2019-09-07, 13:13
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade de ex.vis äktenskapsförord, vilket jag misstänker, så kan lägenheten ha friskrivits från bodelning och att det var denna hon stred om.
Men vänta nu... om lgh har friskrivits från delning i ett av gemensamt beslut så kan väl inte det leda till en flerårig tvist.
Karin blev ratad av make och barn vilket väckt skamkänsla i en störd hjärna. Läs på om patalogisk narcissism.
Citera
2019-09-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Min första post.

Långvarigt supande ger ofta upphov till alkoholdemens.
Kan delvis förhindras med extra B-vitamin, tyvärr tänker ju ofta inte alkoholister i de banorna.
Skadorna är permanenta och släpper inte för att man slutar supa.
Harry Schein är ett känt exempel.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Korsakoffs_sjukdom

Sedan vet vi inte heller vilka läkemedel hon har ätit under åren.
Citera
2019-09-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Kvinnan förlorar en tvist. Troligen om pengar då barnen är tonåringar och själva väljer var de vill bo. Någon i kvinnans närhet tycker det är för jävligt, kanske en ny pojkvän som inte heller är särskilt stabil? Personen åker för övertala advokaten. Det blir handgemäng då advokaten inte vill vika sig, och så pang, pang. Så tror jag det gick till.

Jag tror inte det var en torped. En torped hade skjutit direkt och advokaten sannolikt varit död nu.

Skytten kommer man ganska snart att ha identifierat. Och sen går skytten att koppla till kvinnan.

Det där låter ju helt absurt. Skulle Henrik ha processat i åratals (sen skilmässan 2013) om bostadsrätten för att sen "vika sig" efter lite övertalning när han precis har vunnit i högsta domstol?
Citera
2019-09-07, 13:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Är KL den misstänkte juristen?

Jaa,

K*rin L*lja, *=a, *= i

som bl.a. jobbat som hovrättsassesor i Stockholm.
Citera
2019-09-07, 13:15
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Juridik är inte din grej eller? Det man tar med sig in i boer är ens egendom om man inte väljer att dela med sig av detta. Det som gemensamt tillförs boet delas om inte annat överenskommes. Bostadsrätten har ett värde precis som allt annat och då tvingas den kvarboende att lösa ut motparten. Karin har förmodligen inte klarat av att möta skammen i att förlora adressen där barnen bor och därför valt att driva en tvist in absurbum. När hon förlorar tvisten så är den enda utvägen för att mildra skamkänslorna att röja den som får henne att känna SKAM.
Nej jag är inte jurist, men varför skall man konstant klanka ned på andras inlägg ? Jag har väl oxå rätt att spekulera. Har läst hela tråden och sett betydligt knepigare spekulationer. Jag tror ändå inte att jag är helt ute å cyklar. Har läst affärsjuridik men det är något annat, må gott, du.
Citera
2019-09-07, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja och frågan är om skytten då handlat på eget bevåg eller blivit uppmuntrad från MGM.

Det däremot kommer krävas bevisning eller vittnen.
Citera
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Inte din grej heller.. Det du skriver om är brukligt efter samboskap. Vid skilsmässa ingår, utan äktenskapsförord, allt i boet och skiftas olika utifrån ägare, som bilar, men till kapitalvärde i lika delar.
Om du vill leka jurist så får du lära dig att ta in det du läser. Det jag skriver behandlar läget OM det finns äktenskapsförord. Ska vi stoppa där?
Citera
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tycker gott att KL kan få försvara sig själv, jurist som hon är.

Ingen vettig person försvarar sig själv i rättegång.
Citera
2019-09-07, 13:17
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Huset har 8 våningar. Lägenheten har 204m2. Och värderinngen är troligtvis i underkant med tanke på att lgh på 110m2 värderas till 11milj. (på plan 8).

Jag förstår uppriktigt sagt inte varför Henrik inte gav upp istället för att bråka med damen om detta. Han skulle ha kunnat stoppa tvisten och leva sitt liv med den nya damen och barnen utan att behöva processa om "ingenting". Båda har pengar så att det räcker och Stockholm är full av fina lägenheter.

Hur kul vore det förresten att flytta in i denna lgh där "tokan" har bott tillsammans med mannen om man nu vore den nya kvinnan?

Nja - det finns ytterliggare två våningsplan ovanför familjen O-Ls våningsplan nr 5.
Plan 6 med tre lägenhet där det finns totalt sex skrivna personer respektive plan 7 där det finns två lägenheter med sammanlagt sex skrivna individer. Något våningsplan nr 8 finns inte.

Lägenhetsytan är på 204, inte 203 kvm, där har du rätt.
Finns olika värderingar, men en uppger:

Vi uppskattar att den är värd mellan 15.0 och 16.2 miljoner kr.”

Om jag förstått det rätt skilde de sig formellt för minst 3-4 år sedan ev tidigare. HOL tilldömdes vårdande av barnen och fick bo kvar ensam i lägenheten. De flyttade alla dit 2005. Kanske fick KL något annat i skilsmässan - sommarstuga, värdeföremål eller liknande?
HOL och barnen kanske tycker att de är i sin fulla rätt att bo kvar där i sin fina lägenhet som ju faktiskt ligger riktigt bra och även nära HOLs jobb?

Varför ska de flytta för att KL blivit snurrig?
Senast redigerad av coli 2019-09-07 kl. 13:30.
Citera
2019-09-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Men vänta nu... om lgh har friskrivits från delning i ett av gemensamt beslut så kan väl inte det leda till en flerårig tvist.
Karin blev ratad av make och barn vilket väckt skamkänsla i en störd hjärna. Läs på om patalogisk narcissism.
Att bli lämnad är vidrigt om man blir lämnad för en annan. Absolut.
Ang friskrivning - båda är jurister. Hon försöker hitta hål i avtalet. Vad vet jag? Det är ju inte så att en tvist pågår dagligen. I en inlaga hade hon skrivit att saken var "akut" (enl media - en artikel jag inte hittar nu). Jag har inte en susning hur man driver ett mål med äktenskapsförord. Eller så hade de inte något, lägenheten var hans. Och han sparkar ut henne. Det är nog mest troligt. De låg i skilsmässa 2013 och har ärendet drivits i sex år, så kan det nog skapa viss aggression kan jag tänka. Men försöka se till att han dör känns lite märkligt med tanke på att hon skall ha tjänstgjort som domare. Men uppenbarligen har det hänt.
Citera
2019-09-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det där låter ju helt absurt. Skulle Henrik ha processat i åratals (sen skilmässan 2013) om bostadsrätten för att sen "vika sig" efter lite övertalning när han precis har vunnit i högsta domstol?

Det kanske bara var menat att skrämma honom. Han lär ju kunna berätta mer så fort han är så pass okej.
Citera
2019-09-07, 13:19
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon blir så illa tvungen om ingen advokat tar uppdraget om de bestämmer sig för göra ett statement att det är fan inte OK att försöka döda en advokat m.a.o. deras kollega.

Domstolen tvingar i så fall någon att biträda henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in