Citat:
Ursprungligen postat av
SpelaInteTuff
Vilket elände du råkat ut för, knölen är förmodligen en varbildning/inflammation, om du inte orkar med ett besök till så punktera med en steril nål och tryck ut allt var och skölj med Corsodyl tre gånger om dagen.
Jo, det har varit en jobbig resa, men har en känsla av att det kommer bli bra snart. Tänker också att det kan vara en varbildning eftersom den ömmar så pass mycket samt är rörlig. Känns inte som att det borde vara en benutväxt då?
Förra veckan på tandläkarbesöket så visade jag denna knöl till tandläkarn som jag hade fått remiss till (på samma avdelning) och han verkade inte allt för kompetent. Han var osäker på vad det var, men att det kunde ”vara en benutväxt som skapats eller nåt annat”. Iallafall så erbjöd han att han kunde snitta upp tandköttet för att se vad det var och kanske ta bort det. Frågade om han hade varit med om detta tidigare och han svarade ”en gång tidigare”, och han verkade allmänt ointresserad av att hjälpa mig.
Bör vara onödigt att öppna tandköttet om man bara kan sticka hål på det och låta det rinna ut.. Vet inte ens om man kan öppna tandköttet där eftersom knölen sitter längst ned i käken där liksom kindfästet börjar