2019-09-07, 18:22
Medlem
GastonLeMans avatar
Då borde väl även orten Blattnicksele ligga i riskzonen för namnbyte?

Det kan säkert få någon att känna sig upprörd?
Citera
2019-09-07, 18:47
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Då borde väl även orten Blattnicksele ligga i riskzonen för namnbyte?

Det kan säkert få någon att känna sig upprörd?
Hemskt rasistiskt namn på en Lappby. Den borde döpas om till Balubasele eller Kanackensele.

Kvarteret Negern som funnits sedan 1866 har gått i graven och heter nu Tingvallastaden. Tycker det låter som en no-go zon.
Senast redigerad av Netizen 2019-09-07 kl. 18:51.
Citera
2019-09-07, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LimousinKungenRask
Jag ser inte något problem med att man byter namn på myren! Det låter lite väl oseriöst att ha ett område som heter "Negerskallelandet", tycker du inte? Det är rentav pinsamt att det inte uppmärksammats förrän nu!

Min gissning är att människor som är emot namnbytet, bryr sig mindre om det s.k. påstådda "Svenska kulturhistoriska arvet", och mer om att få ha kvar namnet av rasistiska skäl. Det är ungefär samma typer av människor som insisterar på att man fortfarande ska kalla det för "negerboll", trots att chokladboll ger en bättre beskrivning av själva bakverket. Patetiskt!

Eller så är det så att folk skiter fullständigt i det.
Ja bryr mig inte folk säger negerboll eller bor i en negerby.

Det jag tänker på är inte att man ska utplåna varenda svart man i hela världen. och att jag hatar
exakt varenda negress och svart man jag ser..

Men visst hade jag var en pk vänsterflummare med en butchflata till sambo. Så visst då måste man ju bara uttrycka sig angående ordet neger
Visa att här är man minsann så jääävla mycket bättre än alla andra som säger negerboll..

Det finns nåt som är värre än veganer och det är antirasister!
Denna ständiga jävla jakt efter att hitta nåt kränkande och rasistiskt. GE upp för tusan.

FIfan nu blev jag alldelles lustig haha
Citera
2019-09-07, 19:18
Medlem
Någon som tänker överklaga? Spelar det någon roll hur många överklaganden det kommer in?
Citera
2019-09-07, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Eller så är det så att folk skiter fullständigt i det.
Ja bryr mig inte folk säger negerboll eller bor i en negerby.

Det jag tänker på är inte att man ska utplåna varenda svart man i hela världen. och att jag hatar
exakt varenda negress och svart man jag ser..

Men visst hade jag var en pk vänsterflummare med en butchflata till sambo. Så visst då måste man ju bara uttrycka sig angående ordet neger
Visa att här är man minsann så jääävla mycket bättre än alla andra som säger negerboll..

Det finns nåt som är värre än veganer och det är antirasister!
Denna ständiga jävla jakt efter att hitta nåt kränkande och rasistiskt. GE upp för tusan.

FIfan nu blev jag alldelles lustig haha
Jaha? Fattar inte vad du pratar om människa!

Ge mig en bra anledning till varför namnet på myren INTE ska ändras? Vill man verkligen försvara namnet på en plats kallad "Negerskallelandet"? Fyfan vad pinsamt!
Citera
2019-09-07, 19:29
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Kvarteret Blåmannen på Norrmalm i Stockholm heter fortfarande Blåmannen.
Citera
2019-09-07, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LimousinKungenRask
Jaha? Fattar inte vad du pratar om människa!

Ge mig en bra anledning till varför namnet på myren INTE ska ändras? Vill man verkligen försvara namnet på en plats kallad "Negerskallelandet"? Fyfan vad pinsamt!

Varför ändra på något som bara ett fåtal människor bryr sig om?
Inte direkt så att folk går förbi där varje dag och känner sig kränkta. Skriver till tidningen och måste gå till psykolog för att klara av att leva. pga av att den där hemska skylten existerar.
Det läggs så jävla mycket fokus på skitsaker idag som majoriteten inte bryr sig om

Blir som att ändra namn på Hamburgare till HENFLugger bara för att ett fåtal känner sig kränkta av ordet HAMBURGARE!
Citera
2019-09-07, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Är född i mitten på 70-talet och under min uppväxt var neger inget fult uttryck . Min mamma har tex flera ggr sagt att negrer har så fin färg så hon blir helt fascinerad av dem.
Har för mig att det finns ett ställe där de reste milor i skogen förr som kallas negerbyn - skylten blev dock nerplockas för ett par år sedan.

Själv har jag väldigt svårt att få bort ordet negerboll ur mitt vokabulär - kämpar på med chokladboll men går det för fort i pratandet så kommer negerbollen.

Negerbollsrecepten på havregrynspaketen tror jag försvann i slutet av 80talet.

Jag tror det finns många som har din bakgrund och ditt tankesätt. Vi kan bilda en stor klubb.

Dessutom tänker jag att chokladboll är helt kasst namn. Man får inte sälja något med det namnet om produkten saknar choklad.
Citera
2019-09-07, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Varför ändra på något som bara ett fåtal människor bryr sig om?
Inte direkt så att folk går förbi där varje dag och känner sig kränkta.
Skriver till tidningen och måste gå till psykolog för att klara av att leva. pga av att den där hemska skylten existerar.
Det läggs så jävla mycket fokus på skitsaker idag som majoriteten inte bryr sig om

Blir som att ändra namn på Hamburgare till HENFLugger bara för att ett fåtal känner sig kränkta av ordet HAMBURGARE!
Hur vet DU att bara ett fåtal bryr sig om detta? Sedan är det inte platsen i sig folk blir kränkta av, utan just namnet på platsen! En plats som heter "Negerskallelandet". Man tar sig för pannan!
Citera
2019-09-07, 21:06
Medlem
Ordbokens avatar
Der nya namnet kan bli "PK-skalle" så att alla vet vilka som ändrade det och varför.
Citera
2019-09-07, 21:53
Medlem
Jan-As avatar
Platsen Negerbyn i Älvdalen finns kvar.
Citera
2019-09-07, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Platsen Negerbyn i Älvdalen finns kvar.
Hoppas dom ändrar namnet på den med! Smaklöst.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in