Citat:
Såg lite av Henrik, sen kom det den där Louai. Första och sista gången jag ser honom. Jag tittar på ca 2 minuter om hur han känner igen sig och bla bla sen öppnade jag hans kanal. Alla videos såg så miserabla ut så jag bara scrollade tills jag hittade en 2:24 lång video där det stod något om sanningen. Intressant tänkte jag. Öppnade videon och tittade på 58 sekunder av den och sen loggade in här för det fanns inget mer att förstå. Twitter gjorde rätt.
För den enkla anledningen att islam bryr sig varken om honom eller om Hanif Bali. Hade han kritiserat muslimerna som tvingats honom att fly Malmö så hade jag accepterat det men att man säger att islam vill döda honom och Bali är ju så fel och han förtjänar ett livslångt ban. Här kan jag ge islams officiela uttalande om detta; du och Bali och Henrik är medmänniskor som vi vill väl och som vi ser som vår roll att be er gå tillbaka till Allahs väg för det är ni som tjänar på det i slutänden men om ni vägrar så gå ni bara. Finns inget mer mellan er och islam, om ni vägrar lyssna på budskapet. En muslim som bryr sig om er gör också fel. Det absolut enda sättet att möta personen i fråga är genom att totalt ignorera honom. Ungefär lite som man måste totalt ignorera Bassam och Janouch.
Riktiga muslimer har inte tid att trakassera en likedesperate okänd boy. Detta var islams officiella uttalande. Många av dem som säger sig representera islam gör i själva verket tyvärr inte det. Muslimska bröderskapet till exempel är ute och cyklar. En muslim tar inte en politisk roll i detta land. Aldrig.
För den enkla anledningen att islam bryr sig varken om honom eller om Hanif Bali. Hade han kritiserat muslimerna som tvingats honom att fly Malmö så hade jag accepterat det men att man säger att islam vill döda honom och Bali är ju så fel och han förtjänar ett livslångt ban. Här kan jag ge islams officiela uttalande om detta; du och Bali och Henrik är medmänniskor som vi vill väl och som vi ser som vår roll att be er gå tillbaka till Allahs väg för det är ni som tjänar på det i slutänden men om ni vägrar så gå ni bara. Finns inget mer mellan er och islam, om ni vägrar lyssna på budskapet. En muslim som bryr sig om er gör också fel. Det absolut enda sättet att möta personen i fråga är genom att totalt ignorera honom. Ungefär lite som man måste totalt ignorera Bassam och Janouch.
Riktiga muslimer har inte tid att trakassera en likedesperate okänd boy. Detta var islams officiella uttalande. Många av dem som säger sig representera islam gör i själva verket tyvärr inte det. Muslimska bröderskapet till exempel är ute och cyklar. En muslim tar inte en politisk roll i detta land. Aldrig.
Och här kommer årets mest klyschiga kommentar. "Riktiga muslimer". Hur många gånger har inte den använts för att ursäkta bomber, mord, halshuggningar, våldtäkter, kriminalitet, människohandel... ja listan bara fortsätter!
Ursäkta om folk inte gör skillnad på "riktiga muslimer" och muslimerna som vi alla upplever i vardagen för vad de är, parasiterande våldtäktsmansdyrkande avskräden till "människor".
Nej vet du vad, riktiga människor skulle inte ens spotta på en muslim om den brann!
Här i Sverige 2019 bjuds man på fantastisk humor varje dag. Nu är en gråtande man det som symboliserar styrka och maskulinitet. Det mest manliga du sett var när du såg en man gråta.