2019-09-06, 10:44
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dwight.Schrute
Nej, det är inte manligt att sitta och gnälla med tårar sprutandes ur ögonen. Om det är det manligaste du sett, så har du ju uppenbarligen ingen sund referenspunkt. Växte du upp utan pappa eller var han bara vek?
Väldigt närvarande skogshuggare och jägare till far. Är det manligt nog för dig?
2019-09-06, 10:47
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaf.Horn
Tårar visar inte nödvändigtvis empati, i det här fallet avslöjar de Henriks självömkan.

Det är en sak att bli tårögd mot slutet av ett brandtal på ett torg och i all hast lämna scenen så att ingen skall se.

Det är en helt annan sak att klämma fram tårarna inför kameran och publicera en tagning där de är fullt synliga.
Absolut, men jag tror du missförstår hans syften. Han visar känslorna kring hans sorg, nämligen att han blivit berövad sin hemstad. Vem skulle inte bli ledsen av det? Syftet med att visa detta, tror jag, är att få övriga Sverige att förstå, våga tänka till och agera innan det är för sent.
2019-09-06, 11:15
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Votramos
Såg lite av Henrik, sen kom det den där Louai. Första och sista gången jag ser honom. Jag tittar på ca 2 minuter om hur han känner igen sig och bla bla sen öppnade jag hans kanal. Alla videos såg så miserabla ut så jag bara scrollade tills jag hittade en 2:24 lång video där det stod något om sanningen. Intressant tänkte jag. Öppnade videon och tittade på 58 sekunder av den och sen loggade in här för det fanns inget mer att förstå. Twitter gjorde rätt.

För den enkla anledningen att islam bryr sig varken om honom eller om Hanif Bali. Hade han kritiserat muslimerna som tvingats honom att fly Malmö så hade jag accepterat det men att man säger att islam vill döda honom och Bali är ju så fel och han förtjänar ett livslångt ban. Här kan jag ge islams officiela uttalande om detta; du och Bali och Henrik är medmänniskor som vi vill väl och som vi ser som vår roll att be er gå tillbaka till Allahs väg för det är ni som tjänar på det i slutänden men om ni vägrar så gå ni bara. Finns inget mer mellan er och islam, om ni vägrar lyssna på budskapet. En muslim som bryr sig om er gör också fel. Det absolut enda sättet att möta personen i fråga är genom att totalt ignorera honom. Ungefär lite som man måste totalt ignorera Bassam och Janouch.

Riktiga muslimer har inte tid att trakassera en likedesperate okänd boy. Detta var islams officiella uttalande. Många av dem som säger sig representera islam gör i själva verket tyvärr inte det. Muslimska bröderskapet till exempel är ute och cyklar. En muslim tar inte en politisk roll i detta land. Aldrig.
det är imponerande längd på ditt inlägg med tanke på vilken otroligt bristfällig information det grundar sig i! Gör du om, och gör rätt, då lovar jag att läsa hela ditt inlägg nästa gång. Just nu så framstår du bara som en komplett idiot med tanke på hur långt från verkligheten din analys befinner sig.
2019-09-06, 11:16
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Av samma anledning svenskarna tillåtit socialdemokratin slå rot i Sverige. Problemen hör ihop.

Exakt så.

Men det fattar inte Svensken.

Alls.
2019-09-06, 12:07
Medlem
Fy fan vilken fjolla han svensken som gråter är, haha.
2019-09-06, 12:12
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay

Nej tvärt om. Han är modig som offentligt går ut med sin fulla identitet och tar avstånd, samt talar klarspråk om situationen. Det vågar inte många göra idag, vi lever i ett tystat samhälle, både invandrare och svenskar har lärt sig att hålla käften.

Det är fullt normalt att inte acceptera sånt i ett modernt och civiliserat samhälle, speciellt när man han barnfamilj.
2019-09-06, 12:18
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Henrik är en bra skådespelare. Jag litar inte på honom. Han försöker bara göra profit som "samhällsdebattör" och "entreprenör" är min åsikt.

Jag tror du har rätt delvis. Han spelar förstås över, men jag skulle tro att hans budskap är ärligt. Han bara kryddar det för klick, eftersom det hör till spelreglerna i hans bransch som "youtube-kille".
2019-09-06, 12:30
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Nej tvärt om. Han är modig som offentligt går ut med sin fulla identitet och tar avstånd, samt talar klarspråk om situationen. Det vågar inte många göra idag, vi lever i ett tystat samhälle, både invandrare och svenskar har lärt sig att hålla käften.

Det är fullt normalt att inte acceptera sånt i ett modernt och civiliserat samhälle, speciellt när man han barnfamilj.

Han gråter pga av dig och dina. Du kanske inte bor i Malmö men du förstår inte.
2019-09-06, 12:32
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Han gråter pga av dig och dina. Du kanske inte bor i Malmö men du förstår inte.

??
Skriv så man fattar vad du menar
2019-09-06, 12:35
Medlem
Stones avatar
Citat:
??
Skriv så man fattar vad du menar

Sorry det var riktat till "Ursprungligen postat av libertay"

"Fy fan vilken fjolla han svensken som gråter är, haha."
2019-09-06, 12:35
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay

this
2019-09-06, 12:57
Medlem
Citat:

Men han hade ju inte behövt gråta. Det gör endast kvinnor och svaga män. Han hade kunnat säga samma sak fast utan tårar i ögonen. Ska vi vinna detta "kriget" så behöver vi starka män, inte fjollor som denna Erik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in