2019-09-06, 18:49
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Vad kan vi i allmänheten lära oss av detta fall?

1. Att använda riktiga proffs vid avrättningar, inte en pundare som sprider skotten. Två skott i huvudet. Stopp.

2. Att kvinnor kan vara farliga (iofs via ombud här) och tjafset om "mäns våld mot kvinnor" alltså är en farlig förenkling.

Nu får vi hoppas att GM låses in på livstid, den skjutnes älskarinna lär lämna honom när han inte drar in cash längre. Tragiskt för dom flesta alltså.
Citera
2019-09-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns väl ingen i ASAP:s position som skulle nedlåta sig till mordkontrakt för den skitsaken ... hoppas jag.

Nej, det vore ren idioti. Däremot kan man väl tänka sig ett mentalsjukt fan. Fast även det känns väldigt långsökt.
Citera
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Vad kan vi i allmänheten lära oss av detta fall?

1. Att använda riktiga proffs vid avrättningar, inte en pundare som sprider skotten. Två skott i huvudet. Stopp.

2. Att kvinnor kan vara farliga (iofs via ombud här) och tjafset om "mäns våld mot kvinnor" alltså är en farlig förenkling.

Nu får vi hoppas att GM låses in på livstid, den skjutnes älskarinna lär lämna honom när han inte drar in cash längre. Tragiskt för dom flesta alltså.
Kan man få livstid för mordförsök?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Känner exfrun rött bra eftersom vi lärt känna varandra via olika tillställningar. Den enda blonda männen jag kan tänka mig är en man FO som är runt 45 men som ser väldigt ung ut och kan lätt tas för 35. Väldigt kriminell och som inte har fast bostadsadress. Han har ett långt belastningsregister. Hon var hans godeman/kontaktperson.

Citat:
Ursprungligen postat av Pugi
Har en vän som kan bekräfta att kvinnan fått en hjärnblödning efter att ha påstått sig blivit misshandlad av advokaten. Det kanske kan förklara varför hon blivit som hon blivit? Enligt min källa är kvinnan alltså helt sjuk i huvudet. Men herr Olsson Lilja kanske inte är världens bästa barn han heller...

Kvinnan (ex-frun) är en notorisk lögnare - dessutom överbevisad för detta i diverse rättsfall hos sin gamla arbetsplats i Tingsrätten. En vanlig medborgare hade förstås haft noll trovärdighet i sammanhanget. Nu har L*lja skyddats av en juristexamen och diverse oklara kontakter och/eller hållhakar i rättsväsendets korridorer.

Kvinnan är helt sjuk i huvudet - galen ja, och det finns inga belägg för någon medicinsk åkomma. Tvärtom talar det som framkommit för att hon har en djupgående personlighetsstörning sedan tidig ålder. HOL har förstått sett och följt detta genom flera år, men inte blivit trodd av sin omgivning.
Citera
2019-09-06, 18:54
Medlem
fluffigabananers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ok, tack, det var klargörande även om jag själv inte trott något annat än det du själv skriver ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av Gallra
Ola Salomonsson på Salomonsson & Jovicic är Karin Liljas ombud. Alltså Slobodans partner blir HOLes försvarare. Intressant iom att HOLe även förlorade A$AP till dessa.

har hon valt dessa för det ska sticka och vara lite extra kränkande mot advokaten HOL ? HOL kanske var en aning besviken för han inte fick ta målet med A$AP från början till slut, och hon väljer nu dessa för att göra han så ont det bara går? hon verkar vara ett riktigt psykfall!!! vad tror ni?
Citera
2019-09-06, 18:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Ja, men det döms i princip aldrig ut.
Citera
2019-09-06, 18:55
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool

Jag kan ha snurrat till det i min hjärna, men jag tror straffsatsen är lika som mord.
Citera
2019-09-06, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Kvinnan (ex-frun) är en notorisk lögnare - dessutom överbevisad för detta i diverse rättsfall hos sin gamla arbetsplats i Tingsrätten. En vanlig medborgare hade förstås haft noll trovärdighet i sammanhanget. Nu har L*lja skyddats av en juristexamen och diverse oklara kontakter och/eller hållhakar i rättsväsendets korridorer.

Kvinnan är helt sjuk i huvudet - galen ja, och det finns inga belägg för någon medicinsk åkomma. Tvärtom talar det som framkommit för att hon har en djupgående personlighetsstörning sedan tidig ålder. HOL har förstått sett och följt detta genom flera år, men inte blivit trodd av sin omgivning.
Det är inget som talar varken för eller emot nån personlighetsstörning som du hävdar. Det lär vi få se framöver. Dina analyser visar bara att du inte har en susning om nånting alls.
Citera
2019-09-06, 18:57
Medlem
fluffigabananers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranxxl
HOL ett svin som var otrogen med en kvinnlig advokat som man bäddar får man ligga ju, ett bra sätt skaffa sig ovänner på ju.

du kan väl inte jämföra "mordförsök" med "en affär" tsm med en kvinna? hur fan tänker du
Citera
2019-09-06, 18:58
Medlem
Är Karin alltså någon slags parkbänksalkoholist, eftersom hon sedan flera år saknar fast adress utan står skriven hos sitt ex?

Mycket underlig historia det här.
Citera
2019-09-06, 18:58
Medlem
Det verkar som Arboga-kvinnan snart får sällskap på anstalten.
Anstiftan till mord borde väl ge åtminstone 8-10 år eller?
Citera
2019-09-06, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är inget som talar varken för eller emot nån personlighetsstörning som du hävdar. Det lär vi få se framöver. Dina analyser visar bara att du inte har en susning om nånting alls.

INGET som talar FÖR?

Att i fler års tid stalka sin exman är allt annat än en stabil personlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in