2019-09-05, 14:54
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Osvuret är bäst, och jag vill ogärna säga det, men jag tyckte också att jag läst något liknande.
Att man sökt efter honom vid upprepade tillfällen, men misslyckats.

Samtidigt låter det befängt, så jag avfärdade "min minnesbild".

Kan alltså ha fel...

Även jag har läst detta. Så jag tror inte att vi är en hel grupp här som har fel minnesbilder. Det är bortrensat.

Huruvida det var sant, eller inte, det får vi läsa ner det blir #FUPtime.
Citera
2019-09-05, 14:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade: Är det en förklaring du hört från andra, eller är det din förklaring?

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kan väl säga att uppgiften är väldigt säker.

Nu blir jag frågande. Citatet nedan är det ni pratar om?

Så här skriver du EGT:

"Förklaringen är ju att LW blodat ned där sedan tidigare, men jag har snuddat vid tanken att hon blivit misshandlad där."

Vad är det som är säkert?
Är det källan du menar eller uppgiften?
Om uppgiften/uppgiftslämnaren är "säker", varför snuddar dina tankar på annat?
Vem kommer uppgiften från?
En av dina källor som har insyn i utredningen eller från SD/någon som har fått förklaringen från SD?

Nu blev det många frågor.
Men jag förstod inte riktigt vad du menade.
Citera
2019-09-05, 14:56
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Det finns en till aspekt i allt detta, alla challenge som man loggat.
Tar man bort en logg uppfylls kanske inte challenge, som i sin tur var vilkor för en annan som är att logg inom en viss tid, o.s.v.
M.a.o HELT OMÖJLIGT! Lägg ned, det finns ingen rimlighet i resonemanget. Man splittar kontot som dom och alla andra gör, kör macrot och går vidare från detta.

verkar vara så att det är OK för alla andra att göra så, men inte för SD och HD
Citera
2019-09-05, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade: Förstår du inte motsägelsen? Varför var det så viktigt för HD att flytta över team-loggarna till sin egen? Varför blev HD arg när LW raderade?
Står teamnamnet på remsan har man rätt att logga. Raderas loggen av CO, så är det efter rättelse av groundspeak avstängning som gäller.

Om hon blev arg eller vad som hänt/sagts har jag ingen aning om och kan varken bedöma eller ens ge någon tanke om det.
Citera
2019-09-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
som jag sa tidigare att SD och HD är långt ifrån dem enda som har gjort det där.
det är tom reviwers som har haft ett gemensamt konto och som har gått isär
där dem har loggat alla cacher som loggats under det gemensamma namnet

förstår inte skillnaden är det ok för andra att göra så men inte för SD och HD?

SD har inte skaffat något nytt konto då han använder deras gamla gemensamma konto medan HD skaffade ett eget

om SD och HD är skyldiga eller inte överlåter jag till en domstol att bevisa.
jag var inte med när det hände lika lite som någon annan här på tråden
här inne är det mycket trådsanningar av "folk som vet"
så länge det är nåt negativt om SD och HD så slukas det direkt utan att ifrågasättas

Du tror inte det kan vara mängden fusk det handlar om i HD fall och på vilket sätt hon dessutom gjort det, och dessutom det att hon även fått andra att kräva detta i sin tur av andra, ÅT henne?

Eller menar du att denna makt HD utövat
på andra också är vanligt förekommande inom GC och även andra är såhär extrema också?
Citera
2019-09-05, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Även jag har läst detta. Så jag tror inte att vi är en hel grupp här som har fel minnesbilder. Det är bortrensat.

Huruvida det var sant, eller inte, det får vi läsa ner det blir #FUPtime.

Gott att höra att man inte är ensam, det räcker gott för mig.
Precis det står inte och faller med den uppgiften ändå som något avgörande men jag vill ha fup nu, helst igår.
Citera
2019-09-05, 15:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Står teamnamnet på remsan har man rätt att logga. Raderas loggen av CO, så är det efter rättelse av groundspeak avstängning som gäller.

Om hon blev arg eller vad som hänt/sagts har jag ingen aning om och kan varken bedöma eller ens ge någon tanke om det.

Och som avstängd riskerar hon att inte komma in på eventet i USA, eller?
Citera
2019-09-05, 15:14
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Polisen har verkligen inte legat på latsidan.

Att det tagit så lång tid att få fast en gärningsman beror på det ovanligt stora och komplexa utredningsmaterialet, förklarade Åsa Hiding i maj. Över 700 förhör har gjorts och man har granskat material i digitala media.

[url]https://www.sandaren.se/mordet-pa-equmeniapastorn-lena-wesstrom-insatsstyrkan-har-gripit-man[5/url]

”och man har granskat material i digitala media.”

Ja här handlar det nog inte bara om material typ mail, sms, foton i traditionell media av typen mobiler, datorer eller liknande teknik.
Utan troligen har de även ingående granskat hans geologgar :-)))
Citera
2019-09-05, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Men snälla du, du vet inte vad du pratar om männsika. Först ska åklgaren anhålla personen. Därefter har åklagaren tre dagar att beluta om denne skall begäras häktad. Häktningen är ett faktum först när domstolen tar ett beslut. Först då så är du under KV:s försorg. Hur många klienter har DU besökt på häktet INNAN en häktningsförhandling? Hur många tror DU sitter på arresten och väntar på en häktingsförhandling? Tack för idag, slut för idag. Nu får du gå hem från dagens lektion.
Antal klienter: ca. 40-60 om året....

Läxa till imorgon då för dig:

Har ett gripande skett så ska åklagare alltså ta ställning till om det finns skäl för häktning. Om åklagaren är av uppfattningen att det finns skäl att personen ska häktas så får åklagaren anhålla personen i avvaktan på beslut i häktningsfrågan, vilket framgår av 24 kap. 6 § 1 st. rättegångsbalken. Ett anhållande är således avhängigt huruvida det verkar finnas skäl att häkta den misstänkte. Ett gripande får som längst vara i 12 timmar enligt 23 kap. 9 § rättegångsbalken. Innan denna tidsfrist har löpt ut måste personen försättas på fri fot eller begäras anhållen av åklagaren. Ett anhållande får vara som längst i 72 timmar, om åklagaren vill att den misstänkte ska vara fortsatt frihetsberövad måste åklagaren hos domstolen begära den misstänkte häktad, se 24 kap. 12 § rättegångsbalken. Domstolen fattar sedan beslut i häktningsfrågan. Om personen blir häktad så finns ingen absolut gräns för hur lång tid man får sitta häktad, även om åklagaren ska bedriva förundersökningen skyndsamt, se bland annat 24 kap. 18 § rättegångsbalken. Häktningsfrågan ska även kontinuerligt avgöras av domstolen - det kan vara så att de skäl som fanns för att häkta någon tidigare inte föreligger vid ett senare tillfälle, och då ska den misstänkte släppas på fri fot, se 24 kap. 20 § rättegångsbalken. En tumregel är att ju grövre brott en person är häktad för, desto längre tid kommer personen kvarstanna i häktet, detta beror på att utredningstiden vid grova brott kan vara längre då utredningen kräver betydligt fler utredningsåtgärder än i brott av enklare beskaffenhet.

Förutsättningarna för att häkta någon framgår av 24 kap. 1 § rättegångsbalken, och det är alltså dessa förutsättningar som åklagaren måste anse vara uppfyllda för att anhålla någon som är misstänkt för brott. Häktning enligt denna huvudregel i 24 kap. 1 § 1 st. rättegångsbalken förutsätter först och främst att någon kan på sannolika skäl misstänkas för ett brott där fängelse ett år finns med i straffskalan. Vidare krävs för häktning enligt den här regeln att det om den misstänkte får fortsätta vara på fri fot finns en risk för att den misstänkte avviker eller på något annat sätt undandrar sig lagföring eller straff (flyktfara), att det finns en risk för att den misstänkte undanröjer bevis eller på något annat sätt försvårar brottsutredningen (kollusionsfara) eller att det finns en risk att det misstänkte fortsätter sin brottsliga verksamhet (recidivfara).
Citera
2019-09-05, 15:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Och som avstängd riskerar hon att inte komma in på eventet i USA, eller?

Ja, det var det här jag funderarde på, om det påverkade något som gällde USA resan.
Hm, vi får väl se om vi får svar någon gång.
Citera
2019-09-05, 15:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Kan väl säga att uppgiften är väldigt säker.

Jag syftade alltså inte på uppgiften om blod, utan på förklaring till det, vilket då SD och försvaret ska ha kommit med om jag uppfattat dig rätt? Vad jag dock undrar är om den förklaring du nyss nämnde är deras eller din egna förklaring på blodet?
Citera
2019-09-05, 15:24
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
”och man har granskat material i digitala media.”

Ja här handlar det nog inte bara om material typ mail, sms, foton i traditionell media av typen mobiler, datorer eller liknande teknik.
Utan troligen har de även ingående granskat hans geologgar :-)))
Lite märkligt (som jag skrev i ett tidigare inlägg) att hon/ÅH i maj säger att man fått "fast" en gärningsman.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Edit: I maj 2018 räckte det kanske med 7 förhör för att få "fast" honom.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-09-05 kl. 15:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in