Jag hoppar in pga ditt inlägg är bland det dummaste jag läst i år:
Citat:
Ursprungligen postat av
messiasibid
I och med att vi ens diskuterar detta och att många svenskar överlag är skeptiska kring ordet neger.
Argumentum ad populum. Bra öppning.
Citat:
Tyder väl på att folk sätter likamedstecken mellan neger och nigger.
DUMT folk kanske...
Citat:
Vi ponerar att det är exakt som du säger, är det då klokt att gå runt och säga neger i och med att ett stort antal tolkar det som man säger nigger?
Ja? Iom att du inte säger nigger utan neger. Och även om du hade sagt nigger hade jag inte brytt mig ett skit då jag 1. förespråkar yttrandefrihet och 2. inte ser varför en amerikansk förolämpning skulle röra någon ett skit i Sverige din connard (ser du hur löjligt det är?).
Citat:
Och om de tolkar att man säger nigger vad är då skillnaden mot att faktiskt säga nigger? Nu blev det nästintill metafysisk debatt men du förstår min poäng.
Skillnaden är det faktum ATT MAN INTE SAGT NIGGER. Om du säger "snälla råna mig inte" vad är då skillnaden mot att du hade sagt "snälla ta mina pengar och köp dig något gott" och så gör "GM" det?
Citat:
Att utbilda folk i att de fått ordet neger om bakfoten får väl liknas med Don Quijote som slåss mot väderkvarnar.
Så är det. Du verkar dock inte förstå VEM som fått ordet om bakfoten. Dunning-Kruger-effekten gör sig påmind...
Edit: f.ö. är Don Quijote en brutalt dålig liknelse.