2019-09-05, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nå har du forlatt dekkhistorien og er over på en dekkoperasjon, der AEH ble reelt overfalt og reelt bortført av ukjente GM.

Du unnlater å nevne politiets hypotese, drap forsøkt skjult med en kidnapping som dekkhistorie. Du betrakter nå dekkhistorien som noe som virkelig har skjedd. Og oppfyller dermed hensikten med dekkhistorien, å få publikum til å tro at en reell bortføring har skjedd.

En dekkhistorie er en forklaring på spor og beviser som skal villede politiet til å tro at det har skjedd en kidnapping i stedet for et drap.
Takk for svar Jeg er dårlig til å formulere meg. Beklager! Jeg ser ikke hvordan det ikke stemmer med politiets hypoteser, hvis jeg tror at AEH ble overfallt og slept ut fra hjemmet av en GM som hadde på seg Sprox-sko og som la igjen det brevet, og som deretter drepte henne, og hensikten med å bortføre henne var å drepe henne, og brevet var lagt igjen for å gi et falskt inntrykk av kidnapping med et økonomisk motiv?
Citera
2019-09-05, 14:09
Medlem
Citat:
Nå har du forlatt dekkhistorien og er over på en dekkoperasjon, der AEH ble reelt overfalt og reelt bortført av ukjente GM.

Du unnlater å nevne politiets hypotese, drap forsøkt skjult med en kidnapping som dekkhistorie. Du betrakter nå dekkhistorien som noe som virkelig har skjedd. Og oppfyller dermed hensikten med dekkhistorien, å få publikum til å tro at en reell bortføring har skjedd.

En dekkhistorie er en forklaring på spor og beviser som skal villede politiet til å tro at det har skjedd en kidnapping i stedet for et drap.
Mener du at et drap skjedde i boligen før hun ble bortført fra boligen? Har etterforskerne sagt eller antydet det?
Citera
2019-09-05, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Takk for svar Jeg er dårlig til å formulere meg. Beklager! Jeg ser ikke hvordan det ikke stemmer med politiets hypoteser, hvis jeg tror at AEH ble overfallt og slept ut fra hjemmet av en GM som hadde på seg Sprox-sko og som la igjen det brevet, og som deretter drepte henne, og hensikten med å bortføre henne var å drepe henne, og brevet var lagt igjen for å gi et falskt inntrykk av kidnapping med et økonomisk motiv?

Nei. Det er flere her inne som mener at en dekkhistorie er det samme som en dekkoperasjon.

Dekkhistorien har tydeligvis gjort sin nytte.

Jeg ser ingen vits i å diskutere dette mer.
Citera
2019-09-05, 14:18
Medlem
Citat:
Nei. Det er flere her inne som mener at en dekkhistorie er det samme som en dekkoperasjon.

Ok Takk for svar! Jeg beklager igjen. Jeg tenker nok feil på noen punkter. Om noen vil opplyse meg, så er det fint
Citera
2019-09-05, 14:18
Medlem
Citat:

Ikke sant, så lenge hypotesen er drap rigget som kidnapping så er det umulig å fastslå hva som er reelt og hva som er rigget.

Kanskje er hele baderomsscenen reell, eller den er rigget.

Umulig å ta stilling til uten å sitte på KRIPOS sine vurderinger av de tekniske sporene.
Citera
2019-09-05, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ikke sant, så lenge hypotesen er drap rigget som kidnapping så er det umulig å fastslå hva som er reelt og hva som er rigget.

Kanskje er hele baderomsscenen reell, eller den er rigget.

Umulig å ta stilling til uten å sitte på KRIPOS sine vurderinger av de tekniske sporene.

Slik politiet har fremstilt saken, er det naturlig for meg å tro at slepesporet og badeværelset er arrangert for å støtte dekkhistorien om kidnapping og løsepengekrav.

Og at skosåleavtrykkene er reelle spor etter forbrytelsen. Enten forbrytelsen var drap eller bortføring.

Jeg foretrekker å holde de reelle sporene adskilt fra dekkhistorien. For å unngå forvirring.

Andre får gjøre akkurat som de vil for meg.
Citera
2019-09-05, 14:33
Medlem
Citat:
Slik politiet har fremstilt saken, er det naturlig for meg å tro at slepesporet og badeværelset er arrangert for å støtte dekkhistorien om kidnapping og løsepengekrav.

Og at skosåleavtrykkene er reelle spor etter forbrytelsen. Enten forbrytelsen var drap eller bortføring.

Jeg foretrekker å holde de reelle sporene adskilt fra dekkhistorien. For å unngå forvirring.

Jeg tror på begge hypotesene, hvis jeg forstår deg rett.
Det er enten snakk om en dekkoperasjon (TH alene) eller en dekkhistorie(innleide gjerningsmenn).
I begge tilfeller tror jeg skoavtrykket kan være satt med vilje, for å kunne peke på at det har vært en ukjent gjerningsmann der.
Citera
2019-09-05, 14:41
Medlem
Citat:

Jeg forstår. Tror du da at avtrykkene fra Sprox-skoene ble laget før slepesporene ble laget?
Hva om etterforskerne finner ut at det er Sprox-skosåleavtrykk oppå slepesporene?

"Det er imidlertid funnet slepespor etter det som antas å være en kropp i boligen. Sporene kan tyde på at Anne-Elisabeth Hagen ble overrasket av de antatte gjerningspersonene da hun var på badet en gang på formiddagen 31. oktober." https://www.tv2.no/a/10761067/
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-09-05 kl. 14:45.
Citera
2019-09-05, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Jeg forstår. Tror du da at avtrykkene fra Sprox-skoene ble laget før slepesporene ble laget?

"Det er imidlertid funnet slepespor etter det som antas å være en kropp i boligen. Sporene kan tyde på at Anne-Elisabeth Hagen ble overrasket av de antatte gjerningspersonene da hun var på badet en gang på formiddagen 31. oktober." https://www.tv2.no/a/10761067/
Godt spørsmål, hvis sprox sporene er oppå slepesporene så har GM gått der etterpå. Hvilket kan indikere iscenesettelse.
Citera
2019-09-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror på begge hypotesene, hvis jeg forstår deg rett.
Det er enten snakk om en dekkoperasjon (TH alene) eller en dekkhistorie(innleide gjerningsmenn).
I begge tilfeller tror jeg skoavtrykket kan være satt med vilje, for å kunne peke på at det har vært en ukjent gjerningsmann der.

Jeg finner ingen mening i det du skriver her.

En dekkhistorie ville indikere at TH var alene om forbrytelsen, og at alle eller deler av sporene er plantet for å forvirre politiet til å tro på en kidnapping.

En dekkoperasjon ville indikere en reell bortføring, der hensikten med bortføringen var å drepe offeret etter at offeret var fjernet med vold og makt fra hjemmet sitt. De som tror på reell bortføring tror også at kidnappingen har skjedd mellom 09:14 og ca 13:30, der ukjente GM ikke kan kreve løsepenger fordi hensikten med bortføringen var å drepe offeret. Alternativt at ukjente GM ikke krever løsepenger fordi offeret har omkommet ved et uhell, sykdom eller lignende. Hovedproblemet med denne teorien er at politiet ikke har funnet spor etter ukjente GM.
Citera
2019-09-05, 14:53
Medlem
Citat:
Jeg finner ingen mening i det du skriver her.

En dekkhistorie ville indikere at TH var alene om forbrytelsen, og at alle eller deler av sporene er plantet for å forvirre politiet til å tro på en kidnapping.

En dekkoperasjon ville indikere en reell bortføring, der hensikten med bortføringen var å drepe offeret etter at offeret var fjernet med vold og makt fra hjemmet sitt. De som tror på reell bortføring tror også at kidnappingen har skjedd mellom 09:14 og ca 13:30, der ukjente GM ikke kan kreve løsepenger fordi hensikten med bortføringen var å drepe offeret. Alternativt at ukjente GM ikke krever løsepenger fordi offeret har omkommet ved et uhell, sykdom eller lignende. Hovedproblemet med denne teorien er at politiet ikke har funnet spor etter ukjente GM.

Omvendt da altså. Jeg står ved at jeg ser begge som en mulighet.
Vi får se om politiet kommer ut med at de har funnet spor etter ukjent/e gjerningsmenn. Og om de mener drapet skjedde før eller etter 09:14
Citera
2019-09-05, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Takk for det Må ikke gi opp vettu! Og nye folk til tråden kan bidra veldig positivt.
Jeg har også tatt bildet til Photoshop, men kan ikke konkludere sikkert med blod. Har grunn til å anta at det er terracottafliser (rødbrune) under fotsporet, uten at jeg har kildehenvisning. Derfor er jeg usikker på om det rødbrune er blod eller selve flisene. Er det noen fotokyndige her som kan analysere bildet nærmere?

Basert på politiets uttalelser om at de tror det står GM bak med betydelig voldskapasitet, så finner jeg det likevel ikke usannsynlig. Jeg tror personlig at det har vært funn av blod eller kroppsvæsker som tegn på et voldelig overfall, og da er det heller ikke usannsynlig at noen har tråkket i dette. Fotsporet er også såpass definert og komplett at man skulle tro det var et væskeavtrykk.

Det var sludd og regn natt til 31.10. Hvis sporene er avsatt i sand og søle, kan det være at GM kom utenfra. Hvis det derimot IKKE har spor av sand, søle mm, men bare blod, vil GM kun ha vært inne hele tiden.
Tror politiet har kontroll på dette, og tror ikke et øyeblikk på at de har gått ut med dette for å finne ut hvem som har betalt kontant...
Dette er for å stresse GM, som er den eneste som kjenner hvor skoen trykker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in