Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Jeg finner ingen mening i det du skriver her.
En dekkhistorie ville indikere at TH var alene om forbrytelsen, og at alle eller deler av sporene er plantet for å forvirre politiet til å tro på en kidnapping.
En dekkoperasjon ville indikere en reell bortføring, der hensikten med bortføringen var å drepe offeret etter at offeret var fjernet med vold og makt fra hjemmet sitt. De som tror på reell bortføring tror også at kidnappingen har skjedd mellom 09:14 og ca 13:30, der ukjente GM ikke kan kreve løsepenger fordi hensikten med bortføringen var å drepe offeret. Alternativt at ukjente GM ikke krever løsepenger fordi offeret har omkommet ved et uhell, sykdom eller lignende. Hovedproblemet med denne teorien er at politiet ikke har funnet spor etter ukjente GM.
Ikke meg du siterer, men problemet ligger som tidligere nevnt i hvordan man velger å tolke de uttalelsene politiet kom med 26. juni.
Politiet har gjentatte ganger brukt ordlyden: Drap fingert som bortføring.
Å fingere betyr "å finne på, simulere, fremstille noe som noe annet enn det er".
Du tolker dette som at bortføringen er rigget etter et drap som har skjedd i huset kveld eller natt til før, hvis jeg har forstått riktig. At sporene er plantet og "fake".
Andre tolker dette som at drapet er planlagt iscenesatt som en bortføring. I dette siste ligger at personen faktisk kan bli overfalt bortført som et ledd i drapet, dvs at drapet ikke nødvendigvis har skjedd i huset. Sporene kan da være reelle spor.
Begge tolkninger kan være gyldige, vi vet ikke. Politiet har ikke sagt dette i klartekst, men de har sagt at de ikke har tro på en tradisjonell kidnapping med penger som motiv. Men å fingere kan altså bety å tilrettelegge i forkant; som i "fingere en ulykke", fingere "sykdom" etc. Man kan fingere en ulykke før ulykken har skjedd, på en slik måte at ulykke faktisk skjer - hvis du skjønner