2019-09-07, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nja, jag vet inte det. Jag skulle tycka mig vara för personligt och känslomässigt inblandad för att kunna ge bästa möjliga hjälp till någon som försökt döda min kollega.

Där är ju stora skillnaden då mellan dig och en försvarsadvokat. Det är:
-Familjefäder jobbar med att försvara pedofiler
-Kvinnor jobbar med att försvara kvinnomisshandlare och våldtäktsmän
-Föräldrar jobbar med att försvara barnmisshandlare/barnamördare
Mm som jag skulle kalla bra mycket mer personligt och känslomässigt än att en ytligt bekant man(som råkar vara advokat) blivit skjuten genom anstiftan av hans (till lika jurist) exfru? Långsökt!!
Senast redigerad av Melkol 2019-09-07 kl. 11:56.
Citera
2019-09-07, 11:52
Medlem
Den gripne kvinnan skickade torpeden alternativt någon bekant/pojkvän - till BO av någon anledning. Eller gick han dit spontant utan hennes vetskap? Hur pass spontant eller planerat är detta dådet? Förövaren kan inte vara ute efter att döda honom för då hade han väl inte tvekat att skjuta honom direkt innan det gick till handgemäng. Eller så tvekade han p.g.a rädsla och oerfarenhet av liknande situation. Eller så ville han bara skrämma honom till att börja med och så gick det över till slagsmål och så brann det av några skott som träffade BO. Det kan bli svårt att koppla henne till dådet om det är välplanerat och om hon har sopat igen spåren. Det är en intelligent kvinna vi pratar om även om hon inte är psykiskt stabil så att säga.
Senast redigerad av Pazzamo 2019-09-07 kl. 11:55.
Citera
2019-09-07, 11:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Svårt att sia om vad tvisten handlar om.

Ja, jag misstänker att tvistandet har blivit en sjuklig fix ide. Hon har varit sjukskriven, inte mått bra och haft mycket ledig tid och använt sitt intellekt för ohälsosamt ältande och kollapsar mentalt.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Bara för Olsson Liljas målsägarbiträde att hävda Jäv så blir han utbytt..

Advokatjäv är helt annat än vanligt jäv...Korkat av denne O S att ens ta det, brist på omdöme skulle jag vilja säga
Kan du förklara närmare varför det är korkat av Ola att ta förordnandet ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
En sak jag inte fattar - Expressen skriver att den misstänkta kvinnan greps på brottsplatsen och de verkar dessutom vara skrivna på samma adress - men kvinnan ska samtidigt ha haft kontaktförbud? Känns lite märkligt?
Hon bor inte där. Är bara skriven där. Tydligen vägrat byta adress. Kanske det är bostaden man tvistat om sen skilsmässan.
Citera
2019-09-07, 11:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon bor inte där. Är bara skriven där. Tydligen vägrat byta adress. Kanske det är bostaden man tvistat om sen skilsmässan.
Det känns rimligt. En lägenhet på den adressen borde vara värd en jävla massa.
Citera
2019-09-07, 11:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Finns det någon bild på Karin Lilja
Verkar svårt med det. Det finns några andra halvkändisar med samma namn som dränker alla sökningar.
Citera
2019-09-07, 11:56
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
En sak jag inte fattar - Expressen skriver att den misstänkta kvinnan greps på brottsplatsen och de verkar dessutom vara skrivna på samma adress - men kvinnan ska samtidigt ha haft kontaktförbud? Känns lite märkligt?

Inte så konstigt.
Gissningsvis kan tvisten varit om lägenheten. Då har hon väl trott att möjligheterna att vinna en sådan tvist är högre om hon står kvar på den adressen. Även om det skulle vara vårdnad av barn.

Kontaktförbud av motsvarande orsak som män brukar få det för.
Citera
2019-09-07, 11:58
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zen
Gissar på rättpsykiatrisk utredning... verkar ju vara rätt rubbad

verkar som om hon varit allmänt knepig hela livet men sedan fick hon tydligen en hjärnblödning
om jag fattat det rätt så var den lindrig variant och sedan väldigt oklart med bestående men och hur mycket hon utnyttjar detta när hon får fylldille och åker dit för våldsbrott
Citera
2019-09-07, 11:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

De har väl separerat för hyfsat länge sedan men hon kanske av strategiska skäl tar korttidskontrakt i tredjehand som hon inte kan skriva sig på för att framställa det som att hon har större behov av tidigare gemensam bostad.
Antingen på rent känslomässig grund, att hon tvistar för att hon kan, eller möjligtvis ekonomiskt motiv. Lägenheten kanske är mer värd än kostnaden för att lösa ut motparten, det verkar ju inte som att någon part skulle ha problem att lösa ut den andre, om hon dessutom har ärvt mycket pengar.
Citera
2019-09-07, 12:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
verkar som om hon varit allmänt knepig hela livet men sedan fick hon tydligen en hjärnblödning
om jag fattat det rätt så var den lindrig variant och sedan väldigt oklart med bestående men och hur mycket hon utnyttjar detta när hon får fylldille och åker dit för våldsbrott
Jag tror att hon "lyckats" med mycket tack vare sin kompetens och svada i kombination med att hon är av kvinnligt kön. Hon kom lindrigt undan misshandeln och står som skriven på den adress där den hon inte får kontakta bor, till exempel...
Citera
2019-09-07, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det känns rimligt. En lägenhet på den adressen borde vara värd en jävla massa.
En förmögenhet. Men en rimlig gissning är 80 000 per kvm/år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in