Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Så ett barn får skylla sig själv?
Och ja, jag vet att det är föräldrarnas ansvar att vakta barnen. Men nu talar vi om design.
Jag nämnde att man får använda sitt intellekt då menar jag givetvis på vuxa människor eller "äldre barn".
Bebisar kan inte tugga, som du skrev är det föräldrarnas ansvar. Föräldrar har förmågan att tänka och bry sig om barnet/bebisen. Bebisen utvecklas fortfarande och därmed måste en förälder ta hand om barnet, jag ser inget "dumt" i det.
Ett barn är fortfarande i utveckling med nedsatt immunsystem, utan tänder med en "iq på 20". "Designen" i sig är att en moder kan mata barnet med flytande föda (bröstmjölk) som ger barnet energi, stärker immunosystemet, minskar risken för vissa sjukdomar, utsöndrar oxytocin som "binder" mamman och barnet i känslomässigt perspektiv - just för att en förälder krävs för att barnet ska utvecklats, erhålla mekanismer för att sedan i senare ålder erhålla mekanismer för att självständigt klara sig.
Ett barn klarar sig inte utan äldre människor (föräldrar). Därför har de just föräldrar som hjälper dem. Modern har en sådan design att hon kan och känner en skyldighet att hjälpa barnet. Ser inte problematiken här.