2019-09-07, 10:11
Medlem
Det har tidigare nämnts i tråden att ett långvarigt bråk mellan KL och en hundbutiksägare ägde rum för några år sedan kring familjen Liljas cocker spaniel.

KL lämnade bort hunden till butiksägaren med motiveringen att hon inte hade möjlighet att ta hand om hunden.

Men 11 månader senare (om jag har förstått det rätt) kommer hon och kräver tillbaka hunden med motivering att barnen typ behöver den.

En långvarig fight om hunden startar och KL skickar en man till butiken där han hotar butiksägaren till livet om de inte ”ger upp”.

Kan detta vara samma man som sköt HOL igår?

Det har ju nämnts att KL med stor sannolikhet även kan ha haft ett narkotikamissbruk och om så är fallet kan hon hittat denna man i narkotikakretsar. Det känns inte ologiskt i min värd.
Senast redigerad av Goran2012 2019-09-07 kl. 10:19.
Citera
2019-09-07, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, det var min första tanke när jag läste artikeln.
När separerade de? Tvisten har pågått i flera år stod det.

Kring 2013 om man läser de tidiga domarna mot kvinnan.
Citera
2019-09-07, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Åter igen då; Hon ser ut som en tio år äldre version av skådisen Kirsten Dunst. Ganska på pricken.

Hon är oftast flummig/släpig men i hög grad "vaken", tar gärna kommandot över dialog, bär en stor offerkofta, oftast mycket begåvad och klipsk när hon uttalar om lag & rätt.
Ganska genomskinligt manipulativ - uppenbart att hon söker allierade och försöker prata till sig folk.
Hon är också social och modig, ställer sig gärna i centrum.
Mkt bra beskrivning av henne, stämemr 100% överens med min uppfattning
Citera
2019-09-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle1282
Är det vanligt att jurister umgås och anlitar kriminella?

"Vanligt" skulle jag inte säga (utan att veta), men några försvarsadvokater umgås även privat med kriminella personer. Några advokater är dessutom kända för att vara på skurkarnas priolista - i positiv bemärkelse.

Sen har vi överklassens representanter som festar i samma lokaler med kriminella vid Stureplan och därmed kanske lär känna varandra.

Kom ihåg hur lätt kungens "bästa vän" lovade att använda "sina kontakter" (i undre världen) för att få slut på spekulationerna kring bilderna på en berömd klubb..
Citera
2019-09-07, 10:16
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Kaukasier? Ryssar, turkar m.fl? Förmodligen i de kretsarna som GM kommer att hittas.

Jag skulle ringa in det till specifikt Tjetjener som tillhör light-maffia, busar av mindre mått som är ett löst sammansatt gäng som pysslar med diverse mängdbrott.
Men iaf gruppen Kaukasier.
Där vet jag att hon har kontakter, och inom dom här kretsarna har hon alltid försökt hålla sig utan namn och hemlighetsfull. Hon visar inte gärna offentligt att hon har umgänge med dessa.
Jag hade börjat leta skytten inom denna gruppering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle1282
Är det vanligt att jurister umgås och anlitar kriminella?

I och med hennes psykiska mående, aggressiva tendenser samt förmodade alkohol- och narkotikamissbruk kan vi nog utesluta ordet ”jurist”. Jag tror inte att hon ser sig som en jurist längre och varken tänker/känner/beter sig som en längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Ammofråga till jägare o vapenfanatiker.

Låt oss säga att det är helt klart att HOL är skjuten med kal 22.

Vad skulle skillnaden vara i skada om kulan skulle vara

Omantlad

Halvmantlad

Mantlad

Pistoler verkar vara kal 22 (short) o gevär kal 22 long

Finns det pistoler med 22 long

O vad skulle skillnaden i skada vara mellan 22 o 22 L
22L = caliber 22 long, dvs längre / större kula med större krutladdning och nästan alltid "hollow point" ammunition med större skadeverkan efter kulan penetrerat kroppen
Citera
2019-09-07, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Men vem är den misstänkta kvinnan ? Var är hon född och uppvuxen? Föräldrar ? ( sägs i tråden att hon fått ärva så väldigt mycket) Till exempel

Någon skrev att hon gick gymnasiet i Eskilstuna.
Citera
2019-09-07, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Åklagaren beslutar om eventuellt besöksförbud det har inget med eventuella domar att göra

Nu kanske det är lättare att få kontaktförbud (som det heter idag). När jag försökte, nyskild, efter mycket våld - som jag inte anmälde eftersom jag väntade barn med f d maken - fnös advokaten bara: "Varför skulle du ha det?" (valde att flytta).
Citera
2019-09-07, 10:20
Medlem
TMZ skriver i sin artikel (https://www.tmz.com/2019/09/06/asap-rocky-swedish-lawyer-shot-ambush/) att de sett en bild på HOL efter skjutningen.

"TMZ has seen a photo of him on the street and the head injury is too gruesome to post."

Har inte sett denna bild i tråden. Verkar osannolikt att TMZ skulle fått tag i en bild utan att den spridits här. Påhitt från deras sida eller ngn som sitter på bilden?
Citera
2019-09-07, 10:20
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Att hon fortfarande är skriven på adressen tror jag beror på läget, läget och läget - en av Sveriges absolut finaste adresser. Den ger man inte upp så lätt.

Tror det fins flera orsaker, men den tyngsta är nog emotionell. Adressen är hennes gamla liv med man, barn, karriär, anseende, socialt umgänge etc. Hon har med all säkerhet mycket svårt att förstå det "orättvisa" med att domstolen (dessutom hennes f d arbetsgivare) gett mannen rätt att bo kvar i deras tidigare gemensamma hem/bostadsrätt. Vidare har hon svårt att bli delgiven med en "korrekt" adress.
Citera
2019-09-07, 10:22
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag funderade på det här med att grannar hörde ett tumult/bråk innan skottlossningen. GM gick alltså inte bara fram till H*nrik och sköt honom. Då tycker man att han borde avlidit.
Så skulle GM egentligen bara dit och skrämma honom men bråk uppstod och han sköt i affekt när H*nrik gjorde motstånd/bråkade?
Eller skulle GM smyga sig fram mot honom och skjuta men istället blev överrumplad själv pga något?
Känns som att GM är någon Karin känner sedan en tid tillbaka, kanske träffats på krogen och hon har berättat för honom hur vidrigt hon behandlats osv osv. Det plus utlovad betalning fick honom att gå dit
Det verkar som om gärningsmannen har tvekat , jag tolkar det som om han är helt ovan som torped. Jag tror också det är någon som K har träffat på fyllan och besviken som hon var efter att förlorat tvisten med exet kom hämndplanerna upp som fyllesnack. Gärningsmannen blev säkert erbjuden en bra slant , pengar har hon ju gott om enligt inlägg här. Men hans tafflighet tyder ju på att han tvekade . Hade han skjutit direkt hade H inte kunnat försvara sig.
"Aftonbladet.Den kände advokaten var på väg till jobbet när han blev beskjuten utanför sin dörr.
Enligt Aftonbladets uppgifter överrumplades han av en man i samband med att han låste och larmade dörren. Tumult uppstod men gärningsmannen lyckades ändå träffa advokaten med flera skott, i huvud och överkropp.
Trots det kunde advokaten ta sig ut på gatan där han omhändertogs av förbipasserande. Innan han sövdes ner för operation kunde han dessutom lämna flera ledtrådar till polisen"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/0nkPvE/toppjuristen-misstanks-ligga-bakom-mordforsok-pa-advokat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in