2019-09-06, 16:10
Medlem
Lawlines avatar
Idag blev Sverige ett bättre land nu när maggan säger att hon ska avgå!

https://samnytt.se/margot-wallstrom-avgar-som-utrikesminister-har-gjort-sverige-respekterat-i-omvarlden/
Citat:
Under sin tid som utrikesminister har hon vid upprepade tillfällen gjort sig ovän med Israel och rört sig i kretsar med direkt eller indirekt koppling till terrororganisationer samt gjort kontroversiella uttalanden som rönt uppmärksamhet.

– Jag har ägnat mig helhjärtat åt uppgiften att göra Sverige säkert, respekterat i omvärlden och uppskattat som samarbetspartner. Att tillsammans med andra möta vår tids stora utmaningar, säger hon i ett pressmeddelande.

Jag vill veta hur hon har gjort Sverige mer säkert? Skjutningar, bombningar och våldtäkter har ökat hela tiden. Hur i helvete kan hon påstå att hon har gjort Sverige säkrare??? Bra att gammelnazisten avgår!
Citera
2019-09-06, 16:10
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception
Simon Wiesenthal centret deklarerade henne som en antisemit. De har jagat nazistiska krigsförbrytare i decennier .. de om några borde veta, tycker du inte. Kanske du tycker annorlunda??
Är Margot en nazistisk krigsförbrytare?

Citat:
Varför ska vi hoppa över Israelfrågan bara för att du tycker så. Jag kan åtminstone ge en bakgrund till varför hennes agerande betraktas som Antisemitiskt:

"Utomlagliga avrättningar" har hon anklagat Israel för exempelvis.
Ja zionisterna avrättar palestinier som protesterar mot Israels olagliga bosättningar. Det är ett väldigt känt faktum. Är det anti-semitiskt att påpeka det?
Citat:
Detta är en sjukdom som infekterat hela den socialdemokratiska ledningen. Och en stor del av Sveriges befolkning.
Tycker du ska flytta till Israel så du slipper bli infekterad.
Citera
2019-09-06, 16:11
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hon är expert på hur hon ska maximera ersättning ifrån olika tjänster så det är det första jag tänker på. Hon har ju riksdag, regering, fn, eu, universitet osv. Får säkert pension mm ifrån allesammans.

Äntligen, säger jag, blir vi av med en av Sveriges mest skadliga person inom politiken!
Håller inte med, utmärkande för henne är ju att förutom några ställningstagande så har hon varit rejält osynlig. Finns många skadligare än henne som uppenbarligen stannar i regeringen och får fortsätta skada.
Citera
Avslutad
Hon har alltid varit lite korkad.

https://www.youtube.com/watch?v=K-9ClkTVQBo
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
En del patienter har svårt att hålla medicineringen på rätt nivå. De dör inte men blir psykiskt labila och kan vara riktiga satkärringar.

Wallström har ju betett sig extremt klumpigt som utrikesminister och blivit ovän med den ene efter den andre, istället för att nå framgång genom diplomatiskt fingerfärdighet. Men det kan ju bero på något helt annat, som begynnande demens eller att hon helt enkelt är född korkad.

Det där med kontakter o diplomati är något som brukar förfinas igenom generationer inom familjen og kompleteras med rätt skolor samt en infasning via UD.

Näää. Några fackliga kurser på Rönneberga gård ute på Lidingö o rätt partibok slår högre.
Citera
2019-09-06, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline

https://samnytt.se/margot-wallstrom-avgar-som-utrikesminister-har-gjort-sverige-respekterat-i-omvarlden/

Jag vill veta hur hon har gjort Sverige mer säkert? Skjutningar, bombningar och våldtäkter har ökat hela tiden. Hur i helvete kan hon påstå att hon har gjort Sverige säkrare??? Bra att gammelnazisten avgår!

Hon konkurrerar med Bagdad Bob.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Håller inte med, utmärkande för henne är ju att förutom några ställningstagande så har hon varit rejält osynlig. Finns många skadligare än henne som uppenbarligen stannar i regeringen och får fortsätta skada.
Okej. Men hon har ju ändå skött sig ganska dåligt. Visst, hon är ingen Mona Sahlin, men ändå. Jag tror du fattar!
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonespecifikation
Klart hon avgår i förtid dessutom. Får se om hon avstår inkomst för tiden som är kvar. Om inte så skriver hon bara under det alla redan vet.
Hon fyller 65 år om tre veckor. Då kickar pensionen in från tiden som EU-kommissionär och hon får 1,2 miljoner / år utöver de fem miljoner hon en gång fick i avgångsvederlag. Utöver det så tillkommer statsrådspensionen.
Citera
2019-09-06, 16:17
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Man blandar ihop Israelkritik med antisemitism. Det finns många judar även i Israel som är kritiska mot landets politik.

Menar du att Israel inte har genomfört utomrättsliga avrättningar?

"Israelkritik". Hade jag fått en tia varje gång någon vänstermupp sa det för att dölja sitt judehat hade jag varit en rik man.

Israelkritiken är unik då det ofta går ut på att staten Israel inte ska få finnas då den byggts på ockuperad mark. Ser få vänstermänniskor som anser att vi ska ge tillbaka Sapmi. Eller diskuterar hur Sovjet anekterade flera länder.

Kan det vara så att det som får Israel att sticka ut är just att JUDAR bor där?

Sorry för OT men så jäkla trött på antisemitismen i detta landet. Den har inte minst Wallström hjälpt till med.
Citera
2019-09-06, 16:17
Medlem
Wayaheads avatar
Var det inte feministsubban PalestinaMaggot som avfärdade Jordan B Peterson och tyckte att han skulle krypa tillbaka under sin sten, eller var det Rödluvan Lööf?

Omöjligt att hålla reda på vad som sägs i det feministiska Sverige. Denna jävla feminism som varit en förutsättning och promotat mångkultur och islamism!

Om män hade tagit dessa jävla sliddjur i hampan så hade inte Sverige sett ut som det gör idag!
Citera
2019-09-06, 16:18
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline

Det enda som är säkert i Sverige är att politiker kan påstå vad som helst, ljuga hur mycket som helst, och som konsekvens få ett fett arvode. Det har Maggan gjort ännu mer säkert.
Och att hon aldrig kommer få stå till svars för det av våra sjukt dåliga journalister. Det är också säkert. I Sverige.
Citera
2019-09-06, 16:18
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Var det inte feministsubban PalestinaMaggot som avfärdade Jordan B Peterson och tyckte att han skulle krypa tillbaka under sin sten, eller var det Rödluvan Lööf?

Omöjligt att hålla reda på vad som sägs i det feministiska Sverige. Denna jävla feminism som varit en förutsättning och promotat mångkultur och islamism!

Om män hade tagit dessa jävla sliddjur i hampan så hade inte Sverige sett ut som det gör idag!
Det var Wallström.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in