2019-09-07, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Första gången han kom upp med geo-caching till LW var något/några år innan skilsmässan och jag får det till att vara i samband med att han själv nyligen började själv. Vet inte. Innan dess var SD aktiv med dykning via dykarklubben.

Även där har vi här sett exempel på att SD var mer än flirtig med tjejer redan under dykarklubbens vingar då han, enligt sig själv, sökte "mänsklig närhet" och hans fru var sjuk.
Hur/om han lyckades förtäljer inte de ryktena.

Eftersom HD föräldrar håller på med GC så bör ju HD hållt på med GC redan innan hon träffade SD. Eller var det SD som började med GC och fick med HD och hennes föräldrar i detta?

Ja han är onekligen mycket spänningssökande men LW kan ju iofs varit den första han lyckades med förstås, men jag undrar jag..?
Citera
2019-09-07, 10:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Eftersom HD föräldrar håller på med GC så bör ju HD hållt på med GC redan innan hon träffade SD. Eller var det SD som började med GC och fick med HD och hennes föräldrar i detta?

Ja han är onekligen mycket spänningssökande men LW kan ju iofs varit den första han lyckades med förstås, men jag undrar jag..?

Det fanns väl inte GC innan de träffades?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-07 kl. 11:00.
Citera
2019-09-07, 10:47
Medlem
Citat:
Jodå nå

Hur kom han i kontakt med HD som först verkade mesig och kuvad men nu bara verkar ha pokerfejs utåt och uppenbarligen massor att dölja.

Hur har du landat i att HD har en massa att dölja? Det har gått undan i tråden nu, så jag kan ha missat ngt, men om det enda tecknet på att hon har en massa att dölja, är att hon verkar mesig och kuvad, verkar det inte trovärdigt. Ja, hon är skäligen misstänkt för mord, men det kan ju vara just mesighet och att hon var kuvad som trasslat in henne där?
Citera
2019-09-07, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag tänker ungefär som du.
Undra vad utredarna har hittat för ny bevisning.
Utredningen har ju fortgått med full kraft.
Förhören kanske har gett nåt nytt, alla husrannsakningarna kanske har gett nåt nytt, nån ynka bloddroppe på nån pryl kanske har hittats.
Blodbesudlingar hade varit perfekt, då dna i form av hårstrån, svett, mm inte väger så tungt i just detta fallet, skulle jag tro.
Jag tror att kärringen lever på nåder just nu.
Förr eller senare torskar hon.
Blir kanske 3:e gången gilt för henne med.

Precis håller med dig.
Hon bör svettas ordentligt nu, ingenting kan HD göra åt det heller, bryter hon nu när hon inte har SD att göra upp planer med eller är hon så kallsinnig och självgod som SD att hon bara njuter av det som om det vore en lek är ju frågan?
Åker gör hon ju hur eller hur förr eller senare.
Citera
2019-09-07, 10:52
Medlem
EGT, Schazz, Kaninen och flera som uppger sig känna de misstänkta kanske kan berätta om de (SD/HD) ägnat sig åt renoveringar som målning eller tapetsering i sina hem efter mordet?
( tack för påminnelsen till den tanken, zilvereko )

Ni kanske även vet om SD varit instruktör till flera kvinnor och som lett till att övergå till sexuella aktiviteter i smyg? Jag har ett vagt minne om att EGT berättade om att SD varit öppen till nån i kretsen att relationen med LW handlade om sex för att HD inte ville eller kunde. En ganska typisk förklaring när en sexjägare satsar på flera objekt att leka med vid sidan om. Inte chans att LW då var den enda han hade intima lekar med. Det finns nog ett gäng män som har anledning till att fundera på om SD:s egentliga syfte till vänskapen var att få smyga till sig lite sex med kompisens kvinna?
Citera
2019-09-07, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Åklagaren har nu gått ut med att det inte finns fler misstänkta i det här fallet. Ska vi verkligen dra in teorier om HD:s föräldrar som varandes anstiftare till LW:s mord?

Jag tänker på att morföräldrarna är barnens troligtvis enda trygga punkt just nu. Vore tråkigt om även de får sitt liv och rykte förstört på grund av spekulationer på FB.

Tror du barnen är hos morföräldrarna? Jag tänker att de bör placerats långt bort från familjen.
Nej det förstås men å andra sidan förstår de nog att alla möjligheter bör granskas, om inte annat för att utesluta inblandning, inte sant?
Citera
2019-09-07, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fanns väl inte GC innan de träffades?

Inte en aning när GC kom. Intressant är det alla fall vem som drog in vem i GC av dom.
Citera
2019-09-07, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
EGT, Schazz, Kaninen och flera som uppger sig känna de misstänkta kanske kan berätta om de (SD/HD) ägnat sig åt renoveringar som målning eller tapetsering i sina hem efter mordet?

Ni kanske även vet om SD varit instruktör till flera kvinnor och som lett till att övergå till sexuella aktiviteter i smyg? Jag har ett vagt minne om att EGT berättade om att SD varit öppen till nån i kretsen att relationen med LW handlade om sex för att HD inte ville eller kunde. En ganska typisk förklaring när en sexjägare satsar på flera objekt att leka med vid sidan om. Inte chans att LW då var den enda han hade intima lekar med. Det finns nog ett gäng män som har anledning till att fundera på om SD:s egentliga syfte till vänskapen var att få smyga till sig lite sex med kompisens kvinna?

Nej, inte från mig.
Citera
2019-09-07, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Å andra sidan tror jag inte att SD skulle erkänt att han var hopplöst förälskad i LW och hade avsikter att lämna HD heller. Av flera anledningar tänker jag så. SD är ju inte direkt trög liksom.
Citera
2019-09-07, 11:02
Medlem
why123s avatar
Citat:
Hej why123.
Det tog 3 ggr innan Fru Åkl kunde sätta SD på sannolika. Under tiden var han misstänkt. Medans SD var på fri fot så fortsatte utredningen, och vips så plockades han in på sannolika skäl för mord.
Det kanske krävs 3 ggr för kärringen också, fast jag tror i o för sig inte att Fru Åkl kommer ta in kärringen nån mer gång.
Jag tror att Fru Åkl är säker på att SD verkligen är mördaren, så därför släpper dom kärringen.
Hon har inte mördat LW.
Misstankarna som Fru Åkl har mot kärringen är såklart för andra brott, som inte kräver att hon är häktad. I mina ögon är hon inte en oskyldig mamma med barn. I mina ögon så står kärringen och hån-flinar mot oss när hon kramas med en mördare på vartenda foto dom lägger upp. Du vet,han som har mosat skallen på LW. Du kanske tycker att dom ser gulliga ut tillsammans?

Varför jag kallar henne för kärring?
Min fråga till dig/er är varför tar ni så illa upp över ordet kärring? Har du sett "Stefan o Krister" du vet "buskis gänget" . Dom använder ordet kärring 100 tals gånger i sina föreställningar. Tar du illa upp när du ser på dom också? Tyvärr så känner jag ingen åklagare så du får tala om vem du menar.

I ditt 3:e stycke så vet jag inte vem du menar.
Du får gärna upplysa mig.
Nu tror jag inte tråden är så intresserad av att DU pratar om mig, så för trådens skull får du gärna ta det i PM.

Varför skriver du Fru åklagare och inte åklagarkärringen när du rimligen måste tycka att hon gjort bort sig som valde att utredningshäkta på rubriceringen mord utan några alternativ. Eftersom du inte tycker att det är ett negativt laddat värdeord så förstår jag inte varför du väljer ut endast en som ska kallas för det?

Jag har ingen aning om hur "Stefan och Krister" använder det ordet då jag inte tittar på programmet eller något "buskisgäng" öht.

Citat:
Aggressivitet.?
För att jag kallar henne för kärring.?
Det stämmer att JAG är övertygad om att kärringen är inblandad.
Jag tror INTE att hon har mördat, men jag tror att kärringen har hjälpt SD att dölja brottet.
Och så tror jag att kärringen är jäkligt nöjd över att LW är borta.

Vad tror du själv?

Jag tror att HD har känt besvikelse över både sin man och LW:s agerande. Det är nog svårt att skaka av sig att maken varit otrogen i 6 år med den kvinna som välsignade äktenskapet (och som hon förmodligen från början betraktade som sin vän). Att hon skulle vara nöjd över att LW är borta är dina spekulationer, jag avstår från att analysera hennes känslor när det gäller LW:s bortgång.

Däremot noterar jag att du är kapabel att använda initialer. Du skriver LW och inte brottsofferkärringen.
Citera
2019-09-07, 11:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Inte en aning när GC kom. Intressant är det alla fall vem som drog in vem i GC av dom.

Varför skulle det vara intressant?
Citera
2019-09-07, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, man kanske chansade lite på det. Men en annan anledning att ta in henne kan säkert ha att göra med den bild man enligt advokat Backman vill bygga upp kring SD. Genom att ta in exfrun antyder man ju som du säger att hon kan sitta på information om SD:s eventuella inblandning i brottet, dvs. att hon skulle hålla honom bakom ryggen. Allt i även den här senaste utvecklingen kan ingå i det advokaten sade i en tidig intervju om att åklagaren vill "måla upp en bild".

Nu beskriver media de här senaste utredningsåtgärderna som en "framgång", men vad har man egentligen kunnat uppvisa för resultat? Jo, att man behövde ta till insatsstyrkan visar att han är jättefarlig eller jättemisstänkt. Och enligt en polis letar man nu efter "ett specifikt föremål". Ja, tacka fan för att man behöver kunna hitta och visa upp någon form av bevisning snart, annars kan ju folk börja tro att de hela tiden har jagat fel snubbe.

Så kommer väl någon att svara nu att "jamen det råder ju förundersökningssekretess, de får ju inte berätta vad de har på honom". Men det där håller inte. Det är helt klart att de vill ge oss en bild av att det skulle finnas objektiva sakliga skäl att misstänka SD. Hade de verkligen haft någonting på honom så hade vi nog fått veta det vid det här laget.

Jag är inte förvånad, du har sedan Dag1 inte begripit att det under Hela förundersökningen råder förundersökningssekretess fram till åtal. Via en förändring av tillämpningen är den numera alltid strikt.

För ett ögonblick när dom exciplit skrev det i media såg det ut, för ett kort ögonblick, som du äntligen begripit. Nu är du tillbaka med dina konspirationer/misstänkliggörandet mot Åklagaren igen. Suck!

Framgången är att SD är häktad som sannolikt misstänkt för mordet på LW. På vilket sätt är inte det en framgång? Förklara hur du tänker där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in