2019-09-07, 14:36
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
GM försökte först få in BO i lgh för att göra avrättningen där och inte i trapphuset... hur funkar det som scenario?

Låter klantigt, om personen inte ringde på och bad om ett glas vatten. Om inte ljuddämpare användes går väl trapphus lika bra?
Citera
2019-09-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Mycket vill ha mer och här rör det sig om en lägenhet på en av Stockholms finaste adresser. Lägenheterna är lite dyrare än i vanliga delar av Stockholms innerstad.
Självklart vill hon ha en del av den kakan.
Hon har ju inget jobb som det verkar och alla behöver pengar till sina omkostnader och någonstans att bo.
Hon är väl van att röra sig i bra kretsar med dyra kläder och kända människor tills något hände.

Men sin del skulle hon ha fått helt utan någon tvist. En tvist däremot innebär att hon INTE fick sin del åtminstone i helhelt, eftersom det har tillkommit en MASSA kostnader..

Så ditt sätt att resonera är ologiskt. Kan inte tänka mig att Karin resonerade som så utan om "principen". Hon visste att maken hade större rätt att få bo kvar (i och med barnen), men ville påvisa att hon minsann OCKSÅ hade ett stort behov av lgh pga det tillfälliga boendet (hon själv hade valt).

Hon ville vinna. Och det ville även Henrik. Ingen av dem två tänkte på ungarna..
Citera
2019-09-07, 14:39
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Skriver det en gång till, handgemänget kan ha uppstått då vapnet klickade/hängde upp sig. Då fick BO en chans att freda sig.

Då tänker jag mig att gm borde blivit desperat och avlossat fler skott än tre. Det kanske var så och fler än tre tomhylsor hittats.
Citera
2019-09-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Mycket vill ha mer och här rör det sig om en lägenhet på en av Stockholms finaste adresser. Lägenheterna är lite dyrare än i vanliga delar av Stockholms innerstad.
Självklart vill hon ha en del av den kakan.
Hon har ju inget jobb som det verkar och alla behöver pengar till sina omkostnader och någonstans att bo.
Hon är väl van att röra sig i bra kretsar med dyra kläder och kända människor tills något hände.

Med ett stort arv tror jag hon har ekonomin till att köpa en annan bostad. Hon skulle ju även få x antal mille av Henrik från lägenheten de fightades om. Jag tror mer det handlar om något psykologiskt. Hon anser att han har förstört hennes liv och därför vägrar hon ”ge” honom lägenheten utan en fight. Och nu när hon förlorade den så brast det totalt för henne.
Citera
2019-09-07, 14:41
Medlem
Pestoleras avatar
Någon som vet något om KL,s föräldrar, när dog dom, var bodde dom, hur dog dom, hus, pengar ?
Hittar inga dödsannonser som passar de senaste 15 åren. Är man på HOL och KL,s nivå (jurister) så bör det väl finnas dödsannons eller ?
Citera
2019-09-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Om allt gungar i tillvaron, mamma förlorar sitt högt uppsatta jobb och anseende, föräldrarna bråkar och skiljer sig, mamma döms och missbrukar(?), kontaktförbud utfärdas, barnen får vittna mot falska anklagelser från mamma....
Då kanske det är väldigt skönt att inte ingå i flyttningskarusell också? Någonting är i alla fall som förut.

Precis. Någonting dvs. att pappa och mamma bråkar - trots att de inte längre bor ihop - fortsätter som vanligt. Den här gången handlar det om en ting. En lägenhet - som båda två skulle klara sig utan.

Den som är klokast ger efter och unnar barnen en tvistfri tillvaro.
Citera
2019-09-07, 14:46
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Med ett stort arv tror jag hon har ekonomin till att köpa en annan bostad. Hon skulle ju även få x antal mille av Henrik från lägenheten de fightades om. Jag tror mer det handlar om något psykologiskt. Hon anser att han har förstört hennes liv och därför vägrar hon ”ge” honom lägenheten utan en fight. Och nu när hon förlorade den så brast det totalt för henne.

Självklart är det så du skriver.
Hon verkar ju inte helt vanligt ( psykiskt instabil) i sitt tänkande och agerande och det finns nog mycket hämnd i hennes huvud och det är nog det allt handlar om.
Samtidigt är lägenheten så mycket värd och självklart vill hon inte bara släppa.
Fast hela hennes agerande tidigare och även nu har ju inga gränser.
Hon verkar vara en kvinna som går över gränser.
Citera
2019-09-07, 14:47
Medlem
Bli inte förvånade om Karin släpps. Finns bara indicier som motiv men inget annat.
Det ska bli väldigt intressant att följa utredningen om Lilja/Lilja.
Advokatsamfundets beskrivning av advokaten är intressant - verkar inte vara så högt aktad där! Intressant också att följa spekulationerna om Domarens inblandning ....... visserligen har hon (haft?) en alkoholproblematik (precis som fd maken) men hon är intelligent och jag tror inte att man kommer hitta en koppling mellan henne och gärningsmannen - om hon inte vill det - eller är totalt oskyldig! Pressens spekulationer är lite osmakliga tycker jag! Men som sagt vi får se!
Citera
2019-09-07, 14:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Stackars barn. Föräldrarna har verkligen inte prioriterat barnens behov. De har satt sina egna behov att tjafsa och hämnas i första rummet. Helt otroligt att friska, välbärgade och utbildade människor beter sig på detta sätt.

Nu verkar inte L riktigt frisk men att man är välbärgad och utbildad betyder inte att man är förskonad från personliga svårigheter.
Citera
2019-09-07, 14:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Precis. Någonting dvs. att pappa och mamma bråkar - trots att de inte längre bor ihop - fortsätter som vanligt. Den här gången handlar det om en ting. En lägenhet - som båda två skulle klara sig utan.

Den som är klokast ger efter och unnar barnen en tvistfri tillvaro.

Å andra sidan kanske det inte finns garantier om att hon inte skulle hamnat i LOB och bråk med polis om hon bara fått bo med barnen?
Citera
2019-09-07, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Visst kan det vara så. Hämndkänslor kan vara starka. Framförallt när hon märker att hon blivit ersatt av en annan kvinna som umgås med hennes barn. Svartsjukan kan förgöra. Och det är väl oftast så när det handlar om mord i nära relation: svartsjuka, kontrollförlust, hämnd, ilska. Och jag tror att alla dessa fyra har hamnat i samma cocktail. Blanda in alkohol, ev stroke (kognitiv brist), förlust av tjänst etc - så blir det dödligt. Tursamt nog inte i detta fall, men det kunde bli om skytten varit skickligare.
Citera
2019-09-07, 14:53
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är antagligen det tvisten gällde. Hon förlorade och sinnet rann på henne. Jäkla tur att Henrik klarade sig! Värde? Lght:en är 204 kvm. 80 000 -110 000 per kvm/år. Pengar värda att slåss för.

Varför anger man summan i kvm/år?

Det står fritt för vem som än vill förklara. Vill veta hur år kommer med i bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in