Citat:
Ursprungligen postat av
messiasibid
Till skillnad mot dig[sic!] så använder jag mig inte av personliga påhopp och påtalar att du är korkad.
Och det hade jag inte heller gjort om jag hade haft oturen att känna dig IRL; vilket också är min poäng. Jag hade sagt "hej messiasibid!" och inte "hej blockmongot!" när jag stötte på dig på gatan trots att du onekligen är fullständigt tappad...
Citat:
Faktum kvarstår att många i sverige upplever ordet neger som stötande.
Många uppskattar melodifestivalen och kungahuset. Betyder det att melodifestivalen och kungahuset INTE är skit? Argumentum ad populum IGEN.
Citat:
Att då envisas med att använda ett ord som flertalet upplever som nedsättande känns ju om något korkat och även egoistiskt i och med att det är så enkelt att använda ett annat mer neutralt ord.
Det är inte mer neutralt då negrer tydligen börjat ta illa upp av ordet "svart" iom att det har negativa konnotationer i form av "svartjobb", "svartfot", "se svart" osv.
Istället för att säga neger så har vi några valmöjligheter:
Svart: Förutom ovan förklaring så ligger det nära en del andra ord i vissa dialekter och bäddar för problem.
Mörkhyad: oexakt. En arab och sydostasiat är i regel också mörk. Precis som en sydamerikan.
Färgad: se svart. Politiskt färgad/jävig. Dessutom har ALLA en färg. Än en gång oexakt.
Afrosvensk: WAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Neger: kort, koncist, alla förstår vad som syftas, BETYDER svart och är INTE kränkande såvida du inte är historielös.
Inte nog med att du är språkfascist, riktig fascist och dum i huvudet du kan inte bemöda dig med att komma med väl underbyggda argument heller.