Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Att HD flinar på foton med SD kan lika gärna vara ett slags lojalitetsyttring, att utåt visa att hon tror han är oskyldig, att hon intehar anledning att vara rädd för sina barns pappa. Hon är nog hyfsat medveten om spekulationer även om de inte direkt yttras inför henne skulle jag gissa.
Fast man blir ju lite brydd just för mordmisstanken gällande henne, det tyder ju på något som kan länka henne i tidsmässigt och/eller lokaliserat geografiskt till själva gärningen. Fast frågan hur starkt det är om man inte gick vidare. Iofs bra om hon släpps istället för att köra på och chansa ifall man är tveksam på att bevisningen räcker. En tanke som kommit för mig är om det kan vara SD som insinuerat något, i förhör eller i något slags meddelande till HD, just i avsikt att rikta uppmärksamhet bort från honom. Inte nödvändigt att han räknar med att hon ska åka dit, men tillräckligt för att skapa tvivel för hans egen del?
Detta kan absolut vara en del i en plan han har.
OM HD inte är varken delaktig eller skyldig till mord kan det bli svårt om han inte vet att det finns för henne några besvärande indicier.
Han kan därför ha noga tagit redan på vad detta kan vara och/eller sett till att det finns något som gör att det kan kopplas till henne/mordet. En del i en sådan plan behöver inte vara att i första hand sätta dit henne, utan enbart att ha en strategi som försvaret skulle kunna använda i en rättegång; vem var gm?
De kan ha arbetat ut enstrategi tillsammans; SD och HD, eller SD ensam och HD ovetande om planen.
OM HD har en del i mordet, eller är gm, kan det även då vara en del i en plan att så tvivel. Han har ju redan sin historik som tung ryggsäck att bära, vilket naturligtvis drar blickarna åt hans håll. De kan tillsammans ha planterat ut villospår/städat före, under och efter för att förvilla och se till att ÅK inte kan reda ut vem som utförde mordet.
Jag misstänker att om mgm blir trängd så kan han vara beredd att sälja ut HD för att rädda sig själv. Kanske var det därför HD skrek, gjorde motstånd och försökte fly när hon greps?
Som sagt, det skulle inte förvåna mig om detta är kortet i rockärmen som han ska ha haft.