Citat:
Man ser ju rätt tydligt på status.st-diagrammet över tid hur de olika instituten skiftar i stabilitet. Den jämnaste kurvan får nog anses vara Novus (ljusgrön). Inizio (marinblå) är den som tycks ligga närmast det glidande medelvärdet över tid. Demoskop (lila) är betydligt mer taggig. Sentio (brunröd) svänger vildast av alla, där snackar vi rattfylla med minst 4 promille. Så även om man utifrån inte kan säga med säkerhet hur fördelningen mellan tur och skicklighet såg ut, pekar det mesta på att deras insats 2010/2014 berodde mer på tur.
Är otroligt trött på det här gamla ”jojo man kan ha tur en gång, men TVÅ gånger? OMÖJLIGT!”. Det är klart som fan att man kan ha tur två gånger i rad. Att komma närmast på ett parti två val i rad är liksom inte att jämföra med två jackpots på Lotto eller två blixtnedslag på samma ställe. Och hade det handlat om skicklighet hade Sentio inte stått där med +6,5 fel på SD 2018.
I övrigt tycker jag det är rätt talande att många i tråden som tyckte Sifo borde ges livstids näringsförbud alt avrättas för att de hade SD på 9,9 2014 (3% för lågt), kan låta Sentios och YouGovs bommar med 6,5 resp 6,7 passera med typ ”nåja, sånt kan hända den bäste”. Att missa med 3% är skåpmat sedan långt innan SD fanns i bilden. Men att missa med 6,5/6,7 är svenskt rekord. Finns inget i OU-arkiven sedan 2000 som gick så totalt åt helvete som det.
Är otroligt trött på det här gamla ”jojo man kan ha tur en gång, men TVÅ gånger? OMÖJLIGT!”. Det är klart som fan att man kan ha tur två gånger i rad. Att komma närmast på ett parti två val i rad är liksom inte att jämföra med två jackpots på Lotto eller två blixtnedslag på samma ställe. Och hade det handlat om skicklighet hade Sentio inte stått där med +6,5 fel på SD 2018.
I övrigt tycker jag det är rätt talande att många i tråden som tyckte Sifo borde ges livstids näringsförbud alt avrättas för att de hade SD på 9,9 2014 (3% för lågt), kan låta Sentios och YouGovs bommar med 6,5 resp 6,7 passera med typ ”nåja, sånt kan hända den bäste”. Att missa med 3% är skåpmat sedan långt innan SD fanns i bilden. Men att missa med 6,5/6,7 är svenskt rekord. Finns inget i OU-arkiven sedan 2000 som gick så totalt åt helvete som det.
Ja, Sentio står ej högt i kurs nu efter mätningarna till valet och Arves inkompetenta förklaringar.
SD bör fortsätta locka LO-medlemmar, de kommer vinna stort på det och inte lägga för stort fokus på att locka kvinnor, det kommer inte gå.