2019-09-06, 13:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg tror vi snakker forbi hverandre, og må innrømme jeg har problem med å forstå hva du forsøker formidle. Ingen tviler på at politiets hovedhypotese er drap. De fleste her (meg inkludert) tror også at dette er drap. Men det spiller mindre rolle, vi får håpe på noen substansielle nyheter snart.

Då är vi enig.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-06 kl. 13:55.
Citera
2019-09-06, 13:28
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Med fare for at dette kan ha blitt lagt ut tidligere, og at folk er lei, så henger jeg meg på denne.
Jeg vil veldig gjerne vite mer om dette, samt ha linker til saker som kan sammenlignes.
Edit: Leser nå et den ble gjort i Monero.

Da vi diskuterte dette i sin tid så trodde de aller fleste at det ble forsøkt kommunisert i Monero. Men nå vet vi at det ikke var korrekt.
Spørsmålet er altså ikke om det er mulig å kommunisere i Bitcoin, men -

1. hvorfor Bitcoin framfor Monerokontoen?
2. Hvorfor skille på kommunikasjon og betalingsoppsett = økt risiko
Citera
2019-09-06, 13:50
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Her er jeg enig med mye av det du skriver. Særlig det mørke. Er med i en internasjonal lukket gruppe med astrologi interesserte som diskuterer denne saken. Kommer ikke til å si noe om det vi finner ut her, det er for mye rart i tråden nå, brukere som blir utestengt, brukernavn som blir forsøkt manipulert osv..

Men det finnes en mørk side i denne familien, horoskopene viser det.
Hvis man da tror det finnes en sannhet i astrologi. Men det er en annen diskusjon...

Intuisjonen min sier at du har rett i dette med mørke krefter. Ville vært interessant å høre mer, men forstår at du ikke vil dele det her.
Citera
2019-09-06, 13:54
Medlem
Citat:
Da vi diskuterte dette i sin tid så trodde de aller fleste at det ble forsøkt kommunisert i Monero. Men nå vet vi at det ikke var korrekt.

Også er denne "nye" kontakten. Hvor det plutselig var enkelt å kommunisere. Det ble sendt opplysninger om helse, og nytt krav om penger. Men ikke livsbevis...
I starten var det umulig å kommunisere, "enveis". Hva forandret seg?
Citera
2019-09-06, 13:55
Medlem
Citat:

Eller økt sikkerhet?

Hvis bitcoin-kontoen og Monero-kontoen er opprettet på to forskjellige falske id-er.

Hvis bitcoin-kontoen blir avslørt drar den ikke med seg Monero-kontoen. Og omvendt.
Citera
2019-09-06, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Eller økt sikkerhet?

Hvis bitcoin-kontoen og Monero-kontoen er opprettet på to forskjellige falske id-er.

Hvis bitcoin-kontoen blir avslørt drar den ikke med seg Monero-kontoen. Og omvendt.

Dette høres riktig ut.
Citera
2019-09-06, 13:58
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Eller økt sikkerhet?

Ja, kanskje det. Men hvis Bitcoin kontoen blir avslørt vil det ikke da være mulig å finne ut hvem som etablerte den?
Citera
2019-09-06, 14:40
Medlem
Citat:
Ja, kanskje det. Men hvis Bitcoin kontoen blir avslørt vil det ikke da være mulig å finne ut hvem som etablerte den?
Tvilsomt, disse kontoene er nok opprettet via Tor og med en PC/mobil kjøpt kontant uten id. Og det er nok brukt anonymt kontantkort kjøpt kontant i utlandet eller et random trådløst nettverk.

Så selv om politiet finner IP-adressen til vedkommende som opprettet kontoene så må de i neste omgang knekke Tor, og greier de det så kommer de til en ny IP-adresse som de ikke finner ut hvem tilhører.
Citera
2019-09-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Tvilsomt, disse kontoene er nok opprettet via Tor og med en PC/mobil kjøpt kontant uten id. Og det er nok brukt anonymt kontantkort kjøpt kontant i utlandet eller et random trådløst nettverk.

Så selv om politiet finner IP-adressen til vedkommende som opprettet kontoene så må de i neste omgang knekke Tor, og greier de det så kommer de til en ny IP-adresse som de ikke finner ut hvem tilhører.

Er dette noe "alle" kan lære seg? Uten at politiet kan finne spor etter det hos deg. Og vil du tenke at det mulig å opptre som "motpart" selv, hvis politiet har deg under oppsyn?
Citera
2019-09-06, 16:48
Bannlyst
I teorien er det mulig at det er TH som styrer kontoene osv, men i praksis, nei. Da skal han virkelig være iskald og ha baller av stål hvis han sitter å bruker Tor nettleser og hemmelig telefon osv.
Jeg kan sikkert også bruke Tor og opprette monerokonto osv hvis jeg ville, men ikke på en sånn måte at jeg følte meg så trygg på at jeg ville turt å bruke det som et verktøy i en drapssak.
Etter alt jeg har lest om TH, så virker han til å være iskald, beregnende og ha baller av stål, men..

Er det noen som har link til der det står at man har oversikt over datatrafikken hos TH når han var på jobb den morgenen? Tror det var Minnimus (ikke sikker) som skreiv at man har oversikt over hans datatrafikk i tillegg til mobiltrafikk.
Senast redigerad av Orderud. 2019-09-06 kl. 16:53.
Citera
2019-09-06, 17:02
Medlem
Kunne tenkt meg en oppdatering på hvor mange sprox-kjøpere som har meldt seg. Tror ikke det har så mye å si, men syns det er litt interessant for det.

Funderer også på at «kidnappingen» tilsynelatende er perfekt planlagt hvis TH står bak, men undrer meg hvorfor det ikke ble mer press på løsepenger, mer jevnlig og hyppigere kontakt med de såkalte kidnapperne hvis historien fortsatt skulle virke reell fot politiet og de rundt.
Rart å planlegge noe så grundig hvor politiet ikke har klart å finne ut om evt planlegging, spor som fører til løsning etc. Ingen åpenbare feil er gjort. Også da droppe «spillet» videre, som igjen har ført til at politiet ikke tror på kidnapping lenger.
Citera
2019-09-06, 17:06
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
I teorien er det mulig at det er TH som styrer kontoene osv, men i praksis, nei. Da skal han virkelig være iskald og ha baller av stål hvis han sitter å bruker Tor nettleser og hemmelig telefon osv.
Jeg kan sikkert også bruke Tor og opprette monerokonto osv hvis jeg ville, men ikke på en sånn måte at jeg følte meg så trygg på at jeg ville turt å bruke det som et verktøy i en drapssak.
Etter alt jeg har lest om TH, så virker han til å være iskald, beregnende og ha baller av stål, men..

Er det noen som har link til der det står at man har oversikt over datatrafikken hos TH når han var på jobb den morgenen? Tror det var Minnimus (ikke sikker) som skreiv at man har oversikt over hans datatrafikk i tillegg til mobiltrafikk.

Ja du sier noe. Man vil ikke tro at en forretningsmann av hans generasjon besitter den dybdekompetansen som skal til for å manøvrere dette terrenget trygt.

Nei, jeg har ikke skrevet om overvåkning av datatrafikk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in