2019-09-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Snitthøyde for norske menn er 179 cm (2008), og snitthøyde blant menn i Norge og Sverige har ikke forandret seg på 35 år. (Wikipedia)

Så en mann på 185 er ganske høy også i norsk sammenheng. Etniske østøuropeere er vesentlig lavere. Dette er selvsagt av interesse for politiet når de sitter på en skostørrelse. Også steglengde mellom fotavtrykk forteller mye om en GMs høyde.

Agvvv skriver (uten kilde) at skostørrelse i Norge har økt uavhengig av høyde, det betyr at en middelaldrende eller eldre person kan være enda høyere enn 185 for å passe i skostr 45. Kanskje opp mot 188 el mer.

Jeg utgangspunkt i at fotavtrykket i str 45 faktisk er avsatt av en person som har hatt disse på beina og at avtrykkene er avsatt i forbindelse med at man har overfalt AEH. Jeg tar også utgangspunkt i at skoene har passet noenlunde til vedkommende. Gidder ikke spekulere i alle mulige ukjente omstendigheter.
Jeg tror han tok utgangspunkt i en engelsk undersøkelse ? Og den viser kun at gjennomsnittlig skostørrelse øker.
Men det henger sammen med alt, både innvandring og at befolkningen generelt blir lengre.
Citera
2019-09-05, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Brøske nevner ikke slepesporet med ett ord i forbindelse med skosåleavtrykkene.

Ukjent person er også en upresis formulering her, det er snakk om uidentifiserte skosåleavtrykk.Ingen av personene som beviselig oppholdt seg i Sloraveien denne dagen, vil innrømme eller erkjenne å ha brukt Sprox-sko i str 45.

Føler jeg gjentar meg selv, men TH er altså eneste person vi med sikkerhet vet var til stede. Unntatt offeret.
Du har rett i det uthevede.
Dette som står her kan jo ev tolkes som at såleavtrykkene er funnet sammen med slepesporet: "– Avtrykket er videre funnet på et sted, og avsatt på en slik måte, at politiet vurderer det som sannsynlig at det tilhører en gjerningsperson, sa Brøske.https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/awpdoA/polititeori-om-motparten-planla-i-uker-og-maaneder"
Citera
2019-09-05, 12:41
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Men hvis AEH først skulle ha blitt tatt av GM uten et spor etter dette i boligen, hvorfor skulle GM i ettertid gjøre det ekstraarbeidet med å lage slepespor og avtrykk (og i tillegg utsette seg for risiko for å kunne bli oppdaget ved å bruke unødvendig med tid inne i boligen), når det hadde vært nok å legge igjen brevet for å få det til å se ut som kidnapping? Beklager om jeg misforsto det du skrev.

Heeelt enig. Det blir bare for usannsynlig. Keep it simple. Da legger man igjen brevet og dropper å skape unødig risiko. Alle vet at Kripos gjør jobben sin. A fake en kampscene er bortimot umulig. Kanskje til og med iblandet biologisk materiale fra offeret (?spekulasjon). AEH kunne like fint blitt kidnappet fra trappa i det hun skulle lufte hunden, uten tegn til kamp.

Når det er spor etter overfall på åsstedet, så har det mest sannsynlig skjedd et overfall der. Hvem som er GM og/eller bakmann vet vi ingenting om.
Citera
2019-09-05, 12:44
Medlem
"Han ønsker ikke å svare på antall avtrykk politiet fant på åstedet, men røper at avtrykkene ble sikret innendørs.

Stedet hvor avtrykket er sikret, er ifølge Brøske «svært relevant for den handlingen» som etterforskes
.

Han sier videre at det er naturlig å snakke om person i entall, men heller ikke her utelukker politiet andre muligheter.https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPbpA4/loerenskog-forsvinningen-politiet-har-sikret-skoavtrykk-paa-aastedet?utm_source=recirculation-matrix &utm_content=awpdoA"
Citera
2019-09-05, 12:44
Medlem
Citat:
Heeelt enig. Det blir bare for usannsynlig. Keep it simple. Da legger man igjen brevet og dropper å skape unødig risiko. Alle vet at Kripos gjør jobben sin. A fake en kampscene er bortimot umulig. Kanskje til og med iblandet biologisk materiale fra offeret (?spekulasjon). AEH kunne like fint blitt kidnappet fra trappa i det hun skulle lufte hunden, uten tegn til kamp.

Når det er spor etter overfall på åsstedet, så har det mest sannsynlig skjedd et overfall der. Hvem som er GM og/eller bakmann vet vi ingenting om.

Delvis enig. Det er mye i denne saken som fremstår mer komplisert enn det behøver.
Kidnappingsrigget feks. Hvorfor sette seg i en situasjon med unødvendig risiko, hvis motivet er drap?
Der tenker jeg selvsagt at den som står bak er helt avhengig av en dekkhistorie, fordi han vil være en klokkeklar mistenkt, utover det vanlige, og at liket MÅ forsvinne.
Citera
2019-09-05, 12:46
Medlem
Citat:
"Han ønsker ikke å svare på antall avtrykk politiet fant på åstedet, men røper at avtrykkene ble sikret innendørs.

Stedet hvor avtrykket er sikret, er ifølge Brøske «svært relevant for den handlingen» som etterforskes
.

Han sier videre at det er naturlig å snakke om person i entall, men heller ikke her utelukker politiet andre muligheter.https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPbpA4/loerenskog-forsvinningen-politiet-har-sikret-skoavtrykk-paa-aastedet?utm_source=recirculation-matrix &utm_content=awpdoA"
Du må vurdere å bruke space mellom setning og lenker du limer inn for slik de er nå så blir det bare klabb og babb
Citera
2019-09-05, 12:49
Medlem
Citat:

Takk! Du har rett
Takk for at du lærte meg å tenke logisk og fornuftig ved at du skrev: Keep it simple
Citera
2019-09-05, 12:51
Medlem
Citat:
Du har rett i det uthevede.
Dette som står her kan jo ev tolkes som at såleavtrykkene er funnet sammen med slepesporet: "– Avtrykket er videre funnet på et sted, og avsatt på en slik måte, at politiet vurderer det som sannsynlig at det tilhører en gjerningsperson, sa Brøske.https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/awpdoA/polititeori-om-motparten-planla-i-uker-og-maaneder"

Men hvis vi går ut ifra at slepesporet tilhører det politiet mener er en fingert kidnapping, en dekkhistorie. Hvilket er mest naturlig å tro etter at politiet endret hovedhypotese.

Da blir reelle spor etter én reell gjerningsperson blandet sammen med, og inn i, dekkhistorien. Saken blir mer forvirrende enn den trenger å være.
Citera
2019-09-05, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Du må vurdere å bruke space mellom setning og lenker du limer inn for slik de er nå så blir det bare klabb og babb
Takk for råd! Jeg skal passe på å gjøre det fremover. Er det ok at jeg skriver adressene og ikke klikkbar link? Jeg har gjort det slik fordi noen skrev at de var skeptiske til klikkbare linker.
Citera
2019-09-05, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Str. 45 er i alle fall helt gjennomsnittlig. Kanskje det har hatt noe å si, hvis den er "konstruert".
"I dag bruker gjennomsnittskvinnen i landet størrelse 39 eller 40, sammenlignet med 37 tidligere. Menn har gått fra skostørrelse 42 til 45."
Jeg sliter dog litt med å forstå hvilken relevans størrelsen på skoen har?

Vet noen forresten hvordan man kan få til å bli varslet når noen svarer på et innlegg?
Størrelse 45 er vel ikke gjennomsnittlig skostørrelse for menn hvor har dere det fra, vil tro 43 er gjennomsnittlig
Citera
2019-09-05, 13:00
Medlem
Citat:
Takk for råd! Jeg skal passe på å gjøre det fremover. Er det ok at jeg skriver adressene og ikke klikkbar link? Jeg har gjort det slik fordi noen skrev at de var skeptiske til klikkbare linker.
Det er brukerne selv som avgjør om de skal klikke på linkene, men linkene til media er totalt harmløse i denne sammenheng.
Citera
2019-09-05, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Størrelse 45 er vel ikke gjennomsnittlig skostørrelse for menn hvor har dere det fra, vil tro 43 er gjennomsnittlig
Gjennomsnittet for 18 år +.

Det er iallefall str 45 som er gjennomsnittet i england.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in