2019-09-07, 16:03
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdtjanst
Var god läs mina föregående inlägg i tråden. Jag sa aldrig emot att vi inte har en perfekt kropp, dock sa jag att vi har en väldesignad kropp. "Ateisterna" sa emot mig och hävdade att vi inte har en väldesignad kropp. Bland annat fick jag veta att vi inte har ett effektivt system mot virus och parasiter, luft- och matstrupen är dumt designade osv.

Jag har aldrig hävdat att världen är perfekt, det är ingen åskådning reserverad till ateister.
Så istället för att hoppa in i diskussionen och säga emot dom som har fullständigt fel så väljer du att hoppa in i diskussionen och säga emot dom som du i princip håller med, på grund av att du tycker att orden "icke väldesignad" var fel?
Tror du att det är ett bra sätt att få till en vettig diskussion?
Citat:
Nu vill du gå mot en perfekt skapelse, kanske vi bara skulle vara själar som vet allting, behöver inte äta och är odödliga?
Jag vill inte någonting mer än att få dig att förstå att det finns otroligt mycket bättre lösningar på vissa problem än att sätta in säkerhetsmekanismer.
Min lösning är väl otroligt mycket mer väldesignad än hur det ser ut nu? Och kan man inte då påstå att den lösningen som finns nu inte är speciellt bra eftersom jag så fruktansvärt enkelt kom på en bättre?

Eller vill du fortsätta märka ord och säga att "inte speciellt bra" är fel i det här fallet eftersom det egentligen är "mindre bra" eller vad du nu själv skulle kalla det?
Citera
2019-09-07, 16:04
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Big bang. Det var den stora smällens om började alla smällar som skulle komma därefter när tex. vissa apor inte smällde av evolutionära framsteg för att evoutioneras till ateister.. medans andra apor evolutionerades för att bli ateister.

Det är små explosioner av skapelse eller evolutionära framsteg som händer när tex en apa sprängs i två delar för att bli apa och människa.

Och som när fisken fick fötter och krälade upp på land och blev en ödla, efter små små explosioner av skapelse som big bang fick den att evolutionera fötter och kunna kräla upp på land.

Det är magi typ, i ateistens simpla verklighetsuppfattning där allt bara smäller och skapas hit och dit helt utan nån som helst ordning och design.
Straw man. Vänligen lär dig elementär logik för meningsfull diskussion. Annars blir det lönlöst.
Citera
2019-09-07, 16:11
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Hoppas att du trollar.

Om detta verkligen är dina tankar kring evolutionen så har du fan jackpot i missuppfattning.
Det verkar tyvärr de flesta kreationister ha, och retoriken är rätt pissig. Vet inte hur många fallasier man stöter på, allt halmgubbar till falska analogier här inne. Jag kan bara dra två slutsatser utifrån sådana resonemang:
1. Okunskap
2. Man ljuger medvetet, och tar till fallasier i hopp om att vilseleda icke pålästa.
Citera
2019-09-07, 16:21
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Förändringarna av biologiska system som redan finns, heter evolution.. och dom går ut på att en fisk kan explodera och bli en groda och en fisk.. och på så viset kunde en art bli miljardtals arter.
Det är precis som big bang duvet , evolutionen är små explosioner av evolutionära steg som när fisken exploderade fram fötter och gick upp på land.
eller som när apan smällde och blev en oevolutionerad apa pluss ateisten som är den mest evolutionerade apan av de två som finns kvar idag efter smällen av skapelse och kopiering som hände när apan exploderade och blev en ateist.

Lite magi är det väl när en stor explosion som heter big bang, bara exploderar och sprutar galaxer och solsystem ur i tomma intet.. för att skapa universum.. ett universum som sen exploderade lite mer men mindre, och sprutade ut miljardtals arter och biologiska system av en slump.

Evolution är nog lite som big bang och magi trots allt, då fiskens fötter bara evolutionerade fram sig ur tomma intet.. precis som när ateisten lyckades evolutionera sig ifrån sina förfäder som fortfarande är apor på grund av sin dåliga förmåga att tävla, evolutioneras och vinna, som ateisten.
Visa mig gärna en enda evolutionsbiolog som hävdar att något "smällt" eller "exploderat" fram inom olik arter. Om inte, kanske du borde rannsaka dig själv och dina motiv varför du skriver som du gör? Ju fler straw men du hasplar ur dig, desto mindre trovärdig framställer du dig själv, tyvärr...
Citera
2019-09-07, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Så istället för att hoppa in i diskussionen och säga emot dom som har fullständigt fel så väljer du att hoppa in i diskussionen och säga emot dom som du i princip håller med, på grund av att du tycker att orden "icke väldesignad" var fel?
Tror du att det är ett bra sätt att få till en vettig diskussion?

I princip, säger ena sidan människan är perfekt, andra säger att människan är dåligt designad. Närmare är den perfekt designad än dålig (katastrofal) så som folk skriver att den är.

Den är inte icke väldesignad utan väldesignad, det är väll än stor skillnad?

Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag vill inte någonting mer än att få dig att förstå att det finns otroligt mycket bättre lösningar på vissa problem än att sätta in säkerhetsmekanismer.
Min lösning är väl otroligt mycket mer väldesignad än hur det ser ut nu? Och kan man inte då påstå att den lösningen som finns nu inte är speciellt bra eftersom jag så fruktansvärt enkelt kom på en bättre?

Eller vill du fortsätta märka ord och säga att "inte speciellt bra" är fel i det här fallet eftersom det egentligen är "mindre bra" eller vad du nu själv skulle kalla det?

Du har inte kommit fram med en lösning, tar du bort andningen och matintaget så dör man. Hur ska övh prata? Mekanismen som finns idag är mycket bra. Folk lever, kommunicerar, har skydd mot främmande objekt etc.
Citera
2019-09-07, 16:30
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Men snälla människor. Sluta diskutera med KungPungPat. Han skrev detta här nedanför för ett tag sen. Räcker det inte att han själv har bevisat att han är en idiot? Varför fortsätta diskutera med någon som har diskvalificerat sig själv från verkligheten på detta sättet?

Jag tänker på det "gamla" talesättet:
"Arguing on the internet is like competing in the special olympics. Even if you win, you are still a retard."

I detta fallet extremt taskigt mot alla handikappidrottare för oavsett vilken funktionsnedsättning dom har så är dom otroligt mycket smartare än vad många här är..

Om han svarar på nått ni skriver och ni känner att ni måste reagera, citera bara detta här nedanför så har ni vunnit diskussionen. Oavsett vad den handlar om.

Citat:
Till skillnad från alla levande djur på planeten, så behöver inte människor äta för att överleva.. då människokroppen designats med allt den behöver för att vara ett komplett system som kan skapa energi på insidan, genom själen.. och behöver därför inte grödor och solstrålar från utsidan för att överleva.. då meditering får den inre solen att lysa av solenergier som kan intas genom råa grödor eller genom att sola.
Citera
2019-09-07, 16:39
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det är "intelligent" att ha säkerhetsåtgärder, det gör ingenting dummare.
Det är inte intelligent att behöva ha säkerhetsåtgärder.

Citat:
Det är inte ett osäkert system. Om det funkar 99,99% av tiden tycker du det är dumt?
Det hade kunnat vara säkrare.

Citat:
Du kan fortfarande sätta något i halsen som trycker på luftstrupen, därmed behöver du även här ha 2 av 3 mekanismer som jag nämnt förut; tänder för tuggning samt hostreflex, men de är dumma enligt dig.
Jag har inte sagt att de är dumma.
Om maten har ett eget intag är risken att sätta i halsen mindre.

Citat:
Hur tänker du att en människa ska ta in/ut luft vid större behov t.ex vid träning eller minskad lungfunktion? Din intelligenta konstuerade människa skulle riskera att få respiratorisk acidos och med riskera menar jag 100% risk.
På samma sätt som det fungerar nu, men skilt från intag av mat och vätska.
Citera
2019-09-07, 16:42
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
den får också cancer när den går emot gudarna genom att ignorera designen på människans kropp, en design som säger växtätare med stort hjärta, och inte allätande apa med hjärna som en ärta.
Fast även religiösa och troende människor får ju cancer, så ditt påstående har ingen bäring. Som vanligt.
Citera
2019-09-07, 16:42
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
I princip, säger ena sidan människan är perfekt, andra säger att människan är dåligt designad. Närmare är den perfekt designad än dålig (katastrofal) så som folk skriver att den är.

Den är inte icke väldesignad utan väldesignad, det är väll än stor skillnad?
Vem har sagt att den är katastrofalt designad? Eftersom ordklyveri är så jävla viktigt menar jag..

Citat:
Du har inte kommit fram med en lösning, tar du bort andningen och matintaget så dör man. Hur ska övh prata? Mekanismen som finns idag är mycket bra. Folk lever, kommunicerar, har skydd mot främmande objekt etc.
Inte i min värld som jag har skapat. Och telepati låter bra tycker jag. Då slipper man problemet med att man blir hes ibland och lite annat också. Förkylningar slipper man också.

Tänk att jag har så lätt att komma på så otroligt enkla förbättringar trots att världen är nästan perfekt... Är det för att jag är smartare än gud tror du? Kan ju faktiskt vara så att han inte är sadist utan bara korkad.
Citera
2019-09-07, 16:44
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calpuza
Trådens ämne är inte att beskylla ateister för saker. Försök bevisa gud någon gång.
De försöker ju, men har inte gått något vidare så här långt ;-)
Citera
2019-09-07, 16:49
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Enligt evolutionsteorin så spelar det ingen roll om en bil saknar hela motorn.. så kommer den evolutionera en motor om den bara får stå still i några miljardtals år och samla damm.
Falsk analogi.
Citera
2019-09-07, 16:52
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Vi pratar inte om någon utan om Gud. Om någon hade kan njuta 24/7 så hade de gjort det, ja. Dock har folk begränsningar för att njuta konstant. Varför måste Gud endast göra en sak? Han kan låta oss lida, medan 3 miljarder andra grejer pågår. Vore han sadist skulle det betyda att vi alla skulle lida och då menar jag verkligen lida. Om Gud är allsmäktig samt sadist hade vi inte kunnat leva på jorden. Vi skulle inte leva så som vi lever idag.

Nej, Gud var bara deltidssadist om man ska bedöma efter Bibeln.
Har du någon annan måttstock?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in