Det nämns väl även det i bibeln (tror jag) att palatset av guld skall vara rent lixom dvs insidan av kroppen.

Anledningen till att folk inte vaknar när dom somnar.. och istället blir medvetslösa när de somnar.. är för att de fysiska kropparna är kopplade till den spirituella kroppen.. och deras fysiska kroppar tynger ner den spirituella kroppen och gör den oanvändbar.. tallkottkörteln är kalcificerad och måste avkalkas.

Så nej, det finns ingen som lever som gudarna skapat människan för att leva.. som lider av någon sjukdom alls.. då dom äter råa grödor och dricker rent destillerat vatten och undviker ämnen och kemikalier på och i kroppen.

Ateister får cancer dagligen dock på grund av sina matvanor som är en asätares föda som har ett lågt cancerframkallande ph-värde som sänks genom tillagning.

Gudarna hade naturligtvis designat in en ugn och spis i människans kropp om det var meningen att alla grödor som människor äter ska totalmördas med värme innan den äts av människans växtätande kroppsdesign.
Gudarna designade naglar istället för att underlätta skalning av frukter som människor kunde odla.

ateisten är ett helt annat djur än människan som är en växtätare som har ett immunförsvar och lever på en föda som består av råa grödor , rent vatten och inga kemikalier.

Ateisten är dock en asätande mördarapa som har cancerknölar och ett defekt immunförsvar och lever på föda som består av mördade plantor och fabriksmördade djur enbart eftersom råa grödor skrämmer dens mun.. och den har cancerfonder som letar efter orsaken till ateisten alla sjukdomar och speciellt då cancern som uppstår av ett lågt ph-värde i kroppen.
Den tvättar och behandlar tänder, munnen, håret och kroppen med olika cancerframkallande kemikalier och onaturliga ämnen.. och tycker även om att äta och dricka onaturliga ämnen som gärna får lukta och smaka som naturliga frukter och bär, även om det är skapat i en fabrik och är cancerframkallande.
Senast redigerad av KungPungPat 2019-09-08 kl. 00:19.
Citera
2019-09-08, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det är inte intelligent att behöva ha säkerhetsåtgärder.

Håller inte med dig.

Citat:
Det hade kunnat vara säkrare.

Om det vore säkrare hade du säkert säga "njaa, kan va säkrare, detta är dumt". Tycker du att ett system som fungerar till 99,99% inte är säkert, ja, då finns inte mycket att diskutera om.

Citat:
Jag har inte sagt att de är dumma.
Om maten har ett eget intag är risken att sätta i halsen mindre.

På samma sätt som det fungerar nu, men skilt från intag av mat och vätska.

Nu fungerar det så att om man har behov av ta in/ut mer luft ur kroppen så använder man munnen, eftersom det även leder till luftstrupen.
Citera
2019-09-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Vem har sagt att den är katastrofalt designad? Eftersom ordklyveri är så jävla viktigt menar jag..

Jag la "katastrofalt" inom parentes eftersom det är uppfattningen jag fick efter ha läst föregående kommentarer. Gå tillbaka några sidor och se för dig själv.

Citat:
Inte i min värld som jag har skapat. Och telepati låter bra tycker jag. Då slipper man problemet med att man blir hes ibland och lite annat också. Förkylningar slipper man också.

Ingen pratar om din fantasivärld, den är tyvärr inte aktuell förutom i ditt huvud, möjligtvis.

Citat:
Tänk att jag har så lätt att komma på så otroligt enkla förbättringar trots att världen är nästan perfekt... Är det för att jag är smartare än gud tror du? Kan ju faktiskt vara så att han inte är sadist utan bara korkad.

Du har inte kommit med någon förbättring, endast försämringar. Dina förbättringar leder till en död man då inget matintag eller luftintag existerar. Hur löser du det? Vilka mekanismer? Hur fungerar din "lösning" i praktiken?
Citera
2019-09-08, 01:06
Medlem
Citat:
Nej, Gud var bara deltidssadist om man ska bedöma efter Bibeln.
Har du någon annan måttstock?

Han var deltidssadist? Vad fick Gud att ändra sig? Bedöm ur det du bäst kan bedömma - verkligheten du lever i.

Angående måttstock så är den enda boken jag har läst till fullo Koranen, en mindre del av bibeln (både GT och NT) samt småfilosofiska böcker som inte direkt är kopplade till någon religion. Man får utgå från vad man tycker är "logisk" på något sätt, antagligen tycker du alla är skit :P . Men ja, jag håller mig närmast Islams tro på strikt monoteism, jag är dock ingen expert på Koranen, men vi kan ta det steg för steg om du vill "utmana" min "tro".
Citera
2019-09-08, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Är det inte de troende som vill ha "hokus pokus" och gå mot ett evigt liv, en odödlighet?

Jovisst, med "hokus pokus" menar jag saker som är utanför universums lagar. "Andra livet" är en annan värld med andra lagar. Bortsett från mormonsk ideologi.
Citera
2019-09-08, 10:32
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdtjanst
Håller inte med dig.
Menar du att du tycker det är bättre med en design som kräver säkerhetsmekanismer än en design som inte behöver några?

Citat:
Om det vore säkrare hade du säkert säga "njaa, kan va säkrare, detta är dumt". Tycker du att ett system som fungerar till 99,99% inte är säkert, ja, då finns inte mycket att diskutera om.
Javisst, men i det hör fallet vet vi att det kan vara säkrare eftersom folk dör av att de får saker i luftstrupen eftersom munnen även används till andra saker.

Citat:
Nu fungerar det så att om man har behov av ta in/ut mer luft ur kroppen så använder man munnen, eftersom det även leder till luftstrupen.
Precis, det är ju det som är problemet.
Att munnen även är intag för andra saker än luft.
Citera
2019-09-08, 11:53
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Jag la "katastrofalt" inom parentes eftersom det är uppfattningen jag fick efter ha läst föregående kommentarer. Gå tillbaka några sidor och se för dig själv.

Ingen pratar om din fantasivärld, den är tyvärr inte aktuell förutom i ditt huvud, möjligtvis.

Du har inte kommit med någon förbättring, endast försämringar. Dina förbättringar leder till en död man då inget matintag eller luftintag existerar. Hur löser du det? Vilka mekanismer? Hur fungerar din "lösning" i praktiken?
Och du är fortfarande inte med på vad diskussionen gick ut på. Några teister tog upp "Världen är perfekt konstruerad." som ett bevis/tecken på att den måste vara skapad av gud.
Vi visade genast att det är skitenkelt att konstruera en värld/människa som är ännu bättre, några stycken gjorde små enkla förändringar, jag ändrade hela grunden. Alltså är det beviset/tecknet meningslöst.
Snarare ett tecken på att gud INTE skapade världen, om man inte också tänker sig att han var rätt så puckad.

Citat:
Jovisst, med "hokus pokus" menar jag saker som är utanför universums lagar. "Andra livet" är en annan värld med andra lagar. Bortsett från mormonsk ideologi.
Hmm... Med den definitionen klargör du ju att efterlivet är hokus pokus eftersom det ligger utanför vårt universums lagar..

Och hela poängen där är ju återigen att eftersom gud skulle ha konstruerat världen så är det ju också han som har konstruerat lagarna. Om det är så enkelt att förbättra lagarna så är det ju ett tecken på att gud INTE skapade världen, alternativt att han är puckad. Eller kanske deltidssadist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in