2019-09-07, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Men hallå att var en part i ett relationsdrama kan väl räcka som skäligen misstänkt. Behövs ju bara lite svartsjuka med telefonkontakter, mail eller andra påhopp på BO så räcker det för brottsutredningen.

Det är normala reaktioner i ett relationsdrama men att dra det så långt som till anklagelser om mord det kan man inte göra om man inte är styrd av antipatier och hat. Brottsutredarna har i all fall krav på sig att komma med någon mycket bättre än vad FB pöbeln presterar.

På sin höjd till kan misstänkas, knappast till skäligen misstänkt. Vad exakt ÅK anförde under förhandlingen vet vi inte.

FB är ett disskussionsforum med spekulationer.
Citera
2019-09-07, 08:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
De kommer inte att ta in henne igen, syfte var inte att i första hand sätt dit henne utan få henne att läcka något om SD. Att någon annan skulle veta något av vikt för att så småningom yppa det tror jag inte alls på.
Vill inte uttala mig om hur skyldig SD är det visar sig förhoppningsvis med tiden. Efter att ha läst lite loggar verkar det som softis ingick i ett tajt cachinggäng med SD och hans kompis kanske flera men att det föll isär. Det är också ett typ av relationsdrama med en eller flera parter.
Softis har varit gift hade ingen god relation till sin son, det är vad jag läst här alltså. Vet jag vet inte vad det är värt, bara rykte. Hon hade en man men hur såg det uppbrottet ut? Hur har han sett på sin frus nya "sedeslösa liv" är han kristen fanatiker? Nog kan man kasta ur sig misstankar åt flera andra håll alltid.
Ja, man kanske chansade lite på det. Men en annan anledning att ta in henne kan säkert ha att göra med den bild man enligt advokat Backman vill bygga upp kring SD. Genom att ta in exfrun antyder man ju som du säger att hon kan sitta på information om SD:s eventuella inblandning i brottet, dvs. att hon skulle hålla honom bakom ryggen. Allt i även den här senaste utvecklingen kan ingå i det advokaten sade i en tidig intervju om att åklagaren vill "måla upp en bild".

Nu beskriver media de här senaste utredningsåtgärderna som en "framgång", men vad har man egentligen kunnat uppvisa för resultat? Jo, att man behövde ta till insatsstyrkan visar att han är jättefarlig eller jättemisstänkt. Och enligt en polis letar man nu efter "ett specifikt föremål". Ja, tacka fan för att man behöver kunna hitta och visa upp någon form av bevisning snart, annars kan ju folk börja tro att de hela tiden har jagat fel snubbe.

Så kommer väl någon att svara nu att "jamen det råder ju förundersökningssekretess, de får ju inte berätta vad de har på honom". Men det där håller inte. Det är helt klart att de vill ge oss en bild av att det skulle finnas objektiva sakliga skäl att misstänka SD. Hade de verkligen haft någonting på honom så hade vi nog fått veta det vid det här laget.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-07 kl. 08:33.
Citera
2019-09-07, 08:41
Medlem
Citat:
De kommer inte att ta in henne igen, syfte var inte att i första hand sätt dit henne utan få henne att läcka något om SD. Att någon annan skulle veta något av vikt för att så småningom yppa det tror jag inte alls på.
Vill inte uttala mig om hur skyldig SD är det visar sig förhoppningsvis med tiden. Efter att ha läst lite loggar verkar det som softis ingick i ett tajt cachinggäng med SD och hans kompis kanske flera men att det föll isär. Det är också ett typ av relationsdrama med en eller flera parter.
Softis har varit gift hade ingen god relation till sin son, det är vad jag läst här alltså. Vet jag vet inte vad det är värt, bara rykte. Hon hade en man men hur såg det uppbrottet ut? Hur har han sett på sin frus nya "sedeslösa liv" är han kristen fanatiker? Nog kan man kasta ur sig misstankar åt flera andra håll alltid.

Finns inget anmärkningsvärt kring UW och LWs skilsmässa, dom utvecklades åt olika håll helt enkelt. Dom valde delad vårdnad varför LW flyttade till eget boende med barnen. Samarbetet UW/LW tycks ha varit konfliktfritt. UW gifte om sig efter 2 år och de valde att bo som särbos med egen ekonomi. Kvinnan hade egna barn. Efter ca 2 år? skilde dom sig dock inte konfliktfritt. UW var den som ville skilja sig även där.

När LW började cacha mer så var hon ogift och det var SD som introducerade Geocaching för henne redan något år tidigare, men hon föredrog skidåkning från början. Sedan erbjöd sig SD att fungera som instruktör.

EDIT. Jag utgår från att besluts att anhålla HD hade syftet att häkta henne som skäligen misstänkt för att sedan lyckas öka misstankegraden till sannolik misstänkt vilket jag tror består.
Senast redigerad av Remark 2019-09-07 kl. 09:02.
Citera
2019-09-07, 08:52
Medlem
Citat:

Men jisses vilken planet kom du ifrån??
Om du inte vill verka tappad bakom en vagn så, ett litet tips är att läsa på innan du tar upp tråden med hum-bug om LW fd man och deras son, ingen av dom har varit misstänka så använd det du har innanför pannbenet istället!
HD plockades in för att sättas dit, och det kommer åk Åsa Hilding att bevisa föd dig, det bör du räkna med!
Ja du kan verkligen kasta ur dig misstankar åt alla håll, bara för att du kan och det är just sånt beteende som kommer ur ett trotsbeteende!!!
Så lägg ner och diskutera vettigt eller stöka till i en annan tråd istället!! Tack!!!
Citera
2019-09-07, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, men just nu är hon släppt. Åklagaren försökte inte ens få henne häktad. Är det inte märkligt av åklagaren att inte försöka få HD häktad om hon fortfarande misstänker henne? Jag har inte haft tid i dag att följa vad som hänt så berätta nu för mig varför åklagaren häktade HD som skäligen misstänkt, släpper henne efter en vecka, anser henne fortfarande misstänkt men försöker inte få henne häktad på sannolika skäl.

Varför kallar du henne Kärringen förresten? Hon heter H*nna, det går även att förkortas till HD, har du något syfte med det? Du påminner mig om en annan användare som också använde det språkbruket och som alltid litade blint på vad en åklagare sade..

Du brukar vara på samma sida som en speciell användare här på flashback som uppgett sig vara 59 år, vad kallar du henne?

Hej why123.
Det tog 3 ggr innan Fru Åkl kunde sätta SD på sannolika. Under tiden var han misstänkt. Medans SD var på fri fot så fortsatte utredningen, och vips så plockades han in på sannolika skäl för mord.
Det kanske krävs 3 ggr för kärringen också, fast jag tror i o för sig inte att Fru Åkl kommer ta in kärringen nån mer gång.
Jag tror att Fru Åkl är säker på att SD verkligen är mördaren, så därför släpper dom kärringen.
Hon har inte mördat LW.
Misstankarna som Fru Åkl har mot kärringen är såklart för andra brott, som inte kräver att hon är häktad. I mina ögon är hon inte en oskyldig mamma med barn. I mina ögon så står kärringen och hån-flinar mot oss när hon kramas med en mördare på vartenda foto dom lägger upp. Du vet,han som har mosat skallen på LW. Du kanske tycker att dom ser gulliga ut tillsammans?

Varför jag kallar henne för kärring?
Min fråga till dig/er är varför tar ni så illa upp över ordet kärring? Har du sett "Stefan o Krister" du vet "buskis gänget" . Dom använder ordet kärring 100 tals gånger i sina föreställningar. Tar du illa upp när du ser på dom också? Tyvärr så känner jag ingen åklagare så du får tala om vem du menar.

I ditt 3:e stycke så vet jag inte vem du menar.
Du får gärna upplysa mig.
Nu tror jag inte tråden är så intresserad av att DU pratar om mig, så för trådens skull får du gärna ta det i PM.
Citera
2019-09-07, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns inget anmärkningsvärt kring UW och LWs skilsmässa, dom utvecklades åt olika håll helt enkelt. Dom valde delad vårdnad varför LW flyttade till eget boende med barnen. Samarbetet UW/LW tycks ha varit konfliktfritt. UW gifte om sig efter 2 år och de valde att bo som särbos med egen ekonomi. Kvinnan hade egna barn. Efter ca 2 år? skilde dom sig dock inte konfliktfritt. UW var den som ville skilja sig även där.

När LW började cacha mer så var hon ogift och det var SD som introducerade Geocaching för henne redan något år tidigare, men hon föredrog skidåkning från början. Sedan erbjöd sig SD att fungera som instruktör.

Så obehaglig känsla jag fick när jag läste det du skrev...att SD introducerade LW något år tidigare som hon började med GC, han erbjöd sig senare att vara hennes instruktör..
Undrar om han började så fort LW och UW skilsmässa var ett faktum och om han lika envetet försöker locka kvinnor in i spindelnätet av burkar för att utnyttja dom för sina egna behovs skull?
Var LW verkligen den första älskarinnan han hade, någon som vet?
Citera
2019-09-07, 09:10
Bannlyst
Citat:
Det är svårt att veta. Det jag reagerar mest på är denne användares aggressivitet mot HD och att h*n är 100% övertygad om att HD är "inblandad i allt innan och efter mordet".

Aggressivitet.?
För att jag kallar henne för kärring.?
Det stämmer att JAG är övertygad om att kärringen är inblandad.
Jag tror INTE att hon har mördat, men jag tror att kärringen har hjälpt SD att dölja brottet.
Och så tror jag att kärringen är jäkligt nöjd över att LW är borta.

Vad tror du själv?
Citera
2019-09-07, 09:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok. Men har yppandeförbud meddelats? Tror inte det, det brukar då framkomma, det hör ju till besluten som är offentliga. Media brukar alltså då nämna det.

Och spelar det någon roll? Om tex beslutet att häkta HD beläggs med y-förbud så gäller ju det de som då närvarar, som då är på plats.
Alltså INTE SD:s advokat.
Som jag tänker.

Men just precis för att de är misstänkta för samma brott så finns det ju rimligtvis all anledning för en försvarare att diskutera vad som sker i fallet med sin klient.
Det är väl deras primära uppgift?

Tycker nog att du krånglar till det lite nu: advokaterna är ju inte direkt bortkopplade från verkligheten, deras profession till trots, tex SD:s advokat kan ju inte gärna missa händelsen att HD grips.
Har väl pushnotiser från NA om inte annat.
Den typen av info måste ju inte nödvändigtvis passera Hiding i intrikata mönster och vindlingar.

Att sänkas ned i en behållare i vatten med Arvingarna som bakgrundsmusik låter ju för övrigt som en skön syntes av " Det stora blå" och "Dansbandskampen".
Chardonnayn börjar verka tror jag.

Om en häktad beläggs med restriktioner är väl tanken att hen inte ska få någon kontakt med eller information från omvärlden?

Det låter troligt att även advokaten inte får föra vidare nyheter från omvärlden till sin klient om denne är under restriktioner. Så tror jag.

I det här fallet tror jag dock inte åklagaren vill att det ska hemlighållas att HD också blev häktad. Det är bara en fördel för åklagarsidan i det psykologiska spelet att den misstänkte blir mer pressad och stressad genom att få information om att en eventuell medgärningsman också är häktad och kanske erkänner allting.
Senast redigerad av Rosamund 2019-09-07 kl. 09:29.
Citera
2019-09-07, 09:30
Medlem
SloppySecondss avatar
Ingen annan som tänker att HD/SD möjligen är yrkeskriminella ?
Att introduceras i GC kan resultera i mord.. jag tror att många inom GC är väldigt intellektuella.
Det tycks ha en övertro på sig själva. (Varifrån kommer den övertro ifrån)
Samt att det tycks vara något "hemligt" med den gruppen.. bakgrunderna på de involverade är också anmärkningsvärt, precis som det vore viktigt att vara exempelvis polis och skapa hemliga band med en JG och SD och HD.. fast man kan ju undra vad JG har att lägga på bordet.
Citera
2019-09-07, 09:46
Medlem
Citat:
Ja, men just nu är hon släppt. Åklagaren försökte inte ens få henne häktad. Är det inte märkligt av åklagaren att inte försöka få HD häktad om hon fortfarande misstänker henne? Jag har inte haft tid i dag att följa vad som hänt så berätta nu för mig varför åklagaren häktade HD som skäligen misstänkt, släpper henne efter en vecka, anser henne fortfarande misstänkt men försöker inte få henne häktad på sannolika skäl.

Varför kallar du henne Kärringen förresten? Hon heter H*nna, det går även att förkortas till HD, har du något syfte med det? Du påminner mig om en annan användare som också använde det språkbruket och som alltid litade blint på vad en åklagare sade..

Du brukar vara på samma sida som en speciell användare här på flashback som uppgett sig vara 59 år, vad kallar du henne?
Tänker snarare att de fått upp ögonen på henne av någon anledning, tex dna eller genom avlyssning. Hon plockades ju in en hel vecka med restriktioner så något särskilt bör det varit, de pressade henne givetvis hårt och efter det har de garanterat krävt nya analyssvar och släpper henne under tiden tills de har mer på henne. Så tänker att det bör bara vara en tidsfråga tills hon plockas in igen. Hon har dessutom det starkaste motivet svartsjuka/hämd. Hittils alla fall, har SD starkare motiv bör ju HD talat om det förstås, men det hindrar dom ju givetvis inte från att begära nya analyssvar från NFC.
Citera
2019-09-07, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Ingen annan som tänker att HD/SD möjligen är yrkeskriminella ?
Att introduceras i GC kan resultera i mord.. jag tror att många inom GC är väldigt intellektuella.
Det tycks ha en övertro på sig själva. (Varifrån kommer den övertro ifrån)
Samt att det tycks vara något "hemligt" med den gruppen.. bakgrunderna på de involverade är också anmärkningsvärt, precis som det vore viktigt att vara exempelvis polis och skapa hemliga band med en JG och SD och HD.. fast man kan ju undra vad JG har att lägga på bordet.

Nä, det tror jag uppriktigt inte. Fast det hade kännts skönare, för nu verkar allt bara vara en otrolig tragedi. ( Det är föralldel en tragedi att ngn blir yrkeskriminell också, men.....)
Citera
2019-09-07, 09:54
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Nä, det tror jag uppriktigt inte. Fast det hade kännts skönare, för nu verkar allt bara vara en otrolig tragedi. ( Det är föralldel en tragedi att ngn blir yrkeskriminell också, men.....)
Okej då överdramatiserar jag. tack för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in