2019-08-31, 20:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av thunderbow
Lilla Ulf vill väldigt gärna slippa fängelse🙄
Jag trodde han var tuffare än så. Dessutom som den gamla hycklaren vurmat för den berikande mångkulturen och nu har en ypperlig chans att stifta bekantskap med alla de förortsblattar som vanligtvis aldrig korsar hans väg. Håller med dig! Bojkott av denna gamla Narr. Tål inte se åsynen av honom längre.

Riktigt vidrigt. Enligt vittnen på orten, så var det inte första gången hen sett UL drulla omkring i bil på fyllan. Tydligen skall han ha varit stursk och otrevlig inne i rättssalen mot åklagaren. Vem fan tror han att han är? Karln måste lida av storhetsvansinne. Fy fan. Dessutom lades rättegången enligt UL:s önskemål så att han kunde genomföra sommarturnen. Rättsväsendet i det här landet, rent av pinsamt.
Citera
2019-08-31, 20:51
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Riktigt vidrigt. Enligt vittnen på orten, så var det inte första gången hen sett UL drulla omkring i bil på fyllan. Tydligen skall han ha varit stursk och otrevlig inne i rättssalen mot åklagaren. Vem fan tror han att han är? Karln måste lida av storhetsvansinne. Fy fan. Dessutom lades rättegången enligt UL:s önskemål så att han kunde genomföra sommarturnen. Rättsväsendet i det här landet, rent av pinsamt.

Var har du läst/hört att han var otrevlig i rättssalen? Enligt Aftonbladets direktrapportering av rättegången finns det inget som tyder på det. Det hade den slasktidningen i så fall omedelbart gjort rubriker av.
Citera
2019-08-31, 21:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Var har du läst/hört att han var otrevlig i rättssalen? Enligt Aftonbladets direktrapportering av rättegången finns det inget som tyder på det. Det hade den slasktidningen i så fall omedelbart gjort rubriker av.

Enligt Expressen var UL snäsig och smått otrevlig och på dåligt humör mot åklagaren, det stod i gårdagens Expressen. Igår fanns två artiklar tillgängliga på expressens hemsida - utgår ifrån att det finns kvar att läsa, om de inte blivit premium. Det går förvisso att läsa då också, men då KOSTAR det.
Citera
2019-08-31, 21:28
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Enligt Expressen var UL snäsig och smått otrevlig och på dåligt humör mot åklagaren, det stod i gårdagens Expressen. Igår fanns två artiklar tillgängliga på expressens hemsida - utgår ifrån att det finns kvar att läsa, om de inte blivit premium. Det går förvisso att läsa då också, men då KOSTAR det.

Nja. Det står att han var på dåligt humör inför journalisters frågor. Inte ett ord om att han var otrevlig mot åklagaren.
Citera
2019-08-31, 21:40
Avstängd
Citat:
Nja. Det står att han var på dåligt humör inför journalisters frågor. Inte ett ord om att han var otrevlig mot åklagaren.

Läs artikeln.
Citera
2019-08-31, 21:42
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Läs artikeln.

Jag läste de artiklar som fanns på Expressen. Enklast är givetvis om du länkar.
Citera
2019-08-31, 21:50
Avstängd
Citat:
Jag läste de artiklar som fanns på Expressen. Enklast är givetvis om du länkar.

Expressen:
"I Ystads tingsrätt såg det till en början värre ut för Ulf Lundell och när han kom till tingsrätten var han på dåligt humör:

– Ge upp med en gång, var det enda svar han hade på frågor."

Det är möjligt att jag läste snabbt. Jag läste "kom in i Tingsrätten" istället för "kom till Tingsrätten", och utgick ifrån att han var så där ocharmigt alfahanneaktig, som bara UL kan vara. Dumt att flashbacka med ett par glas i kroppen.

Uppenbarligen var det journalisterna han bad GE UPP.
Citera
2019-09-05, 11:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
I dag kom domen mot artisten Ulf Lundell.

Ystad tingsrätt dömer honom till skyddstillsyn.

[...]

– Jag har skaffat en elcykel. När prövoperioden är över kommer jag sätta ett alkolås i min bil.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0nk2RB/ulf-lundell-doms-for-grov-rattfylla

"Skyddstillsyn: Att dömas till skyddstillsyn innebär en prövotid på tre år. Det innebär att den dömde övervakas av frivården under minst ett år.
Om man döms till skyddstillsyn ska man även bo hemma och ha regelbunden kontakt med frivården via en handläggare vid bestämda tillfällen.
Under prövotiden finns det möjlighet för den dömde att genomgå behandlingsprogram kopplat till missbruk och kriminalitet.
Den som dömts till skyddstillsyn är skyldig att följa de regler som ingår i domen och försörja sig själv efter bästa förmåga." (Saxat från AB)
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2019-09-05 kl. 11:47.
Citera
2019-09-05, 11:45
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0nk2RB/ulf-lundell-doms-for-grov-rattfylla

(Skyddstillsyn: Det innebär att den dömde övervakas av frivården under minst ett år. Om man döms till skyddstillsyn ska man även bo hemma och ha regelbunden kontakt med frivården via en handläggare vid bestämda tillfällen.)
Vad innebär det i praktiken? Har en bekant som fick fotboja med 1,1.

Edit: Ser att ca: hälften får fängelse vid 1,5. Vad fan är det som skiljer 1,5 från 1,5? Vad har vi för lagar i det här landet som ger godtyckliga straff till något som är mätbart?
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2019-09-05 kl. 11:49.
Citera
2019-09-05, 11:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad innebär det i praktiken? Har en bekant som fick fotboja med 1,1.
Vet inte ännu, men la in en allmän förklaring i min edit. Vi får se vad som står i domen.
Citera
2019-09-05, 12:01
Medlem
Står i Aftonbladet idag att han har skaffat en elcykel!
Så hädanefter kommer alkisen Lundell att åka fast för styrfylla! Skål!
Citera
2019-09-05, 12:22
Medlem
Larasofts avatar
Skandal, han borde ha fått en månads fängelse. Men gubben är väl gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in