2019-09-06, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Precis men minst koll har du och du totalsaknar trovärdighet.
Var det inte du som var god vän med SD ?

Jag håller med dig. EGT har daltat för mycket med SD och försvarat honom men kan inte ge raka besked om varför och då plötsligt vänt kappan efter vinden och skrivit jag vet inte för att visa lite tvivel.
Så tröttsamt!

EGT släng ur dig det du vet om SD och ge en ärlig beskrivning hur du uppfattar SD som person?
Ge någonting av värde så man får en klar bild, utan förskönande och utan misstankar mot honom.

Helst din bild av honom innan du visste något om otrohet och mordet. Och din bild efteråt av honom om
den förändrats?
Det vore intressant, du bidra med det? Tack
Citera
2019-09-06, 09:00
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför raderade CO deras loggar? Om jag förstått det rätt så loggades den på korrekt vis d.v.s. utan fusk.

Hämnd för mordet på Lena kanske? Riskerar inte denna CO att bli avstängd nu?

Läser man loggarna så har dessutom Co själv kört SD och YD till cachen.
och kollar man på bilder så står dem med i loggboken.

Ja COn riskerar att få sitt konto avstängd
Citera
2019-09-06, 09:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Någonting verkar onekligen vara känsligt för YD med omständigheterna kring L*g Ami*s cache "En ö i havet". Det har ju tidigare i tråden framförts om HTD/YD's förmodade fuskloggning och turer kring att CO först raderade deras loggtexter då h*n påpekade det olämpliga i att de hade skrivit LW's namn på remsan trots att hon aldrig närvarade. Förmodligen protesterade SD/JG mot denna radering till Groundspeak som då återpublicerade deras loggtexter. Men nu i dagarna raderades alltså JG's loggtext ytterligare en gång. Och då gissningsvis av honom själv (eftersom SD's text fortfarande finns kvar).

Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
YDs logg blev raderad av CO

SDs logg finns kvar då det är Groundspeak som lagt tillbaka loggen efter att co raderade den och samtidigt låste den så att den inte går att radera. kommer säkert även att hända med YDs logg
JG/YD:s logg har enligt uppgift raderats nu i dagarna.
LW var väl CO?
Lite svårt att då radera en logg nu i dagarna.

Vem blir CO när någon dör/mördas?
Finns det någon ny CO som har övertagit LW:s cacher och vem är det i så fall?

Vad pysslar JG med nu för tiden?
Är han sjukskriven sedan hans bästa vänner häktades?
Är han ute och letar cacher?
Har han gömt sig i sommarstugan eller någon annnanstans?
Har någon sett honom den senaste veckan?
Citera
2019-09-06, 09:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
JG/YD:s logg har enligt uppgift raderats nu i dagarna.
LW var väl CO?
Lite svårt att då radera en logg nu i dagarna.

Vem blir CO när någon dör/mördas?
Finns det någon ny CO som har övertagit LW:s cacher och vem är det i så fall?

Vad pysslar JG med nu för tiden?
Är han sjukskriven sedan hans bästa vänner häktades?
Är han ute och letar cacher?
Har han gömt sig i sommarstugan eller någon annnanstans?
Har någon sett honom den senaste veckan?

En ö i havet's CO är någon annan. Lag Amie tror jag?
Citera
2019-09-06, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Springare är inte direkt trovärdig.

Jag skulle tro att han skriver om hur bra han själv skötte utredningen och hur fel det blev sedan han fick sluta.
Han kanske avfärdar de som nu är misstänkta eller gör någon annan allvarlig felbedömning.

Med andra ord tror jag att han har skrivit en bok där beskrivningen av det här fallet stämmer rätt dåligt med den verklighet vi nu känner till.

Ungefär så. När han blev avpolleterad skyllde han på polisledningen högre upp och menade att utredningen nu skulle saboteras genom att dom plockade bort honom. Visst såg de ut så ett tag, men inte alls nu.
Citera
2019-09-06, 09:08
Medlem
Enorms avatar
Då det är dagen D i dubbel bemärkelse, har jag med stor förundran och med fler frågetecken än svar konstaterat att jag hade fel, då jag tidigare varit 100% säker på att mordet utförts av en Man. (Jag är nog inte ensam om att blivit överraskad då HD blev anhållen) Två föräldrar, där den ena är sjuksköterska och den andra är ingenjör i en "villaidyll". Ingen historik av missbruk utan tvärtom varit hälsosamma med stora fritids intressen!!!???

Det har spekulerats i HUR "de" hamnat bakom planket. Ett tänkbart scenario är att SD och LW har tillsamman promenerat mot planket (hörvittnet) och där ertappats av HD som då "flippat ur" och därmed gått lös på LW med någon form av tillhygge, vilket ligger till grund för "en viss planering".

HD skulle då medfört "detta" föremål och därefter gått tillbaka till sin bostad (160 m eller 380 m. det förstnämnda om hon gått tillbaka via LW´s bostad och det skulle kunna förklara det blodspår man funnit, om nu denna uppgift stämmer?)
Jag tror mer på det senare d.v.s samma väg som SD med skillnaden att hon vikit in där Färdemansgatan och Rättarevägen möts i kurvan.

SD i sin tur har promenerat ut med planket/E20 (bärgarvittnet) motsols till sin bostad (ca 1300 m) och på vägen droppat LW´s telefon i Vivalla skogen.

Det har m.a.o funnits ett uppsåt varför GP inte kommer att dömas för dråp utan överlagt mord. Det kommer att göras en P7:a vilket med stor sannolikhet resulterar i en RPU för HD´s del. Men som sagt, inget förvånar mig längre i detta fall.

Till sist så tar jag tillfället i akt med att ge en stor eloge till utredarna med ÅH i spetsen som jag tidigare kallat en polisiär härdsmälta... (Hoppas jag inte får ångra detta uttalande, det vore en enorm besvikelse).
Senast redigerad av Enorm 2019-09-06 kl. 09:19.
Citera
2019-09-06, 09:08
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
YDs logg blev raderad av CO

SDs logg finns kvar då det är Groundspeak som lagt tillbaka loggen efter att co raderade den och samtidigt låste den så att den inte går att radera. kommer säkert även att hända med YDs logg

I så fall har CO raderat YD's logg nu i veckan. Den låg nämligen kvar tidigare, efter att SD's hade raderats av CO och återförts av Groundspeak.

(Se även (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19) )
Citera
2019-09-06, 09:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Om hoten på något vid hade med mordet att göra lär vi få se i FUP :-)

Det tror jag. I alla högsta grad.
Det finns en dirigent...
Är man narcissist eller t o m psykopat, då drar man andra ner i fördärvet. Åratal av söndermalande av människor runt omkring sig.

Att se glimten av det beteende som vi sett SD visat prov på, med att inte bara föröka kontrollera offret, utan helt oblygt föröka kontrollera utredning, grannar (vittnen) och förmodligen sina vänner i sina egna ärenden, det är det mest skrämmande att se.

Jag skulle vilja se bilder från USA resan, loggarna igen.
Då skymtar det fruktansvärt obehagliga fram.

En person som alldeles nyligen borstat av sig dammet (blodet) från slutet av den långa kampen (hot, trakasserier, misshandel, avancerade "lekar" där andra personer agerar statister i hans eget drama (teater) för att klämma åt (hota, trakassera, mobba, förnedra) för att sedan stå på bild som den leende segraren.

Han har slutligen segrat.
Han står med ett leende in i kameran, en fot på offret, ett spjut i handen.

Med i fallet har han dragit sina närmaste.
En har stupat (HD), en till närapå (JG).
Det bekommer honom säkert inte.

Nu får de alla betala.
Citera
2019-09-06, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krussiluskan
Är det någon som har en inblick i om HD & SD:s barn fått professionell hjälp i det här?!
Vet inte men det hoppas jag verkligen de får.
Någon annan som kanske vet kan ju svara i tråden.
Citera
2019-09-06, 09:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt MV finns indikationer på att mordet INTE skett i affekt, liksom att viss planering föregått händelsen.

Det tyder på kallsinnigt överlagt mord.

Betraktar man det (till synes) bekymmerslösa levernet efteråt ges onekligen samma signaler.

EDIT. Det är spännande att se vad som nu väntar ...

Som slutkläm på mitt resonemang. Hypotes (vi har varit inne på det förr): LW anmäler honom för ngt / berättar för SD för att på så sätt avsluta hans påträngande ”intimitet”; dödmisshandeln som gärning är en förlängning av hans ”intimitet” och står i stället för denna, som nu fattas honom. Han har i så fall säkert betraktat LW:s ev. tjallande om otroheten till HD som ohederlig (vilket ur en synvinkel kan anses riktigt, för ansvaret och ”behovet” har bakåt sett varit bådas och ett användande av detta retroaktivt för att uppenbart skada den ene är tvivelaktigt i sin isolering), men omvänt så hörsammar ev. inte SD LW:s vilja i nutid, och hon tror inte på någon förändring. Sen exakt vad nejet består i är en akademisk fråga.

Så det är flera komponenter i det men inget är uppseendeväckande som så.

Men dödsmisshandeln är i stället för intimiteten de hade, som knoggnuggningen också var det, på sitt sätt.

Men det är lite femåringsnivå. Hoppas inte det är mitt tänkandet som är begränsat till det bara...

Och sen då den outtalade poängen:
Hade inte hans relation till HD ”hängt i luften” utan de var resonabelt tajta så hade detta inte uppstått, på det ena o det andra sättet (lite schematiskt), ty behovet att lösa med (över-)våld hade inte funnits. Och andra intressen hade vägt tyngre. Samtidigt talar detta förstås emot HD:s inblandning i mordet.

Men dels kan det förstås i realiteten visa sig handla om ngt delvis annat, dels så kan förstå övervåldet rent teoretiskt vara ”fejkat”, i ett försök att kasta misstankar åt annat håll. Men det kan ju visa sig vara lite korttänkt, för övervåldsmord på kvinnor utförs vanligen av f.d., som hunnit reta upp sig i motsvarande grad..
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-06 kl. 09:33.
Citera
2019-09-06, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
På tal om att JG känt till en hel del, när unfriendade han SD?
Jag har för mig att det var dagen innan anhållan eller tillslaget? Visste han om att polisen skulle gripa SD?
Kan han vara det nya vittnet som det pratas om?

I så fall förstår jag att SD blev blek om nosen efter förhandlingen.
Citera
2019-09-06, 09:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Läser man loggarna så har dessutom Co själv kört SD och YD till cachen.
och kollar man på bilder så står dem med i loggboken.

Ja COn riskerar att få sitt konto avstängd

Kanske det vore bra att vänta ut rättegången?

Det skulle inte förvåna mig om en del av utredningen innehåller analyser av det spel som har föregått hot och raderingar inom geocachingen.

Detta för att kunna följa hela intrigen, från början till slut. Vem, vilka, hur, varför?

Proportionerna har blivit förskjutna, helt skeva...
Det verkar som några har blivit helt blinda.

Vem som ska bli avstängd, det svaret kommer kanske fram i den utredningen?
Hur kan man fastna i denna fråga nu?????

En människa har fått betala med sitt liv.
Herregud!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in