2019-09-07, 04:34
Medlem
👤 Jag såg, och kunde även konstatera, att det rådde en stor besvikelse ifrån många sidor i dag inom tråden då KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding försatte Håddan på fri fot, men som sagt, allt har en orsak, så och även i detta fallet

Många nya saker och ting har kunnat säkrats genom ett gott kriminal-tekniskt arbete under veckan som gått, både inom Håddan's bostadsrätt så som även inom Steffe's bostadshus.

Nästan allt, har nu skickats in för analys och vem vet❔ kanske Åklagaren Åsa Hiding får sin lilla julklapp före själva julafton❔

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-07, 04:47
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Som sagt.
Vi får inte glömma att Kärringen fortfarande ÄR misstänkt.....
Och det är hon inte utan anledning.

Ja, men just nu är hon släppt. Åklagaren försökte inte ens få henne häktad. Är det inte märkligt av åklagaren att inte försöka få HD häktad om hon fortfarande misstänker henne? Jag har inte haft tid i dag att följa vad som hänt så berätta nu för mig varför åklagaren häktade HD som skäligen misstänkt, släpper henne efter en vecka, anser henne fortfarande misstänkt men försöker inte få henne häktad på sannolika skäl.

Varför kallar du henne Kärringen förresten? Hon heter H*nna, det går även att förkortas till HD, har du något syfte med det? Du påminner mig om en annan användare som också använde det språkbruket och som alltid litade blint på vad en åklagare sade..

Du brukar vara på samma sida som en speciell användare här på flashback som uppgett sig vara 59 år, vad kallar du henne?
Citera
2019-09-07, 04:58
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, men just nu är hon släppt. Åklagaren försökte inte ens få henne häktad. Är det inte märkligt av åklagaren att inte försöka få HD häktad om hon fortfarande misstänker henne? Jag har inte haft tid i dag att följa vad som hänt så berätta nu för mig varför åklagaren häktade HD som skäligen misstänkt, släpper henne efter en vecka, anser henne fortfarande misstänkt men försöker inte få henne häktad på sannolika skäl.

Varför kallar du henne Kärringen förresten? Hon heter H*nna, det går även att förkortas till HD, har du något syfte med det? Du påminner mig om en annan användare som också använde det språkbruket och som alltid litade blint på vad en åklagare sade..

Du brukar vara på samma sida som en speciell användare här på flashback som uppgett sig vara 59 år, vad kallar du henne?
Kanske har hon "bränt" sin gubbe? Inte ovanligt att man släpps då! Ett vanligt knep är ju att anhålla oskyldiga för att få dom att snacka sig loss..
Citera
2019-09-07, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Kanske har hon "bränt" sin gubbe? Inte ovanligt att man släpps då! Ett vanligt knep är ju att anhålla oskyldiga för att få dom att snacka sig loss..

Ja anhålla kan man ju göra 'enkelt', men en häktning skall ju trots allt passera TR.
Citera
2019-09-07, 05:09
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Kärringen skall in igen...…..
Åkl behöver bara lite mera tid.
kärringen kommer klara sig från mordet, men torska för andra brott.
Jag är 100% övertygad om att hon är inblandad i allt innan och efter mordet.

Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben

Det är svårt att veta. Det jag reagerar mest på är denne användares aggressivitet mot HD och att h*n är 100% övertygad om att HD är "inblandad i allt innan och efter mordet".
Citera
2019-09-07, 05:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja frågan om hur de häktades advokater får kommunicera sinsemellan får nog, tills vidare, anses officiellt obesvarad.
Nu är ju HD släppt iofs.
Får grunna lite på advokatvitsen.

Vet inte vad jag vet. Vet bara vad jag undrar. Och tror att en advokats ventileringsmöjligheter är relativt goda, vilket de nog bör vara.
Skrev förresten lite tokigt i mitt exempel om yppandeförbud: givetvis kan inte ett beslut beläggas med slikt, avsåg vad som föranlett beslutet i fråga, det som lagts fram och förhandlats.

En bra början.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-07 kl. 05:47.
Citera
2019-09-07, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det där längst ned)
Det är inte bara du som ser det på det viset.

Det är ju uppenbart att Polisen från Dag 1 valde att helt fokusera på SD, ➡och att utredningen samtidigt skulle ha bedrivits brett och förutsättningslöst, ➡är ju bara snack!
Det är inte förrän långt senare, när mordutredningen ➡kört fast i dyn, som Polisen och åkl börjar prata om ➡att man jobbar brett.

Att polisen och Åklagaren skulle ha kört fast i dyn med sin mordutredning, har ju nu plötsligt visat sig vara fel, och att de sedan arbetat brett, har ju nu givet vis givit en god effekt, det är ju av den breda anledningen så att säga, som Kramkalas Direktören Steffe Stefánus nu sitter inburad på sannolika skäl i vänta på att hotell Kumla skall öppna sina portar och släppa in honom.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-07, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Den som kan vara intressant att påverka är väl i så fall den gråhåriga tanten, och få henne att dra tillbaka sitt vittnesmål. Sedan kanske han också kan försöka få någon på NFC att sabotera den tekniska bevisningen.

Men nu lyckades ju inget av dessa göromål som du hade hoppats på skulle ske, och nu har ju även du kunnat konstaterat, att Kramkalas Direktören Steffe Stefánus sitter inburad på sannolika själv i väntan på att Kumla-portarna skall visa honom vägen in till han's nys hem, Kumlavägen 14 b ... om vi säger så
Citera
2019-09-07, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tingsrätten har alltså redan två gånger avvisat Åsas begäran om att få SD häktad på sannolika skäl. Om det här du skriver stämmer, om att hon nu vill försöka en tredje gång, så kanske det kan handla om att hon vill försöka väcka ett sk. enskilt åtal mot SD. Det är lite ovanligt.

➡Vad är det egentligen som får dig att tro att hon kommer att försöka en tredje gång?

Svaret på den frågan har du ju äntligen fått nu, den som väntar på något gott, väntar aldrig förlänge Vi har ju dessutom ett ordspråk som säger, "alla goda ting äro tre" ... och i det här mordfallet stämmer det ju faktiskt riktigt bra. KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding gjorde ju ett tredje försök till att få Kramkalas Direktören Steffe Stefánus häktad på sannolika skäl för mordet på Softis, vilket i sin tur lyckades väl för Åklagaren, nu väntar vi allesammans på att Kumla's portar skall öppna sig och välkomna. Undrar hur många år det blir på vatten och bröd❔ vad tror du själv om den saken❔
Citera
2019-09-07, 06:35
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du misstar dig nog om du tror han blir informerad vad dom händer i utredningen. SD är isolerad från yttervärlden. Tror inte han vet vare sig att hon varit häktad eller släppt om inte förhörsledaren berättat det under förhören.
Om inte advokaten skvallrat så vet han inget, vilket är meningen med restriktioner.

Frågan är väl hur väl advokater håller på den koden?
Citera
2019-09-07, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det har säkert hänt då och då under dessa 1.5 år för båda i paret. Så troligen finns snarare en koppling till NFC och det nya vittnet samt givetvis resultat av utredningen. Åklagaren gick endast fram med skäligen misstänkt vilket måste baserats på viss substans då TR beviljade det.

Men hallå att var en part i ett relationsdrama kan väl räcka som skäligen misstänkt. Behövs ju bara lite svartsjuka med telefonkontakter, mail eller andra påhopp på BO så räcker det för brottsutredningen.

Det är normala reaktioner i ett relationsdrama men att dra det så långt som till anklagelser om mord det kan man inte göra om man inte är styrd av antipatier och hat. Brottsutredarna har i all fall krav på sig att komma med någon mycket bättre än vad FB pöbeln presterar.
Citera
2019-09-07, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Lika fri som SD innan han häktades på sannolika menar du väl?

De kommer inte att ta in henne igen, syfte var inte att i första hand sätt dit henne utan få henne att läcka något om SD. Att någon annan skulle veta något av vikt för att så småningom yppa det tror jag inte alls på.
Vill inte uttala mig om hur skyldig SD är det visar sig förhoppningsvis med tiden. Efter att ha läst lite loggar verkar det som softis ingick i ett tajt cachinggäng med SD och hans kompis kanske flera men att det föll isär. Det är också ett typ av relationsdrama med en eller flera parter.
Softis har varit gift hade ingen god relation till sin son, det är vad jag läst här alltså. Vet jag vet inte vad det är värt, bara rykte. Hon hade en man men hur såg det uppbrottet ut? Hur har han sett på sin frus nya "sedeslösa liv" är han kristen fanatiker? Nog kan man kasta ur sig misstankar åt flera andra håll alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in