2019-09-06, 15:03
Medlem
Sobofieds avatar
Kvinnan anhållen.https://via.tt.se/pressmeddelande/en-person-anhallen-i-mordforsoksarende-i-stockholm?publisherId=3235540&releaseId=3261170

Verkar som om jag hade rätt.

Edit: står iofs inte kvinna.
Citera
2019-09-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dGittB1977
Spännande att veta det innan det inte ens finns en häktningsframställan, än mindre ett beslut...
Han skrev kommer din sinnesslöa varelse, kan du läsa?
Citera
2019-09-06, 15:05
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Eftersom HOL vad jag förstått gett polisen två möjliga scenarion ang motiv tyder ju detta på att skytten är en för HOL helt okänd person, det vill säga inte KL som hållit i vapnet vilket jag sett vissa spekulera om här i tråden.
Citera
2019-09-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Kvinnan anhållen.https://via.tt.se/pressmeddelande/en-person-anhallen-i-mordforsoksarende-i-stockholm?publisherId=3235540&releaseId=3261170

Verkar som om jag hade rätt.

Edit: står iofs inte kvinna.
Citat:
Vid lunchtid anhölls en person misstänkt för anstiftan till försök till mord.
Intressant, då var det som man trodde.
Citera
2019-09-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Den amo du talar om ger kraftig rekyl i pistol i kpist betydligt mindre på grund av att kraften från rekyl tas upp av rekylfjädern.

Ja helt klart är det så. Vi använde samma ammunition i försvarets Husqvarna pistoler och då var rekylen rejäl.

Rekyl eller inte, på ett avstånd av kanske en meter så träffar du ändå
Senast redigerad av femtaliess 2019-09-06 kl. 15:07. Anledning: tillägg
Citera
2019-09-06, 15:07
Medlem
Gavins-Friends avatar
Varför blev han ersatt under rättegången med rapparen? Följde inte det så noga. Är väl inte så vanligt att man blir ersatt? Kom anledningen fram?
Citera
2019-09-06, 15:08
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Varför blev han ersatt under rättegången med rapparen? Följde inte det så noga. Är väl inte så vanligt att man blir ersatt? Kom anledningen fram?
Nej.
Citera
2019-09-06, 15:09
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Varför skulle nån vilja skjuta förste advokaten som asap rocky inte vill ha? Det var ju inte han som hjälpte honom.

Istället trodde jag det skulle vara mer logiskt att det var bögåklagern som skulle bli skjuten som svek afghanhoran.

Citat:
Ursprungligen postat av otroligtmesig
Intressant, då var det som man trodde.

Greps är nog rätt ord.

Nu anhållen

En person har anhållits misstänkt för anstiftan till försök till mord, uppger Åklagarmyndigheten.
Citera
2019-09-06, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skumsnubbe
Kolla killen som blev skjuten på pizzerian i Rinkeby, det var en 17-åring som inte fick mer än 5-10k. Du tror på fullaste allvar att dom betalar, dom kidsen 100k för det? Dom blir utnyttjade för sånt.

Icke att förglömma! De har dessutom möjlighet att förbättra den kriminella rankingen genom ett antal mord.

Jmf med proffsboxare som nog inte får så mycket betalt innan de har vunnit ett antal segrar och de stora matcherna närmar sig.
Citera
2019-09-06, 15:10
Medlem
mirosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Han som intervjuades sa det själv. Ska vi tro på dig eller en insatt kille med över 10 års erfarenhet från grov organiserad brottslighet? Han sa att det finns många som gör det för småpengar, kring 10 000kr.
Han var anonym och levde själv med skyddad identitet, han skulle mördas för att han visste för mycket. Han berättade i detalj om hur allt fungerar.

Vet du vem personen var? Nej juste! Kan ha varit vilket jävla pundskaft som helst, helt otroligt att ni sväljer allting media säger. Det är inte många som begår ett mord för kaffepengar som 10 000 kr. är i sådana sammanhang. Sluta intala dig saker. Det kan absolut ha förekommit men de flesta kriminella med lite kött på benen betalar aldrig 10k om den vill röja någon.

Btw vad hade personen i reportaget för erfarenhet? 10 års erfarenhet är INGENTING, ponera jag börjar min bana vid 13 års ålder och när jag är 23 så är jag fortfarande en skitunge och knappt klättrat i hierarkin, där har du dina 10 års erfarenhet. Håll dig till saker du vet!
Citera
2019-09-06, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Vad gäller Anna Lindh sa de inte bara ""allvarligt men stabilt". De sa t.o.m på morgonnyheterna att läget hade "stabiliserats". I själva verket var hon död sen flera timmar tillbaka, närmare bestämt sen kl 05.29. Men då var inte jag uppe. När jag väl vaknat och satte på morgon-tv den dagen (vid 7-tiden) fick jag höra "stabiliserats". Bra tänkte jag, och släppte det hela. Ytterligare ett par timmar senare blev det offentligt att hon var död, varpå det blev stört omöjligt att surfa in på svenska nyhetssajter.

Det låter helt galet, men du verkar minnas i detalj så det stämmer kanske då. Usel nyhetsrapportering i så fall. Vi får hoppas det inte är samma sak denna gång. Kanske var AL mordet så högprofilerat och så lite info att det blev ryktesspridning? Nog om detta nu, börjar kännas OT.
Citera
2019-09-06, 15:11
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Exfrun skall vara fd åklagare och är misstänkt för brottet.

Hur gick det så fort att misstänka henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in