2019-09-05, 09:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Takk for opplysninger og korrigeringer.

Ingen orsak. Detta betyder ju inte att det är keramiske fliser med samma mönster eller storlek överallt, eller att badrummet har detta, men det antyder att det som är under skospåret är kan vara keramiske fliser.
Citera
2019-09-05, 10:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg vil tro det er samme flis inne som trappene har på dette bildet:

https://www.aftenposten.no/norge/i/AdreMn/Forsvinningssaken-Gjor-nye-undersokelser-i-Sloraveien-4

Det kan det vara kanske. Keramiska plattor i sjuttio-/åttiotalsbrunt. (Men används senare...) Tegelstenssida till formatet ungefär. Ljus, benvit smal fog.
Citera
2019-09-05, 10:07
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hva er det med at folk må vri og vende på den tross alt lille informasjonen vi har fra politiet i saken? Konspirasjonsbehov? Bare et generelt behov for å være uenig?

Det vi vet politiet har gått ut med så langt:

1. De tror det er drap
2. De tror hun er overfalt på toalettet
3. De tror dette er planlagt måneder i forveien
4. De antar at Sprox skoene er kjøpt inn til anledningen.

Keep it simple.
Du har selvfølgelig rett.

Men går ut fra at du også at har registrert at tråden de siste ukene har blitt preget av at nær alle de gamle som har bidradd på tråden siden januar-februar nå holder seg frivillig borte (et par er avstengt).

Årsaken er selvfølgelig at tråden de siste ukene har blitt overtatt av skribenter uten historikk i saken. Disse har ikke lest særlig mye av tråden, har behov for å «gjenoppdage» temaer som ble utdebattert i vinter. Og som de du påpeker: De vrir og vender på faktum i saken og spekulerer friskt uten å støtte seg bevis.

Tanken om å starte en lukket gruppe et annet sted for mer fornuftig og faktabasert utveksling har blitt diskutert på PM. Dersom det var opp til meg, er Minnimus en de få av nåværende skribenter som ville blitt invitert inn. Flere av oss «gamle på tråden» sitter også på info som ikke er delt på tråden. Det vil den neppe heller bli dersom tråden fortsetter på det sporet den er nå.

Dette har vært den beste AEH-tråden av samtlige rundt omkring. En tanke som har blitt tenkt er om «noen» har interesse av ødelegge, diskreditere tråden eller gjøre den irrelevant? Noen med tilknytning til saken ...
Citera
2019-09-05, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det kan det vara kanske. Keramiska plattor i sjuttio-/åttiotalsbrunt. (Men används senare...) Tegelstenssida till formatet ungefär. Ljus, benvit smal fog.

Jeg er ganske sikker på det. Her ser vi også døren inn til garasjen, som kan ha blitt brukt. Garasjen var vel kanskje ulåst den også?
Citera
2019-09-05, 10:23
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Jeg vil tro det er samme flis inne som trappene har på dette bildet:

https://www.aftenposten.no/norge/i/AdreMn/Forsvinningssaken-Gjor-nye-undersokelser-i-Sloraveien-4
Linken er fr 11 april 2019.

Det er ca 100 innlegg på tråden om hvordan Sloraveien 4 er innredet og ser ut innvendig.
Men for all del: Begynn fra scratch og bruk for all del ingen tid på å sjekke noen av de tidligere 100 innleggene om teamet!

I desember 2019 kommer det så en ny skribent som har «oppdaget» spennende detaljer vedr Sloraveien 4 innvendig - og linker til Aftenposten 11 april 2019 ...
Citera
2019-09-05, 10:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jeg er ganske sikker på det. Her ser vi også døren inn til garasjen, som kan ha blitt brukt. Garasjen var vel kanskje ulåst den også?

Kan th ha blivit tråkad för de där plattorna av alla i familjen under alla år, och sen har AEH halkat på tvålen eller sluntit på en fläck hundbaj? Och slagit i huvet? Och TH skäms så han hittar på historien?
Citera
2019-09-05, 10:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen

Det er ca 100 innlegg på tråden om hvordan Sloraveien 4 er innredet og ser ut innvendig.
Men for all del: Begynn fra scratch og bruk for all del ingen tid på å sjekke noen av de tidligere 100 innleggene om teamet!

I desember 2019 kommer det så en ny skribent som har «oppdaget» spennende detaljer vedr Sloraveien 4 innvendig - og linker til Aftenposten 11 april 2019 ...

Ber om överseende. Det var före min tid.
Citera
2019-09-05, 10:27
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Kan th ha blivit tråkad för de där plattorna av alla i familjen under alla år, och sen har AEH halkat på tvålen eller sluntit på en fläck hundbaj? Och slagit i huvet? Och TH skäms så han hittar på historien?
Ja, der er en seriøs og faktabasert drapsteori!
Du bør umiddelbart tipse politiet, samt tipse VG og denne «breaking news».

Keep it coming!
Citera
2019-09-05, 10:30
Medlem
Citat:

Jeg har god innsikt i gamle poster, men fant dette bildet som faktisk viser at det stemmer. Tenkte det kunne være av interesse. Har ikke lagt merke til dette bildet før, som visere klart hvordan døren inn til garasjen er plassert. Beklager så meget hvis du føler den repeterer. Men det er så mange som fortsatt lurer på hvordan disse flisene egentlig ser ut, også de som har fulgt tråden lenge. Her ser vi dem.
Citera
2019-09-05, 10:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, der er en seriøs og faktabasert drapsteori!
Du bør umiddelbart tipse politiet, samt tipse VG og denne «breaking news».

Keep it coming!

😄 Lätt att ryckas med ibland. Men, klinker i stora delar av huset är lite speciellt, och vi har en äldre kvinna som är försvunnen. Som nyligen skaffat hund. Och olyckor i hemmet är vanligare än man kanske tänker sig.

Jag försöker tänka lite 3D här...
Citera
2019-09-05, 10:43
Medlem
Citat:

Du glemte ironivarsel. Point taken!
Citera
2019-09-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Siden de ikke kan utelukke andre muligheter, tolker jeg det som at sporene ikke er tydelige nok til at en kan fastslå med 100% sikkerhet at de stammer fra en og samme person. Hvis det hadde vært tilfelle, er jeg ganske sikker på at Brøske hadde sagt at sporene bekrefter at det kun har vært en person som har avsatt dette sporet.

Jeg mener Brøske har bekreftet at skosåleavtrykkene etter Sprox-sko er avsatt av én person.

Brøske fikk så spørsmål om han kunne utelukke at andre GM har vært på åstedet, feks med sokker eller annet overtrekk over skoene. Det kan Brøske naturlig nok ikke utelukke 100%.

For å flisespikke videre på dette, politiet kan ikke si noe om hvilken type sko som kan ha vært dekket av sokker eller annet overtrekk, og kan da heller ikke utelukke flere GM i Sprox-sko med sokker utenpå skoene.

Det endrer ikke det faktum at de skosåleavtrykkene som er funnet, stammer fra ett skopar og én gjerningsmann.

Hvis du nå begynner å spørre om ikke flere GM kan ha byttet på å bruke det samme skoparet Sprox fritidssko str 45, ja da svarer jeg ikke. Dette temaet må være utdebattert nå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in