Ja, så kan det ju vara.
Alltså från misshandel tidigare.
Då borde L*ena ha haft skador iofs, kanske synliga men inte säkert. Någon som vet av hennes förtrogan kanske. Kan finnas dokumenterat och sparat.
Tack för svar.
Nu vet jag för lite om hur/var/hur mycket/på vilket sätt blodet finns i hans hus.
Jag tänker dock att det låter inte jättetroligt att hon skulle före mordet besökt SDs hus. Inte med dörren öppen. Utesluta det kan man inte utifrån de uppgifter vi har, även om tidsspannet är litet till då skriken hördes.
(Jag har svårt att tro att någon annan skrek för att förvilla.)
Så kvar blir då att SD skulle ha efter mordet kommit hem blodig. Och skulle HD också varit delaktig kan de ha varit två...
Detta kan ju i stressen innebära att man råkat kleta ner vid ställen som man inte ens tänker på. Även ytterst små blodbesudlingar kan vara mycket svåra att rengöra så de inte lämnar minsta spår.
Tänk på hur man ska ta sig in i huset, med blodiga händer, skor och kläder. Du ska ta upp nyckel, ta i dörrhandtag, stå på dörrmatta, ta av dig kläder (i trädgården??

för att inte bloda ner för mycket inne?, spola av sig med trädgårdsslangen?), in i dusch, ta på vreden. Blod i avlopp. In med tvätt i tvättmaskinen (eller bilen

), ta på luckor, mer vreden. Överallt blodbesudlingar, men det borde vara som en snitslad bana... från dörr till badrum, tvättmaskin. I detta fall borde det vara större mängder. Om han inte har spolat av sig utomhus med vattenslangen...
Till skillnad från misshandel som borde lämna blodbesudlingar som avskrap, kanske i viss höjd? Blodstänk, då är det mer allvarlig misshandel vi pratar om. Dropp där även avskrap på väggar finns? Fler rum? Inget i badrum? Någon granne som hört sett något?
Vi får se, men en misshandel kanske han inte ville berätta för dig, men i förhör borde det komma fram. Och ett sådant scenario, det borde väl gå att bedöma om det verkar roligt utifrån fynden.