Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Fast vad är problemet med att ashkenazijudar har högst IQ i världen? Har aldrig förstått den här grejen bland många så kallade judemedvetna (som inte förstår judefrågan på djupet) att försöka framställa judarna som en IQ-mässigt medelmåttig folkgrupp. Är det en stolthetsgrej, typ, de får inte vara smartare än oss?
Är personligen övertygad om att ashkenazijudarna har högst IQ i världen. Detta ger såklart inte judarna någon rätt att folkmörda kristna folkgrupper bara för att de har högre IQ än kristna, osv, men om något så är ashkenazi-IQ underskattad. Ashkenazijudar förklarar liksom hur världen fungerar för den korkade gojim (Einstein, Witten med flera).
Eller menar du att judarna lyckades förvandla västvärlden till en brun tredje världen soptipp med en genomsnittlig IQ på bara 100? Det har jag svårt att köpa.
Jag är beredd att erkänna att ashkenazijudar har bland världens högsta IQ (kanske högst), men som jag påpekade i mitt ursprungliga inlägg har ashkenazijudars IQ konsekvent felstuderats och överskattats. Det är anmärkningsvärt att du påstår att den skulle vara "underskattad", när allt snarare tyder på att den är gravt överskattad. En siffra som löpande nämnts i tråden är 115 IQ (även 110 figurerar friskt), som härrör från åtminstone en studie med tvivelaktig karaktär där författaren själv öppet erkänner att studien inte kan extrapoleras på hela den ashkenazijudiska befolkningen. Det är självklart inte en stolthetsgrej. Om så var fallet hade vi inte erkänt att vissa asiater har högre IQ än vita västeuropéer.
Problemet är att vi i diskussionen fastnar vid IQ som den enda bidragande faktorn till judarnas framgång i att folkmörda, underminera och förslava icke-judiska folkgrupper, men såsom tydligt demonstreras i bl.a. Lynns bok om det "utvalda folket" (märkligt att Lynn skulle välja en sådan titel till boken utan att vara judeofil), kan IQ omöjligen vara den singulära faktorn till dessa "framgångar". I boken undersöks förutom ashkenazijudarnas IQ även deras "framgång" i västerländska samhällen, och vad som konkluderas är att även om vi använder de sinnessjukt överdrivna IQ-siffrorna (110-115) så är judars överrepresentation inom inflytelserika maktposter inom både politiken, akademin och civilsamhället så signifikant att IQ blir av sekundär betydelse för att förklara detta fenomen. Om judarnas påstådda IQ är skälet till deras framgångar skulle de utgöra endast en bråkdel av Västvärldens maktmänniskor jämfört med den andel de utgör idag, baserat på deras andel av totalbefolkningen och i jämförelse med övriga befolkningens IQ. Deras överrepresentation inom akademin, politiken och media är flertalet gånger större än den som skulle förväntas av deras påstådda IQ-nivå. Vad som istället förklarar överrepresentationen och inflytandet är nepotism. Judar besitter andra egenskaper än bara hög IQ: de är av naturen sociopatiska (se Voltaires "fanatiker"-citat), lögnare, rashatare, nepotister, giriga, obarmhärtiga, mm. Alla dessa faktorer har bidragit till deras förmåga att underminera och förstöra västerländska samhällen. Rent statistiskt skulle nordostasiater uppvisa en liknande nivå av inflytande som judar, men de är tvärtom underrepresenterade (annat än i vissa yrkesgrupper såsom läkare).
Ett typexempel på den judiska nepotismen är sfären kring pedofiljuden Jeffrey Epstein. Att som europeisk människa gå igenom karlns kontaktnät är en bisarr upplevelse. Innan Epstein hamnade i finansvärlden jobbade han som lärare vid en skola på Manhattan vars rektor var den etniska juden Donald Barr. Här fick han sedermera kontakt med finansjuden Alan Greenburg. Här tillskansade han sig abnorma summor pengar med hjälp av judiska finanstekniker. Han fortsatte sedan inom judefinans genom att jobba för den dömde svindlarjuden Steven Hoffenberg. Han startade sedan sin egen finansfirma, och hans största klient blev den groteska pengajuden Leslie Wexner. Han ville sedan ge sig in i media, och la bud på den amerikanska tidskriften
New York. De andra budgivarna var juden Donny Deutch, juden Nelson Peltz, juden Mortimer Zuckerman, juden Harvey Weinstein, samt den budvinnande juden Bruce Wasserstein. Då dessa planer gick i kras investerade man istället i judetidningen
Radar, grundad av juden Maer Roshan. Epsteins övriga kopplingar till andra världsjudar är väl dokumenterade. T.ex. har han haft ett långt förhållande med sexjudinnan Ghislaine Maxwell, dotter till mediasvindlarjuden Robert Maxwell. Han är även nära juristjuden Alan Dershowitz. Närmast alla signifikanta figurer i Epsteins liv är andra judar, men fallet Epstein kan fungera som ett skolboksexempel på judens egendomliga förmåga att associera sig med och stiga i rankerna bland andra judar.
Om vi då kan slutleda att IQ-nivån inte (uteslutande) ligger till grund för judens framgångar, tycker åtminstone jag att vi kan överväga potentialiteten att deras IQ är överskattad och felstuderad. Håller du inte med? Mina anmärkningar är framförallt att studier på diasporaashkenzer i Europa och USA är ekvivalent med att studera västeuropeiska etniska grupper enbart i homogena förorter till stor-/huvudstäder, vilket resulterar i IQ-nivåer mellan 105 och 110 för västeuropeiska befolkningar (demonstrerat i studien jag länkade till i mitt tidigare inlägg).