Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag börjar tro att detta inte har med barnen alls att göra. Utan pengar. Att vara utan arbete i 5-6 år blir man inte rik av, och jag kan tänka att lägenheten var hennes räddning ekonomiskt. Om han dött, så hade hon troligtvis fått vårdnaden om barnen. Vad hon inte begrep är att barnen skulle ärva även bostaden OCH alla hans ekonomiska tillgodohavanden och hon hade inte fått ett öre ändå. Inte ens om hon blev god man för dom. Men försnilla pengar hade hon kunnat göra - hon verkar inte dra sig för något alls, då den tanken var nog inte långt borta. Jag begriper hur hon tänkte. Fast.... tvisten handlade kanske varken om barn eller bostad.
Jag kan inte tro att en juridiskt skolad människa inte skulle begripa ngt så enkelt.
Jag tror att detta handlar om principen. Plus att Karin eventuellt tänker som så att "the winner takes it all". Hon vill säkert inte inse att Henrik inte har med hennes elände att göra förutom att han ville skilja sig från henne. Att hon fick en stroke och att hon förlorade jobbet och att barnen inte ville bo med henne utan sina pappa var ju Henrik inte "skyldig" till.
Men jag har förståelse för hennes hämndbegär om hon tänker som så att hon fick "ingenting" (trots miljonerna) medan Henrik fick "allt". Då blev väl lgh det enda hon kunde klamra sig fast i.
Henrik däremot som inte hade fått en stroke och borde därmed ha klarat av att "tänka klart" skulle ha kunnat ge efter trots att han hade rätt till lägenheten bara för att få undan detta sista ärende mellan exfrun och honom.
Kan inte ha varit roligt för barnen att bevittna detta. År efter år..