Citat:
Ursprungligen postat av
Gassa
Skostørrelse 45 er gjennomsnittet mener jeg og da skulle det være gjennomsnittshøyden også for den mannen, men hva gjennomsnittshøyden er vet jeg ikke men den ligger på ca 185 eller litt mindre.
Snitthøyde for norske menn er 179 cm (2008), og snitthøyde blant menn i Norge og Sverige har ikke forandret seg på 35 år. (Wikipedia)
Så en mann på 185 er ganske høy. Etniske østøuropeere, Estland, latvia, bosnia er vesentlig høyere i snitt enn nordmenn faktisk. Dette er selvsagt av interesse for politiet når de sitter på en skostørrelse. Også steglengde mellom fotavtrykk forteller mye om en GMs høyde.
Agvvv skriver (uten kilde) at skostørrelse i Norge har økt uavhengig av høyde, det betyr at en middelaldrende eller eldre person kan være enda høyere enn 185 for å passe i skostr 45. Kanskje opp mot 188 el mer.
Jeg utgangspunkt i at fotavtrykket i str 45 faktisk er avsatt av en person som har hatt disse på beina og at avtrykkene er avsatt i forbindelse med at man har overfalt AEH. Jeg tar også utgangspunkt i at skoene har passet noenlunde til vedkommende. Gidder ikke spekulere i alle mulige ukjente omstendigheter.