2019-09-03, 11:11
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Hur länge tror ni Leicester kommer att hålla Topp 4-position?

/The Golfer

Om jag får vara tråkig och sparka in öppna dörrar så kan jag konstatera att de inte slutar topp 4.
Citera
2019-09-04, 00:31
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Inte särskilt länge.
Fram till omgång 8 max.
Vem är det som petar ner Leicester då? Varken Chelsea, Arsenal eller MU är ju Topp 4-kandidater. Jag tror på Leicester i år.

Häls Gareth The Golfer
Citera
2019-09-04, 00:54
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Vem är det som petar ner Leicester då? Varken Chelsea, Arsenal eller MU är ju Topp 4-kandidater. Jag tror på Leicester i år.

Häls Gareth The Golfer

Arsenal, MU och Chelsea inte topp 4 kandidater? Så du har på riktigt Wolves, Everton och Leicester före de första 3 lagen jag nämnde?
Citera
2019-09-04, 13:14
Medlem
R.Bloodworths avatar
Någon annan som tycker att North London derby är det absolut mest underhållande derbyt i England? Atmosfären är alltid på topp och det är alltid målrika matcher med högt tempo.
Tycker inte Liverpool-United kommer nära. Den är större enbart på grund av hur många titlar de har vardera och att de är Englands två framgångsrikaste lag. Men matcherna är sällan lika spännande som Arsenal-Tottenham. Liverpool-Everton är ett bra derby, men inte lika intensiv som NLD. United-City är ju den tråkigaste av de alla.

Sunderland - Newcastle är också bra med hektisk atmosfär och galen fotboll. Den lär vi dock inte få se på ett tag.
Citera
2019-09-04, 22:59
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Arsenal, MU och Chelsea inte topp 4 kandidater? Så du har på riktigt Wolves, Everton och Leicester före de första 3 lagen jag nämnde?

Liverpool, Man C, Tottenham och Leicester.

Arsenal har anfallare men dess försvar är ett gäng clowner och med pajasförsvar har man inte med toppen att göra.
MU är mittenlag som slåss om ev en UEL-placering.
Chelsea har ett ungt lag som slåss om en övre mittenplacering.

Häls
The Golfer
Citera
2019-09-04, 23:02
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Liverpool, Man C, Tottenham och Leicester.

Arsenal har anfallare men dess försvar är ett gäng clowner och med pajasförsvar har man inte med toppen att göra.
MU är mittenlag som slåss om ev en UEL-placering.
Chelsea har ett ungt lag som slåss om en övre mittenplacering.

Häls
The Golfer

Liverpool och City är givna som topp 2. Tottenham har varit bedrövliga dessa 4 matcher och slutet av förra säsongen. Arsenals defensiv är riktigt kass men har en offensiv som nästan håller City/pool kvalité...något sämre dock.
Citera
2019-09-05, 09:29
Medlem
Etrades avatar
Lag som Spurs, Arsenal, Man U och Chelsea brukar plocka sina poäng trots att spelet inte stämmer.
Detta gäller i regel inte lag som Leicester och Everton mfl.
Tunnare trupper får det alltid tufft kring jul/nyår dessutom.

1. Man C
2. Liverpool
3. Arsenal
4. Spurs
5. Man U
6. Chelsea

Detta blir mitt tips.
Men visst, Leicester eller Everton kan nypa 6:e platsen om laget slipper skador och det går tonvis med grus i maskineriet för ett lag som Chelsea.

Tabellen har nog satt sig när vi rullar in i oktober ish.
Citera
2019-09-06, 14:32
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Lag som Spurs, Arsenal, Man U och Chelsea brukar plocka sina poäng trots att spelet inte stämmer.
Detta gäller i regel inte lag som Leicester och Everton mfl.
Tunnare trupper får det alltid tufft kring jul/nyår dessutom.

1. Man C
2. Liverpool
3. Arsenal
4. Spurs
5. Man U
6. Chelsea

Detta blir mitt tips.
Men visst, Leicester eller Everton kan nypa 6:e platsen om laget slipper skador och det går tonvis med grus i maskineriet för ett lag som Chelsea.

Tabellen har nog satt sig när vi rullar in i oktober ish.

Jag tror visserligen som du - att top 6 är ganska svår-rubbat - men tycker det vore skoj med ett Leicester som la sig i racet. Tycker de har just en trupp för att utmana. De har klarat återväxten riktigt bra efter att ha tappat Kante och Mahrez, ersatt hela backlinjen och gjort det bra.

Jämför Uniteds bänk med Leicesters förra ligamatchen:

Citat:
12 Danny Ward GK
28 Christian Fuchs LB
2 James Justin RB
20 Hamza Choudhury DM
26 Dennis Praet CM
7 Demarai Gray LW
17 Ayoze Pérez SS

22 Sergio Romero GK
16 Marcos Rojo CB
38 Axel Tuanzebe CB
31 Nemanja Matic DM
44 Tahith Chong RW
26 Mason Greenwood CF
14 Jesse Lingard RW

Jag tror fan jag hade valt Leicesters bänk före Uniteds där.
Citera
2019-09-07, 19:05
Medlem
Algot79s avatar
Då har första PL tränaren för säsongen fått foten.

"Watford Football Club confirms the departure of Head Coach Javi Gracia."
Citera
2019-09-07, 19:21
Medlem
Algot79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algot79
Då har första PL tränaren för säsongen fått foten.

"Watford Football Club confirms the departure of Head Coach Javi Gracia."

Och en halvtimme senare är Quique Sanchez Flores tillbaka
Citera
2019-09-08, 08:23
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algot79
Och en halvtimme senare är Quique Sanchez Flores tillbaka
Helt sjukt egentligen. Man sparkar gracia, helt oförtjänt efter att han fört laget till en elfte plats och en fa cup final. Ersätter gör flores, som man sparkade oförtjänt efter att han tagit laget till en 13 plats som nykomling i premier league. Dem får vara en välskött klubb bäst dem vill i form av scouting och lagbygge men när det kommer till deras hantering av tränare är den bara pinsam. Svårt och se dem göra sämre resultat om dem hållit fast vid tränare som gjort bra ifrån sig. 4 matcher. Då hade man lika gärna kunnat sparka honom inför säsongen om förtroendet var så lågt trots tidigare resultat. Samma som huddersfield liksom. Sen kan man peka på dålig form i slutet av förra men det sammankom ju med fa cup framgångarna när han började vila spelare.
Citera
2019-09-08, 11:28
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag tror fan jag hade valt Leicesters bänk före Uniteds där.
Varför ens stanna vid bänken. Bara kika på startelvorna. Jag menar seriöst hur många united spelare respektive leicester spelare hade ni valt i en best of? Jag får det till.

De gea
Pereira/AWB-Macguire (kom från leicester i sommar)-Soyunculu/lindelöf - Chillwell
Ndidi-Pogba-Tielemans
Rashford-Vardy-martial

Väldigt subjektivt såklart. Om man nu ska försöka hålla någorlunda balans i laget. Flera tveksamma. Typ högerback och mittback bredvid macguire känns ju 50/50. Kanske att maddison ska in där någonstans. Ska man gå på form är ju inte de gea given. Men en bättre målvakt totalt. Men oavsett vad har jag svårt och se någon slänga ihop en elva med klar majoritet united spelare. Slå ihop med man city och inte en enda leicester spelare går in där. Liverpool? Möjligtvis maddison/ndidi/tielemans på någon av mittfältsplatserna. Även spurs och arsenal hade varit dominanta i en sådan elva tror jag utan att orka gräva djupare. Mer tveksamt med chelsea. Men det skiljer seriöst inte så mycket i kvalite. Vilket är sjukt så som united spenderat senaste åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in