2019-09-05, 19:34
Medlem
drsniffers avatar
Synes mitt aller første innlegg i tråden fra 17.januar er overraskende aktuelt fremdeles.

Det er ikke en god ting

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2019-09-05, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Någon som vet om polisen meddelat om dom hittat något blod i eller omkring hemmet ?
Polisen har inte avslöjat för allmänheten vad spåren består av.
Det har sagts att de har hittat samma skoavtryck på flera olika platser i hemmet. Dessa skoavtryck kan inte kopplas till andra som har varit i huset av naturliga skäl (familj, vänner). Speciellt ett skoavtryck tror polisen kan kopplas direkt till gärningen, och polisen har uttryckt att de är särskilt upptagen över hur avtrycket är avsatt.
I badrummet (vid entreen i 1. etj.) hittades slepspår, och badrummet verkade kaotiskt/rotete. Polisen har sagt att det kan se ut som AEH har attackerats i badrummet. Dessutom tror polisen (innan de ändrade huvudhypotesen till "dråp riggad som kidnappning"), att GM anses att ha stor våld- och genomförandekapacitet.
Senast redigerad av Havhest 2019-09-05 kl. 20:06.
Citera
2019-09-05, 20:23
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Synes mitt aller første innlegg i tråden fra 17.januar er overraskende aktuelt fremdeles.

Det er ikke en god ting

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

He,he jo du kan si tråden begynte bra.
Noe jeg biter meg merke i var det her:

8) Løsepengekrav er stilt i valuta EUR, men formidlet via Monero. Her er i så fall ligaen smart som hedger sitt krav mot svingninger i en notorisk volatil Monero-kurs

Nå er vel ikke bare "ligaen" de eneste som er smarte med penger iden her saken.Finnes 1,7 milliarder eksempler på det...
Jo, og det at kravet ble hedget druknet for min del i debatten. Det ble pratet mye om at monero sank i kurs i dette tidsrommet og at summen på 9mill visstnok skulle tyde på svensk innblanding. (svenskekrona lå ca 10% under NOK på dette tidspunktet, nå ca minus 7%). Poenget glapp for min del, det var jo tross alt en ganske smart greje. Gjort av noen som forsto seg på penger.
Citera
2019-09-05, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Politiet mener vel at den som har avsatt sporet, har gjort det på en slik måte at dem mistenker at vedkommende har begått bortføringen.
At hun ble kidnappet og drept, eller om hun ble kidnappet og at det ble framsatt falskt krav om løsepenger går jo ut på det samme.
Den som har avsatt sporet, er vel den som har fraktet henne ut.
Om hun ble drept inni huset går jo også ut på det samme mener jeg.
En tanke hos mig kan vara att AE borde ha varit ute med hunden på morgonen. Vädret var regnigt och blött. Hunden kom in cch blötte ner i hallen. Skospåren avsattes i detta blöta smuts och polisen gör slutsatsen att spåren avsattes innan TH kom hem eftersom de då hade torkat. Var AE ute med hunden innan TH drog på jobb eller efter ? Om TH drog på jobb innan AE gick ut med hunden är troligen TH oskyldig.
Citera
2019-09-05, 21:06
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Personlig er min teori at AEH har arrangert dette selv for å slippe alt styret med skilsmisse, rettsaker etc for å få sin del av formuen og er i live.
Inte en chans att AEH skulle komma på tanken att utsätta sina barn och barnbarn för detta. Lite logik måste vi ha när vi tittar på detta, mycket märkliga, fall.
Citera
2019-09-05, 21:07
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Någon som vet om polisen meddelat om dom hittat något blod i eller omkring hemmet ?
Polisen har inte uttalat ordet "blod" mig veterligen.
Citera
2019-09-05, 21:56
Medlem
Angående sko størrelser.

Størrelse opp til 46 er nokså normalt.

Er selv 179 og har veid alt mellom 70-110kg avhengig av trening, men størrelse 45 og 46 er alltid utsolgt i butikkene fordi de tar inn mindre av dem og alle som hr store sko vet om dette så store sko blir alltid først tomt.

Størrelse 45 er en nokså normal størrelse altså. Både høye, lave tynne og feite.

Alt over 46, 5 begynner å bli litt spesielt og sært.

En person med størellse 43 kane enkelt ta en eller to ullsokker og passe fint i størrelse 45/46

Selv bruker jeg normalt 46 men av og til 46 2/3 og noen ganger 45 så en størrelse 45 kan være alt fra størrelse 44 til 46 i andre modeller.

Er nok en vedlig normal størellse i Norge....

Just my 2 cents in the shoes
Citera
2019-09-05, 23:23
Medlem
Mener å huske at noen her kommenterte at AEH hadde 99 facebookvenner, i så fall så er det nå redusert til 96.
Citera
2019-09-05, 23:39
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
He,he jo du kan si tråden begynte bra.
Noe jeg biter meg merke i var det her:

8) Løsepengekrav er stilt i valuta EUR, men formidlet via Monero. Her er i så fall ligaen smart som hedger sitt krav mot svingninger i en notorisk volatil Monero-kurs

Nå er vel ikke bare "ligaen" de eneste som er smarte med penger iden her saken.Finnes 1,7 milliarder eksempler på det...
Jo, og det at kravet ble hedget druknet for min del i debatten. Det ble pratet mye om at monero sank i kurs i dette tidsrommet og at summen på 9mill visstnok skulle tyde på svensk innblanding. (svenskekrona lå ca 10% under NOK på dette tidspunktet, nå ca minus 7%). Poenget glapp for min del, det var jo tross alt en ganske smart greje. Gjort av noen som forsto seg på penger.

Eggsactly

Angående politiets skoprosjekt så skal det ingenting til for at det blir "Crash 'n Burn" selv om alle kontantkjøpende skoelskere fra alle land der skoen har vært i salg stiller opp på politihuset for avhør.

Det er neppe nødvendig med fagbrev som mestertyv for å få tusket til seg et par av disse skoene.

Når en tenker på det vil jeg si at det faktisk er svært sannsynlig at et eller flere par har blitt stjålet statistisk sett.

Og hvis så er tilfellet med skoparet som politiet angivelig gir prioritet, så blir det et oppoverbakke-prosjekt med eventyrlig liten sjanse for suksess.
Citera
2019-09-05, 23:45
Medlem
Villmorells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Det sto i alle medier de første ukene etter at saken ble publisert at TH var den siste hun snakket med. Det rare er at det ble fjernet fra alle medier bortsett fra VG ganske snart. Hvorfor er ikke godt og si.
Jeg vil ikke si at TH har alibi, han har muligens alibi for denne dagen, men som dataverdenen er blitt er det ikke vanskelig og manipulere datatrafikk. En annen ting er at jeg tror ikke politiet er 100% sikre på at handlingen ble begått den dagen. Den siste som så AEH var denne alarmselgeren kvelden i forveien, ellers har jo politiet bare TH sin versjon om at hun var i live da han gikk på jobb.

Ikke for å påstå at det er TH som står bak men det er mange usikkerhetsmomentet her.

Personlig er min teori at AEH har arrangert dette selv for å slippe alt styret med skilsmisse, rettsaker etc for å få sin del av formuen og er i live.
Men det gikk ikke som hun håpet og TH kontaktet politiet isteden for å bite på agnet.
Nå er det blitt så mye styr at hun så klart ikke våger seg frem. Pengene som ble betalt 8 juli gikk til henne eller de som hjelper henne og det var barna som lå press på sin får for å få han til å betale. Barna vet hun er i live men holder tett. TH vet det ikke. Jeg vet dere synes denne teorien er helt sprø men bare vent og se, hun har nå iallefall fått nok penger til å klare seg en stund så ser ikke vekk fra at hun dukker opp fortumlet og forstyrret etter den angivelige kidnappingen men hun jobber nok for å finne en løsning for å dukke opp igjen uten at noen skjønner hva som har foregått.

Helt ærlig hvis en av dere kom hjem fra jobb og partner var vekk, dere fant et brev hvor det sto at hvis dere kontaktet politiet ville de ta livet av partneren din og til og med truet med å sende video av handlingen ville dere ikke tenkt dere om 2 ganger før dere kontaktet politiet, prøvd og roe ned tatt kontakt med barna og venner og spurt hva de tenkte om dette.

Isteden løpet altså TH som en rakett til politiet, hvem kunne forutsett dette verken AEH eller evnt.kidnappere.

Jeg bare lurer ville dere løpt som en rakett til politiet eller ville dere prøvd å rådføre dere med noen dere stolte på først. Bare lurer på om jeg er den eneste som tenker sånn.

Jeg tenker som deg
Amne ser så uskyldig og søt ut
Kanskje hun er det også . Men vi vet lite om henne
Og man skal ikke undervurdere en dame på 68
Citera
2019-09-06, 00:09
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Polisen har inte uttalat ordet "blod" mig veterligen.

Tack för svar till allegrageller och Havhest
Citera
2019-09-06, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ikke meg du siterer, men problemet ligger som tidligere nevnt i hvordan man velger å tolke de uttalelsene politiet kom med 26. juni.

Politiet har gjentatte ganger brukt ordlyden: Drap fingert som bortføring.

Å fingere betyr "å finne på, simulere, fremstille noe som noe annet enn det er".

Du tolker dette som at bortføringen er rigget etter et drap som har skjedd i huset kveld eller natt til før, hvis jeg har forstått riktig. At sporene er plantet og "fake".

Andre tolker dette som at drapet er planlagt iscenesatt som en bortføring. I dette siste ligger at personen faktisk kan bli overfalt bortført som et ledd i drapet, dvs at drapet ikke nødvendigvis har skjedd i huset. Sporene kan da være reelle spor.

Begge tolkninger kan være gyldige, vi vet ikke. Politiet har ikke sagt dette i klartekst, men de har sagt at de ikke har tro på en tradisjonell kidnapping med penger som motiv. Men å fingere kan altså bety å tilrettelegge i forkant; som i "fingere en ulykke", fingere "sykdom" etc. Man kan fingere en ulykke før ulykken har skjedd, på en slik måte at ulykke faktisk skjer - hvis du skjønner

Det er ingen annen måte å forstå politiets uttalelser på enn den som er uthevet.

Å tolke at en fingert kidnapping er det samme som en ekte kidnapping, er direkte feil.

Å tolke språket feilaktig er en hersketeknikk. Manipulering. En som manipulerer har alltid en baktanke. Hva som er hensikten her, vet ikke jeg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in